Dinges & Basco uit het asiel!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:53

Ja dat denk ik ook eigenlijk. Hij is wat mager, en niet speciaal moeders mooiste, maar hij is wel lief!

Voor de geinteresseerden, je kan meerdere honden bekijken op www.dierenasiels.com Je hebt er dan Asiels, Nederland, en de plaats waar je woont.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 20:30

Basco staat ook op die site. Mijn idee over Basco is dat het een dominant hondje is, beschermend ook als ik het verhaal op dierenasiels.com moet geloven. Maar ik geloof niet dat er echt kwaad in zit
Je kunt natuurlijk ook even bellen naar het asiel. Het telefoonnr van het asiel staat onderaan in het eerste bericht van dit topic...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:39

Wat vind je dominant aan Basco??

Dominant is in mijn ogen een hond die letterlijk en figuurlijk altijd boven een andere hond probeert te staan, er heel brutaal met opgezette rugharen en dikke staart opaf loopt. Tegenover mensen een hond die niet goed luistert, eventueel bijt, en gromt als het hem niet zint. Dit alles herken ik absoluut niet in Basco, ik vind hem alles behalve dominant...!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 21:10

Dan moet je even het verhaal lezen op dierenasiels.com...
Samen met dat en dat hij zo op andere honden afloopt en niet uit zijn eigen terug komt.. kom ik tot deze conclusie. Wat jij omschrijft vind ik "zeer dominant"... Maar goed, jij hebt daar miss meer ervaring in! Ik heb nooit honden gehad...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:51

Ook vandaag staat Basco weer in de krant. Nieuwe poging in "van hok naar honk". Ze willen hem echt alle kansen geven.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:31

Wat leuk dat jullie met die hondjes gaan lopen OK dan!

Ik zou dolgraag Basco een tehuis willen geven, maar helaas wil mijn ma er geen hond bij Scheve mond Daarbij komt dat als hij dominant is, dat toch een echte foute combi is met mijn eigen hond Verward

Maar hopelijk vind hij snel een baasje, net zoals alle andere hondjes in de asiels.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:34

Geen enkele hond is perfect en ze mankeren allemaal iets, net als mensen. Dat is met asielhonden zo, en dat is ook zo met honden die een baasje hebben. Vraag is, hoe gaat het baasje er mee om. Mij lijkt basco ook niet zo'n moeilijke hond. en dat hij niet luistert en niet snel terugkomt als je hem roept als hij bij andere honden kan zijn, getuigt mijn inziens niet van dominantie, maar gewoon ongehoorzaamheid. En dat is iets waar je aan moet werken. MAar ja, gehoorzaamheid komt bij geen een hond vanzelf.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:14

Inderdaad, Basco heeft wel een consequente baas nodig, maar daarmee zal het dan ook wel goed komen.
Over het algemeen heeft elke hond een consequente baas nodig. Niet aan de lijn trekken, niet bedelen, niet springen, niet blaffen, het zijn allemaal dingen die je consequent aan moet pakken en niet aan toegeven. Doe je dat wel, dan nemen ze een loopje met je. Zo niet, dan kan je in principe elke hond gehoorzaam krijgen, zolang je ELK slecht gedrag maar meteen afschaft en het goede beloont.

Met Stranger ook zoiets... Toen ik daarmee naar buiten liep, hing hij als een idioot aan de riem en gek te doen. Meteen heb ik de oefeningen van mijn jachtcursus te voorschijn getoverd, en zie! Na een kwartier een gehoorzame oplettende hond aan de voet. Gewoon omdat iedere keer als hij trok, ik een ruk terug gaf samen met het commande Naast! Op een gegeven moment werd hij die ruk wel zat en had het door. Ook hielp het onverwachts te draaien, met je been voor zijn hoofd zodat ze op jou gaan letten, waar JIJ loopt, en voorkomen dat je nogmaals bijna op zn voorpoot staat en hij zn kop tegen je been stoot. Halthouden is zitten, iedere keer. En echt waar, na een kwartier had hij het door, slimmie!
Daarna kwamen we Desiree met een ander hond tegen. In het begin was het weer keffen en hangen aan de lijn, maar na enkele minuten rustig praten met Desiree werd hij vanzelf rustig en ging netjes zitten.

Maargoed, daar bedoel ik mee dat zolang je ALTIJD consequent bent, het negatieve afstraft en het positieve beloont, kan je in principe van elke hond een "relatief" gehoorzame hond maken. En ik denk dat dat met Basco een goed te doen iets is.!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:24

Consequent zijn Koortje, weet je wel wat een energie dat kost bij mensen? Dat hebben er velen niet voor over.... Daarom zitten er honden in het asiel....
Maar je hebt wel gelijk.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:44

Ja helaas de waarheid...
Ik zie zo vaak honden aan de lijn hangen alsof hun leven er van afhangt, en het baasje wat er niks om geeft te geven en niks doet.... Dat is gewoon zonde. Wie heeft er nou niet liever een gehoorzame hond die netjes naast loopt, zodat een wandeling een ontspanning is, in plaats van een krachtmeting tussen hond en baas!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:13

ik zat net even te kijken op die site, en dan bij het asiel de doornakker, sommige dingen die erbij staan kan ik echt boos om worden

een paar voorbeelden:
Citaat:
Basco is bij ons teruggebracht omdat hij de dochter van de eigenaar heeft gebeten toen deze de hond wilde aaien terwijl de hond op de bank bij de eigenaresse lag. Dit gebeurt vaker als honden op de bank worden toegelaten, dan gaan ze beschermen en voelen ze zich meer.

Citaat:
De eerste keer is Snuitje hier gekomen omdat ze door iemand bij de eigenaar uit de tuin is gehaald. Ze lag daar altijd in een hok en kwam er nooit uit
ik had die hond er ook uit gehaald!wat een l*l van een vorige eigenaar!

Citaat:
Dizzy is bij ons teruggebracht omdat ze te druk is. Dit was ook al bekend voor de mensen haar meenamen. Ze hebben nooit wat aan de opvoeding gedaan.
domme mensen dus, wel een superleuke hond!!
Citaat:
Ze is waarschijnlijk als fokteefje gebruikt en na gebruik weggeworpen.
Lips are sealed

Citaat:
een tien jaar oude Keeshond die bij ons is terechtgekomen omdat de vorige eigenaren, die hem pas een maand hadden, hem niet meer wilde hebben omdat hij hun zoontje van zeven had gebeten.
en natuurlijk was het kind onschuldig

en een paar honden waarvan het baasje is overleden, dat is echt sneu voor die beesjes, oa die mechelse herder, en Cintha een 7 jarige keeshond, die beestjes verdienen echt een goed nieuw baasje!
en een zwart keeshondje van 12 dat na 6 jaar is teruggebracht omdat t baasje te oud werd, ook sneu voor zo'n hondje, en voor t baasje natuurlijk want na 6 jaar sta je je hond niet graag af denk ik!

die beestjes verdienen echt allemaal een goed nieuw baasje!zitten echt leuke honden tussen!

DeliasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:13

Ook ik heb even op de site gekeken naar Basco en als ik zijn beschrijving lees (welke overigens heel eerlijk is) denk ik niet dat hij bij mij kan komen wonen, mijn Cupi is best beschermend en mag dus wel op de bank ( Bloos ik weet het...).
Dus als dat bij hem niet aan te raden is, ben ik bang dat het fout gaat met die twee.
En ik zou het nog rotter vinden dat ik hem na een week bekvechten met de andere hond weer moet terug brengen...
Dus tot mijn zeer grote spijt gaat het niet, maar ik heb een schoonzusje die een hondje wil dus ik heb de link doorgestuurd, wie weet.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:16

Ja renske, zoals sommige mensen met honden omgaan, het is rampzalig. HEt maakt mij net zo pissig als jou. En in mijn eigen topic over het asiel plaatste ik ook al zo'n opmerking, over die lasa apso die het kind had gebeten. Toen vroeg ik in het asiel ook "wat had het kind gedaan?". Ik moest zulke mensen eens tegen komen.......... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:25

Van dat kleine zwarte Keesje heb ik het baasje gezien toen hij hem kwam brengen, dat was vorige week. Het was inderdaad een oude man, hij zag er nogal verstrooid uit... Hij was met een jongere man (misschien zijn zoon?), en hij leek duidelijk verdrietig, terwijl die jongere meer zakelijk over kwam. Ik had echt medelijden met de oude man en het hondje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:29

gebeurt vaak hoor, met oudere mensen. Dan worden ze "opgeruimd" en dan moeten ze naar een tehuis of zo, en dan zijn hun wensen en behoeften plotseling niet belangrijk meer. En als er al met mensen zo om wordt gegaan, ach, waarom dan niet ook met honden?> fijne zoon had die vent..... Jaja, van je kinderen moet je het maar hebben.

Mijn ouders hebben het maar getroffen met mij! Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:37

Oke, na het lezen van bovenstaande berichtjes, is idd mijn beredenering van "dominant" niet juist. Mensen deinzen ervoor terug wat dus in het geval van Basco niet het geval hoeft te zijn... Hoe omschrijf je het dan? Hij luisterde heel goed vond ik, alleen zodra die een hond ziet... ziet en hoort ie ons niet meer Haha!
Ook toen we wat aan het drinken waren blafte hij tegen elke hond... Ik noemde dit soort dingen wat dominant omdat het asiel ze ook zo omschrijft. Maar goed, het is dus fout... Wat moet het wel zijn dan?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:16

griebels schreef:
alleen zodra die een hond ziet... ziet en hoort ie ons niet meer Haha!
Ook toen we wat aan het drinken waren blafte hij tegen elke hond... Maar goed, het is dus fout... Wat moet het wel zijn dan?

Irritant ? hihihi... Haha!

Dominant is in mijn ogen een hond waarvan de haren rechtovereind gaan staan als hij naar een andere hond loopt of een hond komt op hem af.. Grommen en zelfs aanvallen. Dat vind ik dominant.
Het is heel erg vervelend als een hond je niet meer hoort als hij een andere hond ziet... heb er 2 thuis zitten, waarvan 1 dominant en de andere niet, maar luisteren allebei niet.

Bij Basco zie ik het gewoon als aandacht trekker, wat het geblaf betreft. Het is wat irritant, maar daar is wel iets aan te doen. En wat het weglopen betreft, gewoon niet goed onder apél (schrijf je dat zo?)
Met een consequente baas heb je aan Basco denk ik best een fijn hondje....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:31

Nou ok dan.. Wie geeft Basco een fijn tehuis. Een lieve hond die zich soms wat "irritant" gedraagt.. maar verder niet dominant is???
Trouwens wie gaat de definitie van het woord "dominant" even bij het asiel uitleggen...? Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:05

Hehe, het zijn ook maar mensen!
En wie zegt dat wij het perse bij het rechte eind hebben? Het is met mijn mening, ervaring met honden en vergelijkingen die ik doe waardoor ik deze conclusie heb getrokken. Bij het asiel mogen ze denken wat ze willen, wie ben ik (of iemand anders) om daar met hen over in discussie te gaan. Het jammere idd is dat mensen zo een fout beeld van vaak lieve honden krijgen. Verward Scheve mond

Als ik Basco moet omschrijven of vergelijken: een rustige hond die veel mee heeft gemaakt. Onder andere is hij in zijn jeugd niet consequent aangepakt waardoor hij niet aan de voet (naast) is, Oostindisch doof is (met name als er dus andere honden te zien zijn), maar een zeer verfijnd gehoor heeft als het op koekjes e.d. aankomt. Verder laat hij zich graag zien door te keffen als er andere honden in de buurt komen, en hij ergens is maar verder zonder achterliggende bijbedoelingen. In het bos heeft hij naar geen enkele andere hond geblaft, het was alleen in het eethuisje!! Een negatief trekje van het ras der keffertjes... Haha!
In de auto enthousiast, is in een grote bench goed te vervoeren. Zonder bench weten we nog niet. Lekkers eten is bij Basco geen probleem, en bij zijn nieuwe baasje mag hij gerust wat pondjes aankomen. Wandelen en snuffelen vind Basco ook erg fijn. Stokken e.d. interesseren hem niet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:13

Ja, dat bedoelde ik dus ook. Mensen deinzen terug als ze dus het woord dominant zien terwijl de hond dat juist niet is. Maar verder vind ik datje Basco goed omschreven hebt! Ik had het niet zo goed gekunt!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:38

Ik zou die basco wel klein krijgen. Weglopen potdorie als ik hem roep? Eens flink met de riem gooien en raak ook! Dat zal hem leren!

En dan krijg ik een fijn hondje dat NIET naar het asiel hoeft en een fijn leven heeft bij mij! Kunnen andere mensen ook doen hoor. Als ze niet zo slap waren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 11:07

Ach gerum... En dan komt die riem op die botjes terecht... Maar je hebt wel gelijk. Misschien klikt het wel tussen Polleke en Basco Haha! Het is immers een menneke...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:10

Als dat het enige is wat zodanig indruk maakt dat hij gaat luisteren, dan moet dat maar. Het is voor zijn eigen bestwil.

polleke vindt andere honden niet leuk. Hoe minder hij zich voor haar interesseert, hoe beter hij haar zal bevallen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 11:17

Dat zal dan helaas niet lukken. Basco vindt andere honden juist heeeeel interessant Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:30

dan zal hij wel veel afgesnauwd worden door polle, grinnik.