Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Interstellar schreef:Bedankt iedereen voor alle tips, comments en eerlijke antwoorden. Gewicht is natuurlijk altijd een persoonlijk topic maar ik vind dat welzijn van het paard boven eigen plezier gaat.
Ik ga zeker met mijn vriendin eens bespreken welke opties we hebben en het zal alvast motiverend werken om af te vallen
Bedankt iedereen voor het begrip.
KoudbloedKim schreef:Die 20% regel klopt trouwens ook niet... mijn paard is rond de 1100 kilo, dan zou ze dus max. 220 mogen dragen.
Een jong dier vindt het dan toch vaak nog moeilijk om op zijn eigen benen te lopen.
.
Lekker gaan wandelen en afvallen is toch vaak voor 80% je eetpatroon aanpassen. Het is zeker niet makkelijk maar als het lukt geeft dat zoveel voldoening.

xLillith schreef:Dat doen er wel meer hoor.Eindelijk eens iemand die werkelijk nadenkt wat zijn/haar gewicht met het paard doet! Ik vind het enorm goed dat je het welzijn van het paard boven jou plezier plaatst. En als je zelf een stuk bent afgevallen, voel jij je vast ook beter!
KoudbloedKim schreef:xLillith schreef:Dat doen er wel meer hoor.Eindelijk eens iemand die werkelijk nadenkt wat zijn/haar gewicht met het paard doet! Ik vind het enorm goed dat je het welzijn van het paard boven jou plezier plaatst. En als je zelf een stuk bent afgevallen, voel jij je vast ook beter!![]()
Ben benieuwd wat voor paard het gaat worden.
Interstellar schreef:Bedankt iedereen voor alle reacties en steunbetuigingen. Had initieel niet op zoveel begrip en reacties gerekend.
Ik ga zeker en vast het mennen eens onder de loep nemen en het zou ideaal zijn als we een paard kunnen vinden dat zowel voor de kar als onder het zadel kan. Zo zou mijn vriendin er toch ook reeds van kunnen genieten tot de tijd dat ik op een streefgewicht zit.
Ik denk dat -30kg op 1 jaar wel zou moeten lukken als je er echt voor gaat. Natuurlijk door mijn vele knieoperaties en schroeven in mijn benen zijn er een heleboel sporten uitgesloten. Maar stevig doorwandelen kan ik nog steeds dus komt goed
Nogmaals bedankt iedereen.