Prijzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:48

1 keer per ongeluk gedekt worden op 2 jarige leeftijd is wel wat anders dan van 2 tot 6 praktisch continue drachtig te zijn geweest. En ze is nu weer gedekt voor dr vijfde.
Persoonlijk zou ik het niet doen. Beide opties niet. Is duidelijk dat die mensen je gewoon een poot willen uitdraaien.
En je zal nog zien ook; jij gaat voor de lease optie en betaalt bv 200 per maand om zo 3 keer per week te kunnen rijden, dat ze nog geen hoefsmid bij het dier laten komen. En ontworming etc.

Ik zou kijken voor een ander paard.

edit: monique1991, je hebt het zo te lezen over hetzelfde paard als ts. Hoe zit dit nu dan? Jullie willen het dier samen kopen ofzo? Of heeft de eigenaar alle opties open gezet en zijn er 2 gegadigden?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-06-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:49

als ik zo'n aanbod lees, dan denk ik bijna automatisch:
'ellende moet je niet kopen; die komt vanzelf ook al wel genoeg'

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:55

Het is geen les, ik kan ook niet lang met dr rijden omdat ze net bevallen is en d'r conditie niet goed is nu... Ik kan nu hooguit 30 minuten rustig rijden/ stappen..
Afscheid nemen vind ik zelf erg moeilijk. Ik heb haar 3 jaar lang bijna elke dag verzorgd

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:00

Klinkt als een broodfokker, maar dan van veulens ipv puppy's. Het enige dat telt is geld, geld, geld.

100 euro voor een zesritten kaart? Op de manege ben je goedkoper uit, inclusief les.
Kosten voor hoefsmid wil de eigenaar niet maken, dus als ik het van die kant bekijk zal ook de merrie wel geen papieren hebben en de hengst heel waarschijnlijk ook niet. Ik kan me vergissen maar gezien de rest van het verhaal gaat de eigenaar echt geen 3000 euro merrie verkopen voor 1600. Die zal eerder voor een 800 euro merrie nog minimaal 1600 willen hebben.

Aphrodite schreef:
Het is geen les, ik kan ook niet lang met dr rijden omdat ze net bevallen is en d'r conditie niet goed is nu... Ik kan nu hooguit 30 minuten rustig rijden/ stappen..
Afscheid nemen vind ik zelf erg moeilijk. Ik heb haar 3 jaar lang bijna elke dag verzorgd

Gratis verzorgen of tegen kosten hoefsmid of zo, anders wegwezen. Hoe moeilijk het ook is, afscheid nemen doet maar 1x pijn Y;(

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:01

als ik jou was zou ik haar kopen.
maar wel raar 1000 als je haar daar laat staan als je die 1000 er voor betaald is het joun paard lijkt mij en mag je haar stallen waar je wilt. dan zou ik haar ook op een betere stalling zetten want 190 per maand voor wat je zegt heb je hier veel meer voor...

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:03

Als je geen les krijgt en je kan nauwelijks 30 minuten rustig aan rijden is het wel een hele hoge prijs.

Maar wil je überhaupt wel een eigen paard? Niet iedereen wil dat en dat is hun goed recht.
Is zij ook echt je droompaard en heeft zij alles wat je zoekt in een paard? Of wil je voornamelijk overnemen omdat je haar al zo lang kent? Als je een lijstje maakt met wat je zoekt in het paard komt dat lijstje dan met haar overeen?

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:05

Het gaat niet om hetzelfde paard wij zijn gekomen toen er 3 paarden 2,5 waren toen hebben we met de meiden afgesproken ieder een vast verzorg paard om ruzie etc te voorkomen we hebben 1 paard van 14 jaar 3 paarden van 6 jaar en 3 paarden van net 3 jaar en dan de hengst nog (die gaat weg) het gaat om een plek in het westland (naaldwijk) als er eventueel tips voor stalling of andere tips zijn is dat uiteraard ook welkom

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:10

renskesanne schreef:
als ik jou was zou ik haar kopen.
maar wel raar 1000 als je haar daar laat staan als je die 1000 er voor betaald is het joun paard lijkt mij en mag je haar stallen waar je wilt. dan zou ik haar ook op een betere stalling zetten want 190 per maand voor wat je zegt heb je hier veel meer voor...

Ik ben het met je eens dat het wat vreemd is. Maar ik denk dat hij dat voorstelt in de hoop dat je dan voor 600 euro minder bij hem blijf staan. Want dan verzekerd hij zich nog maandelijks van inkomsten. En dan verdiend hij die 600 euro binnen vier maanden terug (heb ik de kosten die hij maakt voor de stal nog er niet bij gerekend maar zo te horen maakt hij niet zoveel kosten voor zijn paarden, want ze stonden op zand toch?)

Maar als hij die voorwaarde in het koopcontract zet dan ben je zelfs na de koop verplicht die na te komen ook al is dat jou paardje. Dus best lastig. En tja na hoeveel tijd mag je dan weg? Na een half jaar, na een jaar na vijf jaar? Als je hem koopt zal ik ook 1600 betalen en hem ergens anders neerzetten

Soetekind

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:24

Bijzondere constructie. Ik zou of het paard kopen, of er helemaal weg gaan. Hij lijkt bij de huidige eigenaar alleen maar om geld te gaan. Je kunt ook zelf rustig op zoek gaan naar een eigen paard. Afscheid nemen doet soms pijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:38

monique1991 schreef:
Door de liefde en band voor dit paard maar als dit voor.mij en andere meiden van stal niet mogelijk is zou dit betekenen dat we zomaar onze lieveling kwijt raken

En daar wordt handig gebruik / misbruik van gemaakt. Aan jullie de keuze of jullie dat laten gebeuren of niet. Je bent volgens profiel 23, TS 29, dan zijn jullie hopelijk in staat om volwassen keuzes te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:38

Ik lees nou nog steeds nergens wat voor paard dit is en wat voor papier erachter zit. Misschien als je dat vertelt kunnen er wat nuttigere adviezen gegeven worden :)

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:58

Weet iemand hoe je een foto kan plaatsen ? dan kan ik een foto sturen van de paardjes naar mijn idee is de hengst in de richting van tuigers en de merries gelder er staat geen ras in het paspoort en mijn verzorgpaard heeft iets andere passen als de rest van de paarden gooit haar staart in de lucht neusgaten open mooie gelijke passen en ruim maar heb echt geen idee wat voor ras denk een mix ze is 1.64 hoog

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:59

Volgens mij geen papieren alleen een normale chip. Ik heb er weinig verstand van eerlijk gezegd.
Ik zou volwassen moeten zijn inderdaad, maar me verstand zegt niet doen, en me gevoel zegt iets anders, dus vandaar ik jullie mening vroeg ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:00

Ik zou in dit geval naar je verstand luisteren. Voor een paard zonder papier dat op tweejarige leeftijd haar eerste dracht heeft gehad is ze geen 1600 euro waard en daarbuiten ruik ik problemen.

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:13

Het paardje van die andere verzorgster was 3 jaar met haar eerste veulen 2 jaar gedekt mijn verzorgpaard was 3 jaar gedekt en 4 jaar haar 1e veulen dit jaar is er een paard van 3 geweest met een doodgeboren veulen dus idd dit geeft problemen en wij hebben dit alrijd aangegeven maar nogmaals dit is niet de eigenaar de eigenaar heeft alleen de paarden voor uitzicht vind het leuk om.paardjes op zijn land te hebben verder heeft hij een man wonen op zijn terrein die alles regeld en de paarden binnen en buiten zet en dit plan ook heeft voorgesteld en dit probeerd hij Door te zetten ( het is een handels man die vaak langs markten slagers etc gaat)daarom is dit zo moeilijk

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:15

monique1991 schreef:
Weet iemand hoe je een foto kan plaatsen ?

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Of elders op het www zettten (photobucket, mijnalbum, enz) en de link naar de foto tussen de tags [img*] en [/img*] (maar dan zonder *) zetten.

Verder eens met Emmaa_

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:44

*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-06-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:45

Is dit de merrie die jij rijd of is dit de merrie waar het om gaat?

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:48

Op de 1e foto zie.je achter die steen een foto met de merrie waar het om gaat veel vlekjes de 2e foto is de stal en de 3e foto is de.merrie waar ik een keuze voor moet maken plus de bak zal nog even een goede foto van de merrie zoeken van diegene die de topic heeft gestart

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:52

*knip*
dit is de merrie waar de topic over gestart is
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-06-15 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:55

T is wel een mooi ding.. Hoe is ze onder het zadel?

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:03

toevallig heb ik met een ander meisje haar ingereden op dat moment liep de huidige verzorgster er nog niet maar wel vanaf ongeveer een maand erna is de huidige verzorger haar gaan berijden ze was met inrijden heel moeilijk (continu draaien aan de longe etc ) uiteindelijk met veel geduld en respect gelukt en loopt ze super het enige nadeel is Door de veulen ben je ongeveer 3 maanden van te voren al aan het afbouwen omdat ze slomer energielozer en stijver worden en na de bevalling weer ongeveer 3 maanden aan het trainen om ze goed te laten lopen verder is er niks op aan te merken

avrovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:16

*knip*

hier van mijn verzorg paardje waar hetzelfde voorstel voor geld
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-06-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's op verzoek verwijderd

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:25

het zijn wel hele mooie paarden en zien er ook heel gezond uit, al zou ik wel al besluiten jullie de paarden te kopen ze wel laten keuren door dierenarts ofzo.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:30

Ik zou haar persoonlijk laten keuren op jouw kosten (klinische keuring is niet zo duur), indien goedgekeurd kopen voor 1600 en lekker ergens anders zetten :)