Maar ik zou ook voor 2 kiezen. Kunnen ze lekker bij elkaar knabbelen, kroelen etc. Beetje spelen etc. En gewoon beter voor zo'n diertje.
1000m2 is inderdaad krap, maar ik denk dat als je creatief met de ruimte om gaat het net kan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ianrowan2009 schreef:sevke schreef:En een tuinhuis als stal zal niet erg lang meegaan.Je hebt een degelijke stal nodig, niet een spaanhouten opberghokje, maar een stevige stal van degelijk hout of kunststof, anders vreet hij zich er in no-time doorheen. En opslag voor hooi, stro en voer, en plaats voor een mesthoop moet je ook voorzien. Qua onderhoud kost zo'n Shet niet meer dan een flinke hond.
1000m2 is aan de krappe kant. Je zult het hele jaar moeten bijvoeren, want een Shet eet dit zo kaal. En ook een verhard stukje voorzien, want in de winter wordt het een modderpoel.
En je kunt er gerust eentje houden, hoor. Hij zal niet sterven van ongelukkigheid in zijn eentje. Overdrijven is ook een vak.
Dank u! Eindelijk iemand die een nuchtere kijk hierop heeft!
sevke schreef:En een tuinhuis als stal zal niet erg lang meegaan.Je hebt een degelijke stal nodig, niet een spaanhouten opberghokje, maar een stevige stal van degelijk hout of kunststof, anders vreet hij zich er in no-time doorheen. En opslag voor hooi, stro en voer, en plaats voor een mesthoop moet je ook voorzien. Qua onderhoud kost zo'n Shet niet meer dan een flinke hond.
1000m2 is aan de krappe kant. Je zult het hele jaar moeten bijvoeren, want een Shet eet dit zo kaal. En ook een verhard stukje voorzien, want in de winter wordt het een modderpoel.
En je kunt er gerust eentje houden, hoor. Hij zal niet sterven van ongelukkigheid in zijn eentje. Overdrijven is ook een vak.
Ianrowan2009 schreef:sevke schreef:En een tuinhuis als stal zal niet erg lang meegaan.Je hebt een degelijke stal nodig, niet een spaanhouten opberghokje, maar een stevige stal van degelijk hout of kunststof, anders vreet hij zich er in no-time doorheen. En opslag voor hooi, stro en voer, en plaats voor een mesthoop moet je ook voorzien. Qua onderhoud kost zo'n Shet niet meer dan een flinke hond.
Dank u! Eindelijk iemand die een nuchtere kijk hierop heeft!
Chasey schreef:Ik denk niet dat dit topic bedoeld is om discussie te houden over 1 of 2 paarden
Maar ik zou ook voor 2 kiezen. Kunnen ze lekker bij elkaar knabbelen, kroelen etc. Beetje spelen etc. En gewoon beter voor zo'n diertje.
1000m2 is inderdaad krap, maar ik denk dat als je creatief met de ruimte om gaat het net kan.
Ianrowan2009 schreef:Ja klopt, het zijn kuddedieren.
Maar nergens staat beschreven dat paarden ongelukkig zijn als ze alleen staan.
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar die zijn er ook als je je paard in een kudde plaatst.
SandravdB schreef:Goed hooi is ongeveer vier euro per pak, shetten mogen niet teveel hebben wegens dat ze anders te dik worden dus denk dat je anderhalve dag met een pak kunt doen per twee shetten, hoefsmid ongeveer 25 euro per pony per acht tot tien weken afhankelijk hoe hard hoeven groeien, dan jaarlijkse enting ongeveer 25 per pony. Wormenkuren komen er dan ook nog bij.
Jamie_xjeee schreef:Fennadev schreef:Ook nog even goed om te melden. In geval van ziekte kost een shet even veel als een groot paard en dus is het altijd handig om een spaarpot van een paar 1000 euro achter de hand te hebben.
1000 euro?
Jamie_xjeee schreef:Heb jij ook 2 shets