wel chip geen papieren en paspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:20

Ik zou er maar wel eerst voor gaan zorgen dat alles in orde is, want jij bent zelf ook verkeerd bezig door een paard in te gaan voeren zonder geldig paspoort.

Dus niet gaan roepen dat de huidige eigenaren strafbaar zijn, dat ben je zelf als je het dier koopt.

Eerst alles in orde gaan maken bij de huidige eigenaren en anders laten staan. Er zijn zat paarden te koop.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:35

Ragdollcat, helemaal met je eens!

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:41

ik heb echt geen flauw idee of hij gekoerst heeft. Kreeg weinig los bij de eigenaar. Denk gewoon een uitgekoerste of niet goed genoeg, voor een koopje gekocht en nu niet verkoopbaar omdat er niks bijzit.| Is volgens mij nog niet lang onder zadel, er zit weinig stuur op en is 6 jaar.

ozzy1

Re: wel chip geen papieren en paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:44

Jullie hebben ook echt wel gelijk. Maar vind het weer zielig voor dat beest. Dus wil gewoon de mogelijkheden onderzoeken.Ik heb nog niks gekocht.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:53

Je moet niet gaan kopen alleen maar omdat het een koopje is.

Het is goed mogelijk dat ie voor dood wegging maar is op de een of andere manier bij de huidige eigenaren terechtgekomen, vandaar helemaal geen papieren.

Dat is niet zo gek, want dravers moeten gaan doen waar ze voor gefokt zijn en doen ze het niet goed dan is het meestal enkeltje slacht.

Uitgekoerste dravers hebben altijd een paspoort bij zich maar zonder papieren, dit om te voorkomen dat er nog mee gekoerst gaat worden.

Op het moment is hij onverkoopbaar en wat is dan precies de reden.........en waarom zwijgen de huidige eigenaren hierover? dit alleen al zou ik ze lekker in hun eigen sop gaar laten koken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:47

Ik zou het misschien ook zielig vinden als ik hem gezien zou hebben, maar echt, je haalt je allerlei ellende op de hals, helemaal als de eigenaar er niets over wil zeggen. Het kan zijn dat het paard niet in orde is, het kan zijn dat de eigenaar niet eerlijk aan het paard is gekomen, maar dat alles helemaal oké is lijkt me niet, anders zat dat paspoort er nog wel bij. Als je de chip los kan peuteren kan je verder op zoek, maar als die eigenaar dat niet wil vertellen zou ik er hoe dan ook niet aan beginnen. Eigenlijk si in principe ieder paard dat te koop staat om de een of andere reden een soort van zielig, of de eigenaar van een te koop staand paard, dus wat dat betreft: je kan je niet de ellende van de hele wereld op je hals halen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:11

Nee dat kan je niet. Maar ik ben toch erg happy met mijn hoopje ellende. :+: Wat een fantastisch lief paard is daar uit gekomen.
De vraag is of TS er een dusdanige klik mee heeft dat ze hem wil of enkel omdat ie zielig is.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:31

Als je hem zou kopen omdat het een koopje is laat je hier dan alvast niet door misleiden. Dit koopje kan nog erg duur worden... (en dan niet enkel de kosten vd papieren maar wie weet wat heeft het beestje nodig aan DA kosten). Als je een klik hebt met hem en je wilt hem 'redden' doe je het alvast goed vind ik. Kijk inderdaad eens wat de opties zijn en wat je er voor over hebt (aan tijd, geld, energie,...)

Ik heb hier intussen een euforisch moment want ik kreeg net telefoon van Zangersheide en woensdag heb ik eindelijk de papieren in de bus!
Ze hebben die fraudeur verschillende keren moeten bellen maar het is hun uiteindelijk gelukt! Super service van Zangersheide dus

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:43

Mijn pony komt ook uit Belgie, wel gekocht van mensen die haar al naar Nederland gehaald hadden.

(Mensen uit Nederland zijn vrienden van mij, pony was van hun opa die in Belgie woont).

Paspoort en Chip zouden in orde zijn, paspoort zou alleen zoekgeraakt zijn.

Dierenarts kwam de chip controleren, geen chip te vinden....

Ik heb haar uiteindelijk gewoon zelf laten chippen en paspoort erbij aangevraagd.

Ik wist dan wel zeker dat pony daar geboren was enz en echt niet oneerlijk verkregen was oid.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:34

mijn pony komt uit polen en vanuit Duitsland naar nederland....er is een paspoort en dat voldoet aan de tekeningen van haar aftekeningen met een chip nr, die chip zit in haar hals.
toch is zij ouder dan het paspoort......
Ik heb geen dag spijt van haar aankoop, na lang graven en mede via bokt en internet kon ik dingen achterhalen. Wat een levens verhaal zeg.... nee ik ben blij dat ik haar heb gekocht voor haar zelf en voor het heerlijke simpele leven wat ze nu heeft!
Toen ze kwam verklaarden mensen voor gek, tijd rust en goede verzorging doen wonderen, nu krijg ik vaak complimenten over haar :D .maar er waren ook wel eens momenten dat ik dacht %). Maar moet ik ze ooit verkopen dan zal ik wel eerlijk dat moeten vertellen en is het aan de kopers wat ze er mee doen.
Dus laat jezelf niet ophangen door de wel enigsinds belangrijke papierwinkel, staat ze je aan past ze bij je doelen open je hart en portemonnee. Pas als het erg dubieus is laat haar staan ,er zijn paarden zat!

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 10:13

ik heb gisteren alle instanties die er iets van weten gebeld en de betreffende verkoper. Frankrijk is een moeilijk geval kwa aantonen van eigenaar en zoiets kan jaren duren en ben je gedurende die tijd ook strafbaar. Er moet ergens een papier zijn en degene die dat heeft wil het voor veel verkopen. Dus dit wordt een gebed zonder end. Heb de keus bij de verkoper gelegd, of ze zorgt voor de juiste papieren of niets.Ik begin er op deze manier niet aan. Dank jullie voor de tips!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:09

Wat een wijs besluit! Wie weet loop je straks weer tegen een leukerd aan die wel alle papieren heeft die nodig zijn en die goed is, dat is toch een stuk makkelijker dan om die te kopen. En voor hetzelfde geld gaat de verkoper de boel wel regelen en kan je deze alsnog kopen.

arendsoog196

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:14

Sorry maar rendac is gratis voor particulieren /3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:26

arendsoog196 schreef:
Sorry maar rendac is gratis voor particulieren /3

In België weet ik zeker dat dit klopt. Vorig jaar onze ingeslapen pony laten ophalen. In Nederland weet ik het niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:08

Hier in Nederland voor zover ik weet niet. Maar in dit geval maakt het niet uit, TS heeft het paard niet gekocht.