paard wilt NIET in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:39

Oiiiiii meisje.. Ik kom nu topic van dit paard tegen en die rijfoto.. Neem aub heel snel les want je trekt hem volledig in de krul!

Pony en paards is in principe geen verschil. Hulpen Ed zijn nog steeds allemaal hetzelfde, net als stelling buiging Ed. Heb je nu L gereden of ken je gewoon wat oefeningen uit het L ?

Je opent een topic en stelt een vraag meisje.. Dan krijg je antwoord en dat is niet altijd even leuk!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:41

hier mag wel een slotje , heb nu de juiste oplossing . ook geen last meer van mesnen die denken da ik alles verkeerd doe.

simonedkstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:41

Celiien schreef:
Das fijn, maar als je moet gaan starten mag je toch echt geen stemhulpen geven. Buiging, stelling etc is allemaal essentieel om je paard rijtechnisch correct te rijden. 'Beetje sturen en dan doet hij het wel' dat doe je op een manege in de beginnersles :n vraag me echt af hoe die pony's van jou over de rug lopen, kan niet anders dan dat dat niet correct is

Jonge pony's doorgereden? Zonder de juiste hulpen te weten. Dan zal ik toch niet blij zijn als eigenaar zijnde :')

Goede tip is in dit geval les nemen en echt leren rijden!

Ik denk idd dat ze in de war is Simone, ik tikte het net ook al bijna verkeerd. Het is laat _O-

Hahaha, ik dacht al. Heb ik het al die tijd fout gedaan? _/-\o_

@TS Ik zal inderdaad ook les nemen. De fries van mijn moeder wilde eerst ook nooit galopperen, het is me op een of andere manier gelukt. Maar als je al zo lang ermee bezig bent is les misschien wel de beste oplossing.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:42

Mag ik vragen wat volgens jou de juiste oplossing is :) ? Neem aan les toch? Mocht je nog iemand zoeken, zou ik even wat rondvragen op bokt bij mensen die bij je in de buurt wonen. Dat is vaak de beste manier ipv marktplaats!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:42

ik stel een vraag en heb een antwoord, iedereen maakt fouten. kan gebeuren nu weet ik hoe het moet en kan hier een slotje

roosjenat

Re: paard wilt NIET in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:43

ja ik ga over 4 weken op les, zit een ps hier 2 minuten vandaan met z instructeur. die kan me helpen

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:47

roosjenat schreef:
ik stel een vraag en heb een antwoord, iedereen maakt fouten. kan gebeuren nu weet ik hoe het moet en kan hier een slotje

Tuurlijk maakt iedereen fouten, maar als je zegt dat je op L2 niveau rijdt en vervolgens een pony op stemhulpen hebt gereden en de 'normale' hulpen niet kent en ook nog eens zegt dat de pony het zelf doet, dan komt het op ons over alsof je opschept over je niveau en dat is natuurlijk nergens voor nodig. We zijn hier allemaal om te leren en we kunnen je niet helpen als we niet de juiste informatie hebben ;)

simonedkstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:50

roosjenat schreef:
ja ik ga over 4 weken op les, zit een ps hier 2 minuten vandaan met z instructeur. die kan me helpen

Mooi, dat is handig! Laat je weten hoe de les ging? Lijkt me wel leuk namelijk en ben benieuwd of het is gelukt. :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:50

ik heb 5 ponys en dit topic gaat over de pony met b niveau de nader pony rijdt l2 niveau

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:51

is goed

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:53

roosjenat schreef:
ik heb 5 ponys en dit topic gaat over de pony met b niveau de nader pony rijdt l2 niveau

Nee, dit topic gaat over jouw rijkunsten en jouw niveau als ruiter. JIJ vraagt immers om hulp, om jouw rijkunsten zodanig te verbeteren dat je het paard in galop krijgt. Dat heeft niets te maken met het niveau van het paard.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:55

nee maar ik lieg niet over zijn niveau zo bedoelde ik het

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:57

roosjenat schreef:
nee maar ik lieg niet over zijn niveau zo bedoelde ik het

Dat zei ik ook niet, het gaat alleen om jouw niveau en niet om dat van een andere pony. Jouw niveau bepaalt hoe goed je kunt rijden en hoeveel je weet, dan weten wij hoe we je moeten helpen :).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:06

Als ik je oude topic zie wil ik nu wel wat tips geven waar je misschien wat mee kunt:
roosjenat @ [JITP] zoveel veranderingen in een paar maanden tijd <3
- paard heeft een onbespierde hals. Lekker gaan trainen door lang en laag te rijden, nog niet denken aan het 'aan de teugel rijden', op die fotoMs trek je hem finaal in de krul, dat is niet ten goede van z'n hals/houding.
- probeer hem vaak te gaan longeren, lekker lang laag, kweken ze aardig watbespiering mee
- er staat dat het beestje deels een tuiger is? Dan kan het goed kloppen dat hij de galop lastig vind, ik ken meerdere tuigers die dat hebben. Veel oefenen bij het longeren en de stemhulp eraan verbinden, en deze in de bak oppakken.
- ik heb het idee dat je zadel teveel naar achteren kantelt, waardoor je paard nooit lekker over de rug kan gaan lopen.'isschien handig om een zadelmaker erbij te nemen?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 00:10

dankjewel , binnekort krijg ik een nieuw passend zadel.(dit zadel past opzich ook wel.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 00:13

over een paar maanden plaats ik een nieuwe topic ( veranderingen). met fotos

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:07

Allereerst, leuk paard heb je (heb even in je topic gespiekt :D ). Wat vervelend dat de galop niet werkt. Zoals hier aangegeven staat, neem les. Zag dat je dat van plan was, helemaal super! Tot die tijd kun je altijd nog andere leuke dingen doen met hem. Rijden tot en met draf, vrijspringen, vrijheidsdressuur zou je kunnen proberen etc etc. Voor je het weet zijn de 4 weken om en kun jij straks lekker galopperen onder het zadel. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 12:16

dankje :)
ik moet 4 weken wachten omdat ik deze weke p vakantie ga heeft paardje ook vakantie. ik ga dze week beginnen met longeren op stem oefenen. en idd vrijspringen , vrijheidsdressuur is ook wel een leuk idee :P