Hoe ouders overhalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: Hoe ouders overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:18

debjehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:10

nee je kan je ouders dan niet overhalen als er geen geld of plaats is.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:14

nee, probeer maar gewoon niet

debjehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:15

ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe verzorgpony, onze paarden zijn namelijk allemaal verkocht..

Jamie_xjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:41

Leuk dat je een pony wilt!
Alleen als je niet genoeg geld hebt voor een pony word het nog moeilijk :(
En ruimte is ook belangrijk!
Stel je voor dat je het net red kwa stalling en verzorging en hij wordt ineens ziek?!

Je kan beter een verzorg pony nemen :j

tadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:18

Als je al weet dat er geen geld en plaats is voor een pony wordt het wel heel lastig om ze over te halen..
Daarbij komt dat het dus helemaal niet kan. Het beste is om te wachten tot je ouder bent en zelf geld verdient.. Tot die tijd gewoon lekker genieten van paardrijden en kijk of je ergens een verzorgpony kan krijgen! Kost niets en je hebt toch een soort ''eigen'' pony!

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:29

Blijven dromen... Misschien klinkt dit heel hard, maar als je geen geld hebt kun je er beter niet aan beginnen. Straks komen er hoge kosten, en kun je je paard niet helpen. Misschien is er laten als je wat ouder bent een grotere kans.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:42

Weet je TS, toen ik jouw leeftijd had wilde ik ook heeel graag een pony of paard. Eigenlijk vanaf mijn 8e tot mijn 14e.
Die pony is er nooit gekomen, om dezelfde reden die jouw ouders ook hebben om er geen te kopen. Stel je voor, je pony wordt heel ziek, en hij moet geopereerd worden, maar je ouders kunnen het niet betalen.. Dat is toch sneu? En op de ponyclub/pensionstal/manege lopen altijd meiden rond met ouders die wat meer te besteden hebben, en die hebben dan altijd de nieuwste dekjes, de mooiste hoofdstellen, de duurste zadels.. Het is niet leuk als jij degene bent daar met de minst mooie spullen, toch?

Wat je wel kunt doen, is paardrijlessen (blijven) volgen op de manege, en misschien met je ouders kijken voor een lease-/verzorgpony. Dat is net zo leuk, alleen wat betaalbaarder :)

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:06

Beste ts,
Zo als je zelf al zegt geen geld is geen pony ook al zou je plaats hebben dan kan het nog niet want het dier moet ook naar de hoefsmid en je bent 10 dus het is ook niet haal baar om elke dag of om de dag heen te gaan denk ik en het is een hele grote vrantwoording om voor en pony te zorgen.
Dus ik zou als ik jou was gewoon en leuke verzorgpony zoeken en natuurlijk is het belangerijk dat je wel kan rijden dus ik zou ook eerst op de manege gaan rijden :)

Yasxpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:23

Hoi allemaal,
Ik heb zelf een e-pony daar gaat het heel goed mee maar heeft wel een leider nog daarom kan mijn zusje er niet op rijden. Ik heb een eigen stalletje voor mijn paard met een veulen van iemand anders erbij er is nog plek voor een shet/a pony. Wij hebben samen genoeg geld voor spullen en ouders willen ook wat betalen. Hebben ook genoeg hulp van anderen. Maar wij willen dus graag een pony erbij maar mijn ouders willen dat niet(ligt niet aan geld of tijd) weet iemand wat ik kan doen om de over te halen? Eerst mocht ik ook nooit een pony maar door zeuren is het gelukt werkt alleen nu niet

Yasxpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:24

Sorry niet mijn forum

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:17

Goeiemorgen !
Laat ik meteen met de deur in huis vallen, het lijkt mij geen geslaagd plan om een eigen pony te nemen.
Niet gemeen bedoeld, maar ten eerste ben je pas 10, daarnaast heb je niet het geld ervoor geef je aan en ook geen stalling.
Het klinkt misschien een beetje gemeen als ik het zo op een rijtje zeg. Maar dat is helaas wel de realiteit. Ik had ook altijd de droom om een eigen paard te hebben toen ik zo klein was, maar dat lukt helaas niet als je geen ouders hebben die zich er net zo voor inzetten.

Misschien is het een idee om een verzorg paardje te gaan zoeken ? Zo krijg je toch het gevoel dat je een eigen pony hebt en kun je alvast leren wat er allemaal bij een eigen pony komt kijken naast het rijden, een paard heeft namelijk ook elke dag volledige verzorging nodig. Dan kun je ook gelijk kijken of je het allemaal gaat redden met wanneer je straks naar de middelbare school gaat. Als dit allemaal goed gaat en je hebt meer ervaring met de verzorging en kosten van een paard, dan kan je misschien eerder je ouders over halen :)
Veel plezier !

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:08

Zoals meerdere zeiden een verzorgpony nemen!
Bij de meeste mag je er bijna net zoveel meedoen als een eigen pony.
Ik heb na jaren maneges op mijn 9de een verzorgpony gekregen , nadat ik er veel heb gehad heb ik een eigen pony's gekregen. Heb er ook veel van geleerd!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:20

Waarom wil je een eigen pony? :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:50

droomy schreef:
Waarom wil je een eigen pony? :+

Dit is een topic uit juni 2015 en sindsdien heeft de TS niet meer op dit topic gereageerd. Ik tem gelijk even voor eventueel een slotje.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:08

Je kunt een verzorgpony zoeken?

Toen ik (lang geleden) net zo oud was als jij kreeg ik ook een eigen pony. Ik vind een eigen pony heel goed voor de ontwikkeling van een dochter. Je leert om steving in je eigen schoenen te staan (paard als spiegel) Ik heb grenzen geleerd aan te geven en ruimte te respecteren. Ik heb zo veel lol gehad en avonduren beleefd met mijn beste vriend. Kinderen zijn op een bijzondere mannier zo op een paard ingespeeld, als je ouder word raak je deze onbevangenheid kwijt. Het is goud, als je ouders je dit willen/kunnen bieden. Mijn moeder was alleenstaand en leefde van een uitkering. Op mijn 12e had ik een krantenwijk en op mijn 11e werkte ik bij vandervalk (zwart) De stalling was goedkoop (100,- gulden per maand) en in de via via vond ik een zadeltje, een dekje naaide ik op de naaimachine.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:12

Omdat dit een ouder topic is, TS niet meer online is geweest en daardoor de reacties niet meer veel zullen toevoegen, plaats ik hier een slotje.
Mocht TS nog online komen en willen reageren, kan zij contact met mij opnemen.