- mijn relatie (toenmalige) ging uit, geen tijd meer voor en had me niet beseft hoeveel tijd eigen paard kost
- mijn paard werd ziek toen ik 19 was, 5500 euro dierenarts kosten gehad (betalingstermijn 14 dagen!)
- toen ik mijn HBO studie volgde en op stage moest toen ik 18 was naar het buitenland, had ik toch écht een probleem
Dus nee, spijt niet zeker niet. Of het verstandig was....
Ik zou persoonlijk nog even wachten tot na je studie. Zeker omdat dit je eerste paard wordt. Ik heb na het overlijden van mijn merrie (ik was toen 20) 4 jaar gewacht tot ik mijn nieuwe paard heb gekocht. Vier jaren gespaard, genoten dat ik met oud en nieuw niet op 'paarden vuurwerk controle' hoefde maar gewoon keertje uit kon. Op vakantie geweest. En vooral: Gespaard

En nu heb ik een nieuw paard. Dit is een veel bewustere keuze geweest en merk echt dat dat veel relaxter is als wanneer je paard, studie, vriendjes en alles moet combineren (en ja, ik zei toen ook, oooh maar ik geef niets om uitgaan, jongens en studie kan ik makkelijk combineren...)
maar heel marktplaats staat vol met paarden die weg (moeten) gaan omdat de baasjes een studie, baan in het westen of stage in het buitenland moeten doen.
Dus persoonlijk: misschien is een bijrijd of lease paard een goede (tussen) oplossing zodat je weet wat het inhoud en er makkelijker afstand van kan nemen als het toch lastig te combineren is.
Maar eerlijk is eerlijk: geld maakt niet gelukkig en het plezier dat ik van de paarden heb zou ik voor geen goud willen missen. (en ja, ik moet straks nog terug naar stal om met een kreupel paard te stappen en morgen voor mijn werk doe ik dat om 6 uur weer....)