Manegepaard kopen van 20 jaar. Slim?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: Manegepaard kopen van 20 jaar. Slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:20

In je beginpost staat dat het geld geen probleem is (heb niet alles van daarna gelezen).

Als dat geen probleem is, kan je haar toch een fijn plekje geven?

WillekeKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:17

Als je zoveel om dat beesje geeft... doen.
Mijn eerste pony was ook 20. Ze was mijn verzorg pony geweest voor bijna 3 jaar. Toen mocht ik kiezen van mijn ouders. Zij of een nieuwe jonge pony. Voor mij was dat geen keus... het was zij of helemaal niks. Ze is nu nog steeds bij me en inmiddels 31 jaar, waarvan ik al 7 jaar niet meer rijd. Ik zeg altijd: alles gaat weg behalve zij. Ik heb meerdere pony's nu. Ik hou van allemaal, maar van haar nog altijd net iets meer.zij heeft nu ook haar gebreken en Kost daardoor ook meer dan een gemiddeld paard. Maar ik heb elke cent voor haar over.

Doe niet iets waar je spijt van krijgt. Als je veel om Ninja geeft en het kan financieel... Wie weet wat er gebeurt bij een ander.
Ik heb hetzelfde gedaan en ik kan me niet indenken dat ze niet bij mij zou zijn. Geen moment spijt (ondanks haar ouderdomskwalen en wat het allemaal kost nu).

Dit is mijn verhaal, maar jij moet doen wat jouw hart je ingeeft :)

Ps: Ninja heeft het niet erg goed gehad geloof ik. Ik heb veel verwaarloosde paarden gekocht. Ook 1 die amper meer kon lopen. Ze zijn nu allemaal gelukkig en gezond. Dat kan ook met Ninja. Maar vaak moet eerst alle ellende eruit op een goed plekje. Dus word het eerst erger.. en kan dat dus ook eerst geld gaan kosten. De vraag is dan: kan je dat betalen en wil je deze toekomst in met haar. Eerlijk zijn tegen jezelf of je dat wilt en of je echt zoveel om haar geeft dat je het voor haar over hebt.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:40

Blijf je lara wel leasen?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:58

mirgino schreef:
dit lees ik net op FB

Vanja Dana Donker; Zijn alleen nog paarden die niet meer mogen lopen en alleen op rust mogen..verder alles al weg..

ik zou nog maar even info gaan inwinnen over hoe en wat met deze paarden.

Dan zou ik hem alleen kopen als poetspony en grasmaaier, TS. Want als dat waar is zou ik er helemaal niet meer op gaan rijden, dat is wat je wil toch met dat paard? Alleen doen als je echt de risico's weet, je bent nu nog best wel jong en natuurlijk is het leuk om een manegepony te kopen, maar aan deze paarden zit té veel risico vast...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:14

Paard heeft 4 jaar geleden nog Z1 gelopen en is daarna naar een manege gegaan. Geeft wel te denken. Vrijwel geen manege koopt kerngezonde, goed lopende, zestienjarige z-paarden voor manegelessen. Dat gezien het prijskaartje dat daar aan hangt.

En die wetenschap in combinatie met terugkerende kreupelheden... Er zal ongetwijfeld een verhaal achter zitten. En het is wel interessant om daar achter te komen voordat je het paard koopt. Kan je goede info opleveren over de achtergrond van het dier. Dan weet je beter wat je te wachten staat. Misschien de voorgaande eigenaar eens opsporen en vragen?

Hier kan je zien wie de fokker is. Sommige fokkers volgen de door hun gefokte paarden en kunnen je wat over hun voorgeschiedenis vertellen. Je kunt het altijd proberen... : http://www.hippomundo.be/horses/pedigree/line/255663

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:43

Het verhaal lezende is je vraag snel te beantwoorden: Nee, dat is niet slim.

Maar dat hoeft nog geen reden te zijn om het niet te doen. Als jij zoveel om dit dier geeft, dat je bereid bent er wrs. meer voor te moeten betalen dan het nog waard is én te accepteren dat je het misschien helemaal niet, of anders iig. niet zo lang meer, als rijpaard kunt gebruiken en daarna nog zomaar 10 jaar aan een grasmaaier vast kunt zitten die alleen maar kost: leef je uit.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:46

Bedankt voor al jullie adviezen!!
Ik heb met jullie adviezen & met die van andere gekozen hem niet te kopen.
Hij is op dit moment naar iemand anders gegaan.
Bedankt nogmaals voor jullie adviezen!