CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:58

Wat kinderachtig om in dit topic een discussie te starten. TS opent het topic om haar foto's te laten zien en niet om een discussie te openen over de sport. 'Mijn toevoeging is dan ook om een discussie te starten' is ronduit belachelijk in dit topic.
Open lekker je eigen topic met je eigen discussie maar dit topic is niet bedoeld voor die discussie.

Mooie foto's TS :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:12

Selina schreef:
Babbelientje schreef:

Maar, wordt dat paard op foto 11 nou met een trens én een hackamore gereden?? Of zie ik dat verkeerd? Die combi heb ik nog nooit gezien!

Zag zoiets pas ook al bij een endurance ruiter, weet ook niet zo goed wat het nou is :P

Dat is een dressuurstang met S vormige scharen, veelal gebruikt en de klassieke dressuur en bij barokke paarden (Portugal/Spanje wordt deze stang vaak gebruikt, ook als showbit)

ClaudiaStolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:40

/3 Wat een prachtige paarden :oo +:)+

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:14

Geheel met je eens. Dit is topsport? Eerste paard komt al gekanteld en scheef binnen, ruiter zit in totaal onbalans.
Verder zie een stel doodongelukkige gebruiksvoorwerpen door de ring getrokken worden, met een ijzerwinkel in hun mond.
Vroeger ook fanatiek wedstrijden gereden, maar nu dit onze 'grote' voorbeelden zijn, hoeft het van mij niet meer. Paardrijden is samenwerking en respect voor het dier en zijn lichaam. Ik kijk hier puur naar wat plaatjes van dier gebruik voor menselijk plezier en menselijke portemonnee, meer heb ik er niet aan toe te voegen.
Wat de foto's betreft, mooie kwaliteit, maar ik kijk liever maar de foto's van kuddes op de wei, of plaatjes zonder ijzerwinkels, weggedrukte ruggen, scheve paarden, en ga zo maar even door.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:15

listiglistje schreef:
Dat is een dressuurstang met S vormige scharen, veelal gebruikt en de klassieke dressuur en bij barokke paarden (Portugal/Spanje wordt deze stang vaak gebruikt, ook als showbit)

Dat is niet een dressuur stang
Het is een springcombinatie die inderdaad met trens en hackemore rijdt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:22

ponyparadijs schreef:
listiglistje schreef:

Dat is niet een dressuur stang
Het is een springcombinatie die inderdaad met trens en hackemore rijdt

Ik dacht dat het over deze foto ging :o aangezien het bit niet standaard is. (ik had niet naar het fotonummer gekeken)

Afbeelding

ponyparadijs

Re: CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:40

Vergissing kan gebeuren.
Vindt het wel heel luxe met die bogen bij de stang.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:41

LisaxSilvano schreef:
EJuniorJoost schreef:
mooie plaatjes zeg!
en over de kwaliteit je hebt de iso omhoog gedaan? was het niet mogelijk om sluitertijd of diafragma naar beneden te doen? of je witbalans?
Door die close up vind ik dat je echt goed ziet hoe erg ze van de stang afhankelijk zijn en wat voor spanning die paarden opbouwen.. mooie plaatjes, maar diervriendelijk?

Dankjewel! Het was al half 10 's avonds dus al aardig schemerig helaas...

Dan is het helemaal netjes!

Farome

Re: CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:16

super gave foto's weer Lisa :)
xx Anouk(Farome)