Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:27

Selina schreef:
Ik zie eigenlijk in bijna elk topic dat dingen herhaald worden hoor, zou het je vooral niet persoonlijk gaan aantrekken. Als Anky een topic aan zou maken zouden dingen ook tien keer herhaald worden. Overigens vind ik tigduizend keer behoorlijk overdreven? Heel veel mensen lezen alleen de OP, dat is nu eenmaal zo, daarom wordt er ook zoveel herhaald. Grote kans dat de laatste 2 mensen de foto's met je nieuwe zadel geen eens gezien hebben.

Nee snap ik, ik vroeg het me alleen maar af hoor! Ben ook heel blij met jullie tips :) Neem ook niks persoonlijk want ik weet dat ik nog genoeg te leren heb en alles verbeterd kan worden
Tigduizend is inderdaad de verkeerde woordkeuze, tien keer is beter

Nicje87

Re: Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:45

Ik had wel alles gelezen en de foto's ingezoomd. Ook die uit haar reacties. Beugels waren nog niet benoemd. En heb er ook bijgezet dat ze hem leuk rijdt enz?

Aangezien je er zelf commentaar bij hebt gezet heb ik mijn tips gegeven om je mogelijk erbij te kunnen helpen. Niet om te drammen of iets dergelijks, want hetgeen wat ik typte was nog niet eerder gezegd. Daarbij heb ik ook positief commentaar gegeven hoe leuk je jaar rijdt.

Voor de anderen kan en wil ik niet praten ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:59

Nicje87 schreef:
Ik had wel alles gelezen en de foto's ingezoomd. Ook die uit haar reacties. Beugels waren nog niet benoemd. En heb er ook bijgezet dat ze hem leuk rijdt enz?

Aangezien je er zelf commentaar bij hebt gezet heb ik mijn tips gegeven om je mogelijk erbij te kunnen helpen. Niet om te drammen of iets dergelijks, want hetgeen wat ik typte was nog niet eerder gezegd. Daarbij heb ik ook positief commentaar gegeven hoe leuk je jaar rijdt.

Voor de anderen kan en wil ik niet praten ;)

Het was ook absoluut niet naar jouw bedoeld die reactie, naar niemand niet. Het was gewoon een algemene opmerking, in de vorm van: "Heef niemand iets anders te zeggen" (qua tips) dan de al eerder benoemde dingen. Dat had jij dan ook wel gedaan :)
Ik was erg blij met je commentaar zoals ik in die post ook benoemd had :)

Nogmaals ik ben erg blij met het commentaar en ga er ook zeker wat aan doen! (Het was dan ook gewoon een vraag, naar iets wat ik dus verkeerd heb gezien)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:59

Ziet er heel leuk uit! Top team :)
Van sterrenkijker tot dit, dat is echt een prestatie om trots op te zijn ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:04

LauLauu schreef:
leuke pony!

Wat jij nagefelijk noemt, vind ik verre van.. pony drukt haar rug weg en je handen zitten veel te laag en vast waardoor het lijkt dat ze naar beneden gedwongen word.

Ik ben het hier totaal niet mee eens eigenlijk. Vind het er juist goed uit zien! Neusje is op de loodlijn, paard ontspant, is goed actief. Volbloeden hebben vaak een hoog kruis, daar moet je doorheen kijken.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:13

Fry schreef:
Ziet er heel leuk uit! Top team :)
Van sterrenkijker tot dit, dat is echt een prestatie om trots op te zijn ;)

Dankjewel! <3 Ben ook zeker trots!

Geryon schreef:
LauLauu schreef:
leuke pony!

Wat jij nagefelijk noemt, vind ik verre van.. pony drukt haar rug weg en je handen zitten veel te laag en vast waardoor het lijkt dat ze naar beneden gedwongen word.

Ik ben het hier totaal niet mee eens eigenlijk. Vind het er juist goed uit zien! Neusje is op de loodlijn, paard ontspant, is goed actief. Volbloeden hebben vaak een hoog kruis, daar moet je doorheen kijken.

Goed om te horen dat het een fijn beeld geeft qua houding van het paard :)
Bij privéles staat bij ons ook het paard voorop, daarna volgen de verbeteringen aan mijn houding

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 15:46

Misschien leuk om te zien, dit is de dag voor ik mijn eerste privéles had:
https://www.flickr.com/gp/132912939@N02/02Vg81

Hier nog een foto van gisteren, volgens mij pas ik een stuk beter in het zadel? Ondanks mijn stoelzit, daar ga ik intensief op werken :) Ze loopt ook niet geheel lekker, ze was gisteren wat stijf. Ziet dit er beter uit?

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:29

Ja al iets, maar het zadel moet wel een heel stuk naar achteren hoor, hij ligt nu op haar schouders.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:40

Jaime_ schreef:
Ja al iets, maar het zadel moet wel een heel stuk naar achteren hoor, hij ligt nu op haar schouders.

Je hebt gelijk! Heb er vandaag behoorlijk wat over gelezen haha. Zal er de volgende keer op letten net als mijn beenhouding :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:05

WildDreams schreef:

Hier nog een foto van gisteren, volgens mij pas ik een stuk beter in het zadel? Ondanks mijn stoelzit, daar ga ik intensief op werken :) Ze loopt ook niet geheel lekker, ze was gisteren wat stijf. Ziet dit er beter uit?

[ Afbeelding ]

Zadel wel (al raad ik je aan ietsje langer te gaan zitten, dan zit je meer in het midden van het zadel), houding paard niet. Het is niet zo'n goed fotomoment, maar je ziet wel dat er niet genoeg ontspanning is. Vergelijk de foto maar met de eerdere. Op deze spant ze haar onderhals en kaak (daar bij de keelriem) en lijkt ook wat te kantelen.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:25

Geryon schreef:
WildDreams schreef:

[ Afbeelding ]

Zadel wel (al raad ik je aan ietsje langer te gaan zitten, dan zit je meer in het midden van het zadel), houding paard niet. Het is niet zo'n goed fotomoment, maar je ziet wel dat er niet genoeg ontspanning is. Vergelijk de foto maar met de eerdere. Op deze spant ze haar onderhals en kaak (daar bij de keelriem) en lijkt ook wat te kantelen.

Top! Ja klopt, ik bedoelde inderdaad niet rijtechnisch, dat was op dat moment echt bagger haha. Geen ontspanning, niet nageeflijk... Op mijn protocol stond dat mijn Teugels dus veel korter moesten, maar dit gebeurt er dan. Ze accepteert het echt niet als ik haar zo kort heb. Hoe ik haar anders heb, heb ik een wel-niet verbinding met haar mond in draf, mede omdat ze het bit nog niet volledig aanneemt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:35

Lekker de teugels wat langer laten dan! Jurys willen tegenwoordig graag liever opgerichte maar rug weg drukkende paarden zien lijkt het, dan ontspannen paarden. Gewoon langzaam werken naar meer contact.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:46

Dit is een bekend probleem bij veel Arabiertjes, zo ook de mijne. Hoge halshouding, ook wat kort in de hals en geen aanleuning nemen. Ik ben heel erg bezig gegaan met voorwaarts/neerwaarts en van binnenbeen naar buitenteugel rijden, iedere keer vragen mijn hand te volgen en naar beneden te stretchen, zodat haar bovenlijn verlengt en haar passen ruimer worden, ook pas doorzitten als ze daarin ontspant en dan tijdens het doorzitten heel goed met je bekken meeveren. Probeer ook je handen goed te dragen vanuit een losse schouder en die mee te geven naar voren alsof je een winkelwagentje duwt. Dan hou je verbinding maar zijn je teugels niet te kort.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:52

Leuke pony, verbeterpunten zijn al gegeven. Wat betreft het zadel, laat er aub een zadelmaker naar kijken, want dit zadel ligt niet veel beter en dat is niet ten goede van je paard. Meerdere malen een fysio of osteopaat erbij halen is duurder dan een check van een zadelmaker.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:54

Geryon schreef:
Lekker de teugels wat langer laten dan! Jurys willen tegenwoordig graag liever opgerichte maar rug weg drukkende paarden zien lijkt het, dan ontspannen paarden. Gewoon langzaam werken naar meer contact.

Dankjewel voor de tip, dan laat ik het lekker zo! :) Vond het al opgericht genoeg voor de B op de wedstrijdfoto's haha. Scheelt me wel weer een 5 bij aanleunig maarja.. Wat zijn punten nou vergeleken bij een paard dat zijn lichaam goed gebruikt ipv geen ruggebruik, vraag ik me dan af.

moorcats schreef:
Dit is een bekend probleem bij veel Arabiertjes, zo ook de mijne. Hoge halshouding, ook wat kort in de hals en geen aanleuning nemen. Ik ben heel erg bezig gegaan met voorwaarts/neerwaarts en van binnenbeen naar buitenteugel rijden, iedere keer vragen mijn hand te volgen en naar beneden te stretchen, zodat haar bovenlijn verlengt en haar passen ruimer worden, ook pas doorzitten als ze daarin ontspant en dan tijdens het doorzitten heel goed met je bekken meeveren. Probeer ook je handen goed te dragen vanuit een losse schouder en die mee te geven naar voren alsof je een winkelwagentje duwt. Dan hou je verbinding maar zijn je teugels niet te kort.

Dankjewel voor je tips en commentaar, hier heb ik echt wat aan! Doorzitten gaat wel lukken, dat is een ding wat mij persoonlijk best goed ligt en daarbij is ze ook heel vlak wat erg helpt! Vaak ontspant ze er zelfs beter in :)

MyHorseGirl schreef:
Leuke pony, verbeterpunten zijn al gegeven. Wat betreft het zadel, laat er aub een zadelmaker naar kijken, want dit zadel ligt niet veel beter en dat is niet ten goede van je paard. Meerdere malen een fysio of osteopaat erbij halen is duurder dan een check van een zadelmaker.

Dankjewel! Ik zal het is met mijn ouders overleggen.

Wat me trouwens wel op viel, was dat ik voor mijn houding 2x een 7 had als een van de weinigen, zijn ze dan zo blind? :') En dan een 4 geven voor middendraf zonder commentaar...? :+

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:29

En of Romaissa dressuur heeft gereden in het verleden! ;)
(ik heb 3 jaar geleden met haar een onderlinge wedstrijd gehad bij precies dezelfde stal waar jij nu een onderlinge heb gedaan. Ik heb toen een eerste prijs met Cheyenna gereden en voor spek en bonen met Romaissa meegedaan).

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 17:19

Marleen_vA schreef:
(ik heb 3 jaar geleden met haar een onderlinge wedstrijd gehad bij precies dezelfde stal waar jij nu een onderlinge heb gedaan. Ik heb toen een eerste prijs met Cheyenna gereden en voor spek en bonen met Romaissa meegedaan).

Oog leuk om te weten! :) Bep heeft mij altijd verteld van niet haha
Hoe ging het dressuren bij jou met Romaissa? Ze pakt heel snel dingen op merk ik
Cheyenne heeft ook meegedaan met een andere bijrijder, heel veel "staking" als commentaar :') maar toch twee keer een best nette 177punten :)

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:09

Is je pony niet nog steeds een beetje te dik trouwens?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 16:36

Wipher schreef:
Is je pony niet nog steeds een beetje te dik trouwens?

Dat schommelt met haar per dag, ze heeft alleen een grasbuikje, daarnaast is ze zeker niet dik :)
Verder heb ik daar ook niks over te zeggen, is niet mijn eigen paard en kan dus niks qua voerregeling bepalen helaas.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:51

Ik denk dat jij maar eens wat kilometers moet gaan maken zonder beugels :P

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:56

Wat een gaaf dier! :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 21:28

farahdiba46 schreef:
Ik denk dat jij maar eens wat kilometers moet gaan maken zonder beugels :P

Hoezo? Ik rijd en spring regelmatig zonder zadel, zowel met leadrope, touwhalster of alleen mijn lichaam in alle gangen :)

Eline91 schreef:
Wat een gaaf dier! :)

Dankjewel! :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:46

WildDreams schreef:
Marleen_vA schreef:

Oog leuk om te weten! :) Bep heeft mij altijd verteld van niet haha
Hoe ging het dressuren bij jou met Romaissa? Ze pakt heel snel dingen op merk ik
Cheyenne heeft ook meegedaan met een andere bijrijder, heel veel "staking" als commentaar :') maar toch twee keer een best nette 177punten :)

Wedstrijd ging netjes, alleen werd ze direct na het afgroeten verschrikkelijk spierbevangen...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:24

Geryon schreef:
LauLauu schreef:
leuke pony!

toch klopt de post wel. bij de eerste 2 foto's geeft het paard niet na en houd wel degelijk de rug vast. Arabieren dragen de staart van nature graag hoog, net zoals een fries graag met veel front loopt. Maar ook deze paarden kunnen gewoon een mooie aanleuning ontwikkelen, het is soms alleen wat lastiger. Je kan het dan vaak wel weer des te beter zien vanaf de zijlijn.
Ik geloof niet dat een paard echt over de rug loopt wanneer ze de staart hoog op gooien, ook geen arabier. ook zij zullen in zekere mate de staart laten afhangen.
Bij de latere foto's zie je wel dat ze over de rug begint te komen, hier zie je haar staart dan ook meer zakken.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:32

Leuk Sharon!

Ik denk eigenlijk dat bijna alle problemen die je qua zit hebt op de foto´s in je OP, veroorzaakt worden door het zadel. Met een ander zadel en je beugels een paar gaatjes langer gaat het waarschijnlijk een stuk beter :)

En ligt het aan mij, of word je misschien een beetje groot voor Romaissa?