Na een hele lange tijd weggeweest: Eluna, a dream came true

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ELUNA

Re: Na een hele lange tijd weggeweest: Eluna, a dream came true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:46

Dankjewel allemaal :D ze krijgt enkel gras.. En bewegen doet ze genoeg.. Mss binnenkort wat joggen met haar :)

Vind de nieuwe outfit veel mooier :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:40

Super leuke draver zeg, alleen ze is wel echt te dik. Dit is echt niet goed oor haar.
Is het geen idee om haar een graaskorf op te doen.
Hier hebben ze een greenguard om, vind dat een hele fijne.
kunnen ze toch gewoon op een grote wei en lekker eten het gaat alleen niet zo snel meer.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:54

koetjeboe schreef:
Super leuke draver zeg, alleen ze is wel echt te dik. Dit is echt niet goed oor haar.
Is het geen idee om haar een graaskorf op te doen.
Hier hebben ze een greenguard om, vind dat een hele fijne.
kunnen ze toch gewoon op een grote wei en lekker eten het gaat alleen niet zo snel meer.

Neen een graaskorf zet ik echt niet op..
Alle paarden die ik in de weide zie staan hebben een buikje.. Ik blijf ze beweging geven dus moet normaal geen probleem zijn.. Hun stukje gras is bijna opgegeten dus effe regimen dan!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:59

Als tip voor je zitten zonder beugels :Bekken kantelen en op je stuitje gaan zitten (zwaar maken), probeer je benen te ontspannen en naar beneden te hangen en duw je tenen naar beneden. Maak je benen langggg..... Kijk anders eens naar een voltige demo.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 20:05

WendyLotte schreef:
Als tip voor je zitten zonder beugels :Bekken kantelen en op je stuitje gaan zitten (zwaar maken), probeer je benen te ontspannen en naar beneden te hangen en duw je tenen naar beneden. Maak je benen langggg..... Kijk anders eens naar een voltige demo.

Dankjewel voor je tips! Die bekken kantelen vind ik enorm moeilijk! Moet iemand mij eens voortonen! Kga eens op je tipjes letten!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:26

Zitten, onderrug naar achter (buikspieren in houden, maak een boogje met je rug) : trek je blaas spieren aan alsof je moet plassen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:29

Wat een leuk paardje en het ziet er allemaal heel ontspannen uit. De vrijheidsdressuur daar zitten vast heel wat uurtjes werk in, mooi hoor.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 00:54

Leuk paardje! Heeft echt precies de zelfde roodgoude kleur als die van mij, maar helaas ook hetzelfde postuur.. Het is al gezegd maar meid ze is echt veel te dik..

Ik heb er met mijne ook moeite mee, ze mogen wel een buikje hebben maar dit is echt gewoon dik haha! Ik zou een graskorf toch echt een overwegen, veel mensen vinden het zielig enz 'want ze kunnen niet meer eten'

Juist niet, ze eten langzamer waardoor ze eerder het gevoel krijgen dat ze vol zitten en dus minder eten! :D

Mijne moet zelf hooi eten met een korf om omdat ze anders zo snel eet dat ze koliek krijgt! Echt geen slecht plan hoor :)

Edit: vind het trouwens wel heel mooi dat je de band tussen jullie op de fotos kan zien! Zeker speciaal.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 08:32

Dankjewel allemaal!

Die van mij was 2 jaar geleden graatmager dus geloof mij dat ik blij ben met hoe ze nu staat.. Ze beweegt ook veel op de weide, speemt vaak met haar maatje..

Graskorf vind ik echt te zielig en gaat ze toch kapot maken.. Bij het hooi eet ze ook al uit een slowfeeder.. Maar krijgt nu enkel nog gras..

Dierenarts komt telkens voor de inentingen, deze is in maart-april geweest en deze heeft er niks van gezegd.. Wat ik ook raar vind, een da ziet dit toch meteen? Ik ga ze gwn wat meer beweging geven!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:36

Erg leuke foto's! :D

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:03

Eline91 schreef:
Erg leuke foto's! :D

Dankjewel hoor!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:18

ELUNA schreef:
Dankjewel allemaal!

Die van mij was 2 jaar geleden graatmager dus geloof mij dat ik blij ben met hoe ze nu staat.. Ze beweegt ook veel op de weide, speemt vaak met haar maatje..

Graskorf vind ik echt te zielig en gaat ze toch kapot maken.. Bij het hooi eet ze ook al uit een slowfeeder.. Maar krijgt nu enkel nog gras..

Dierenarts komt telkens voor de inentingen, deze is in maart-april geweest en deze heeft er niks van gezegd.. Wat ik ook raar vind, een da ziet dit toch meteen? Ik ga ze gwn wat meer beweging geven!

Toen de mijne werd gekeurd kon je er letterlijk 2 paarden uithalen zo dik was die, daar heeft de DA toen niks over gezegd, alleen dat ' ze een beetje mollig' was, nou t was echt een vetmol hahaha!

Maar meer beweging is juist goed!!! Lekker rijden en genieten! :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:25

ELUNA schreef:
Dankjewel allemaal!

Was eigenlijk niet van plan te reageren in dit topic, want had mn zegje al op fb gedaan, maar doe het nu toch:
Je paard was echt niet graatmager maar prima op gewicht, mistte alleen wat bespiering, maar weinig bespiering is wel even wat anders dan mager natuurlijk. Tenminste; ik ga nu af op de foto die je als vergelijking had geplaatst op fb samen met de tweede foto uit dit topic. En je had er zelf bijgezet dat op de eerste foto ze er zo uitzag toen ze bij je kwam.
Ken de vorige eigenaar niet, maar vind het niet nodig een sneer naar die persoon te maken terwijl dit verre van terecht is.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 16:28

xxCYNNxx schreef:
ELUNA schreef:
Dankjewel allemaal!

Was eigenlijk niet van plan te reageren in dit topic, want had mn zegje al op fb gedaan, maar doe het nu toch:
Je paard was echt niet graatmager maar prima op gewicht, mistte alleen wat bespiering, maar weinig bespiering is wel even wat anders dan mager natuurlijk. Tenminste; ik ga nu af op de foto die je als vergelijking had geplaatst op fb samen met de tweede foto uit dit topic. En je had er zelf bijgezet dat op de eerste foto ze er zo uitzag toen ze bij je kwam.
Ken de vorige eigenaar niet, maar vind het niet nodig een sneer naar die persoon te maken terwijl dit verre van terecht is.

Wie zegt dat het die foto was waar ze graatmager op was? Dat heb jij nu eventjes zelf beslist.. Ik heb vele andere foto's waarbij ze graatmager was en ziek, maar nee die heb ik er niet op gezet.
Ja ze zag er zo uit toen ze bij mij kwam, heb ik de vorige eigenaar neergehaald hierdoor? NEEN.
De vorige eigenaar is een vriendin van mij dus waarom zou ik dat doen..
Heb deze vergelijking gewoon gemaakt omdat het een verschil is, niet om iemand neer te halen,
zoals jullie mij op die groep ook een mishandelaar noemen, omdat het via de wet zo is als je paard iets dikker is..

Ik zou ook willen dat het hierbij nu stopt.. Je was niet van plan om te reageren en had dit beter ook niet gedaan. Doe dit allemaal in pb op facebook ofzo, maar niet in een topic waar ik mijn paardje eens wil tonen aan de anderen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:02

nou dan heb je toch echt de verkeerde voor je, want die opmerking van dat veel overgewicht ook werd gezien als dierenmishandeling heb ik niet gemaakt namelijk. Maar leuke poging :D :+
Maar goed; je bent toch niet van plan om goedbedoeld advies aan te nemen; die van de bokkers niet en op fb, dus ik ga daar ook geen moeite voor doen.
Een foto plaatsen van 2 jaar geleden toen je dr net had waar ze er prima uitzag en dan nu hier verkondigen dat ze graatmager was vind ik een sneer naar de vorige eigenaar geven, die verre van terecht is.

harrypotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:15

Leuk dier!
Lekker genieten van je paardje!
Die vrijheidsdressuur ziet er erg mooi uit!
Leuk dat je het afwisseld!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:58

xxCYNNxx schreef:
nou dan heb je toch echt de verkeerde voor je, want die opmerking van dat veel overgewicht ook werd gezien als dierenmishandeling heb ik niet gemaakt namelijk. Maar leuke poging :D :+
Maar goed; je bent toch niet van plan om goedbedoeld advies aan te nemen; die van de bokkers niet en op fb, dus ik ga daar ook geen moeite voor doen.
Een foto plaatsen van 2 jaar geleden toen je dr net had waar ze er prima uitzag en dan nu hier verkondigen dat ze graatmager was vind ik een sneer naar de vorige eigenaar geven, die verre van terecht is.

Begrijp je het nu echt niet? :D graatmager was ze niet toen ik haar kocht, leer lezen aub. Ze is een tijd graatmager geweest, toen ze al in mijn bezit was, dus waar zie jij mij iets slecht zeggen over de vorige eigenaar.. Van jou ga ik zeker geen advies aannemen, dat is duidelijk :) en heb nu liever dat je mijn topic verlaat ipv ruzie te zoeken.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:59

harrypotter schreef:
Leuk dier!
Lekker genieten van je paardje!
Die vrijheidsdressuur ziet er erg mooi uit!
Leuk dat je het afwisseld!

Dankjewel voor je complimentje! Vind afwisseling belangrijk, ook voor jezelf :)