Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Froukje_J schreef:Hangt heel erg van de situatie af...
stel je voor ik koop een paard van een terminaal zieke vrouw..
paard was haar hele leven maar nu zei het einde nadert wil ze zelf nog een plekje voor der lieveling zoeken..
ik zou dan met alle liefde elke week en desnoods elke dag een foto willen sturen.. Ze zo dan ook nog zo vaak als ze wil langs mogen komen...
Nou is dit natuurlijk wel een extreme situatie...

Danique schreef:Aleeneh schreef:Wij hebben een groepsapp met de oude eigenaar en zijn bijrijder, zodat we af en toe op eigen initiatief foto'tjes kunnen doorappen en kort vertellen hoe het met haar gaat. Dat vinden ze helemaal geweldig. Ze zijn ook nog een keertje langsgekomen om te kijken hoe ze er bij staat en we hebben toen een buitenritje gemaakt. We hebben zelf het initiatief genomen om dit te doen; zij zijn heel betrokken en wij vinden dat niet erg.
Met de fokker van onze andere merrie heb ik ook af en toe nog contactProbeer haar op de hoogte te houden van hoe het ermee gaat en soms kom ik nog wel eens advies vragen. Ook erg fijn contact.
Sjee daar zou ik ook moe van worden eerlijk gezegd.
Na een jaar (of meer) is het paard echt wel 'ingeburgerd' hier (ik type vanuit het opzicht alsof ik een paard heb gekocht, dit heb ik niet maar stel dat) en dan ken ik het paard dus echt wel... Ik zou dan echt geen behoefte meer hebben aan een oude eigenaar die ik verder nooit zie, hoor of ken. Klinkt mij dan in de oren alsof ze niet los kunnen laten.

ZoZenn schreef:Ik vind het erg leuk als de oude eigenaar nog interesse toont en stuur dan ook graag foto's + tekst naar de oude eigenaar van mijn pony. Ze zou ook best langs mogen komen, mocht ze dat willen. Voor mij is dat ook heel normaal, ook al verkoop je je paard omdat het niet klikt, betekent niet dat je niet meer om het dier geeft en betekent ook niet dat je niet nieuwsgierig bent hoe het met het beestje gaat.
'Stalken met vragen' zou ik ook niet leuk vinden, maar dan reageer je toch gewoon niet als je vindt dat diegene te frequent berichtjes stuurt? Ik vraag me ook af of die mensen er überhaupt zijn.
Ook voor het paard naar mij kwam. En dat is ze dus nog steeds maar da's een andere situatie dan een willekeurige vorige eigenaar.