Paarden Tandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ayjassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 22:43

marley93 schreef:
Hoera, ik heb eraan gedacht! :D

Vandaag is dus de tandarts geweest, was €66,55 kwijt inclusief voorrijkosten (die waren gedeeld met stalgenoten). Hij heeft niets hoeven doen, behalve een beetje schoonmaken en controleren. :) Ik heb Mark Hoyer als tandarts.
We kennen hem al via mijn vader zijn werk, en heb hem altijd al een aardige man gevonden. Ook als tandarts vind ik hem heel fijn. Veel respect en geduld met de paardjes, en haalt nooit meer aan de hand dan nodig is.

Hey heel erg bedankt voor de moeite! Maar zoals je hierboven kunt lezen heb ik al een tandarts op t oog maar toch bedankt <3

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:02

ayjassie schreef:
Percy schreef:

http://www.naturalhorsedentist.nl

Heb toevallig haar kaartje voor mijn neus omdat ze pas is geweest. Op haar site staat volgens mij ook de uitleg waarom ze tegen elektrisch vijlen is.

Ze komt uit Den Haag maar ze komt dus ook bij ons en anderen in België.

Doet ze ook heel nederland?
en wat is haar site

Ik kan haar niet aanraden. Zij is in april bij mijn pony's geweest (om een afspraak te krijgen was ook al een heel gedoe). Was binnen no-time klaar, vond ik al merkwaardig, maar goed, ik ben geen paardentandarts dus dan zal het wel. Allereerst kraakte ze al het werk van haar voorganger van vorig jaar af (net zoals bijna alle hoefsmeden doen). Een van de pony's had in het verleden nog nóóit een tandarts gezien en is al 24. Ik was er vanuit gegaan dat die een halve renovatie nodig had. Maar ook bij hem was ze in 10 minuten klaar. Het viel volgens haar alles mee, ze moest alleen 1 haak wegvijlen en dat zou het zijn. Nou vooruit dan ;) Een maand later werd dezelfde pony niet goed (had overigens niets met zijn tanden te maken hoor). Dierenarts stuurde een collega langs die tandarts was en dierenarts om hem toch voor de zekerheid nog eens na te kijken. Wat bleek? Hij had een paar haken, één kies was veel te lang en moest ingekort worden en de kiezen waren niet mooi vlak, maar hadden een golfbeweging. Ze was ook niet helemaal achterin geweest (ze gebruikt ook geen verdoving). Toen ik zei dat hij een maand geleden nog "behandeld" was, keek ze me aan met een blik die meer dan genoeg zei. Voor mij dus geen naturalhorsedentist meer... (ze heeft ook nog andere websites).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:10

Oké. wij hebben hele andere ervaringen met haar en met ons tientallen anderen maar ik hoor hier graag meer over. Heb geen aandelen dus... ;)

Het is altijd zo dat niemand het perfect doet voor anderen. De één zijn hoefsmid is het voor de ander totaal niet maar wij hebben goede ervaringen met haar en ze neemt bij elk paard ruim de tijd.

Dit is toch wel een beetje "normaal". Er zijn er met super ervaringen en er zijn er met negatieve ervaringen. Dat zie je bij de zadelpassers/makers ook.

kiki1976

Re: Paarden Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:49

Nou wij hebben ook niet zo'n beste ervaring met een tandarts die alleen maar handmatig werkt zonder verdoving.
Paarden bleken na het bezoek nog haken te hebben, zelfs nadat ze er nog een keer voor terug was gekomen.
Bij een andere jonge pony van 2.5 jr adviseerde ze harde kippenmais te gaan geven om zo beter de doppen van z'n tanden te krijgen.

Nu ben ik niet tegen handmatig werken want dat doet onze huidige tandarts ook, maar indien nodig elektrisch.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:53

Mijn tandarts / da, maakt nu ze ook machinaal mag doen een combi tussen handmatig en machinaal. En ze voelt tig keer met haar hand na of het echt wel mooi en glad aanvoelt.
Ze heeft ook een beugel op een voetplaat, waar het hoofd opgelegd kan worden. Op die manier kan ze goed achterin de mond kijken.
Ze bekijkt per situatie wat nodig is, is er weinig aan de hand, doet ze vaak handmatig met / zonder verdoving. Is er meer aan de hand, machinaal met / zonder verdoving.

ayjassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:35

marley93 schreef:

Vandaag is dus de tandarts geweest, was €66,55 kwijt inclusief voorrijkosten (die waren gedeeld met stalgenoten). Hij heeft niets hoeven doen, behalve een beetje schoonmaken en controleren. :) Ik heb Mark Hoyer als tandarts.
We kennen hem al via mijn vader zijn werk, en heb hem altijd al een aardige man gevonden. Ook als tandarts vind ik hem heel fijn. Veel respect en geduld met de paardjes, en haalt nooit meer aan de hand dan nodig is.

Oke dankje :)
Heeft ie een site?

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:36

Ik laat mijn pony 1 keer in het jaar controleren. Alleen als ik iets vermoed komt hij vaker.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:38

Ik heb http://www.paardentandarts.nl/paardentandarts/

Je betaald 60 euro voor een behandeling met meer als 5 paarden geen voorrijkosten
Controle is gratis
Komen door het gehele land en zijn erg vriendelijk en super kundig.
Geen sedatie en ook niet elektrisch!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:38

ayjassie schreef:
marley93 schreef:

Oke dankje :)
Heeft ie een site?

http://www.mh-via.nl/