Belgisch Kampioenschap IJslandse Paarden met Prudur en Elja!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Re: Belgisch Kampioenschap IJslandse Paarden met Prudur en Elja!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:41

Wat gaaf, goed gedaan van je paardjes! Gefeliciteerd!!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:48

Sonja_vR schreef:
44Myrthe44 schreef:
Gaaf zeg!
Ik heb wel een vraagje: altijd als ik foto's zie van dit soort wedstrijden valt het me op dat ijslanders hun hoofd zo hoog houden, niet ''aan de teugel'' lopen. Ik ben wel benieuwd naar de reden daarachter, gaan de gangen dan makkelijker?

gangen rijden is gewoon echt wat anders dan dressuur rijden, probeer de tölt en/of telgang maar eens te rijden in een klassieke dressuur houding, dat gaat hem niet worden,
voor gangen als tölt is oprichting nodig in de voorhand , maar dat betekend niet dat de dieren niet aan de teugel zijn in de zin van nagefelijk.
ook in hoog tempo tölt moet een paard ondertreden met de achterhand, de rug goed gebruikten en nagefelijk zijn , alleen is de houding heel anders dan een normale dressuurhouding. :)

Dankje, duidelijke uitleg!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:16

Hier op de tolt foto's lijken ze inderdaad niet nageeflijk, maar geloof me, dat zijn ze wel :D anders kan je ook deze scores niet halen want je wordt er wel degelijk op afgestraft. Ze lopen ook nog niet op topniveau he, dus dit is gewoon netjes, maar qua nageeflijkheid oik nog lang niet perfect. Ze zijn los in hun lijf maar mogen zeker nog iets meer afbuigen. Maar daar hebben ze nog meer kracht en training voor nodig :)

Elja kruipt trouwens graag achter de teugel bij spannende dingen zoals wedstrijden, dus haar rikd ik heel bewust met de neus eruit :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:49

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk.
En daarnaast heel erg bedankt voor de uitleg. Ik ben nog nooit in de gelegenheid geweest om naar ijslanderwedstrijden tree gaan kijken. Maar je uitleg maakt wel heel veel duidelijk. Zo ook de uitleg ivm het nageeflijke en de hoofdhouding.
Fijn, zo leer ik leuk weer wat bij.

1997karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:06

Gefeliciteerd!!
Misschien een hele rare vraag maar wat voor cap heeft u?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 20:49

IJslanderrijden zou ik echt iedereen eens een keertje aanraden.
Niet gewoon omdat ze toevallig ook het leukste ras zijn ( ;) ), maar ook om wat bij te leren over takt en taktzuiverheid.
Veel te vaak zie ik in de dressuur en springwereld nog dat ruiters niet eens weten of hun paard taktzuiver loopt en wat voor invloed dat heeft. Bij IJslanders is het gewoon vanzelfsprekend dat je hieraan werkt.
Ik heb er echt enorm veel door bijgeleerd.

Karin: Dit is een casco mistrall plus :)

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:38

Waauw! Super. Proficiat met je resultaat! :-)

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:54

Ik dacht al dat ik je herkende, ik stond bij de inrijpiste zaterdag, je zat in de baan met twee van mijn stalgenotjes... Ik vond je supernetjes rijden! Gefeliciteerd met je titel!