Akyro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:53

Loes1996 schreef:
Als ik de foto's zie dan snap ik niet hoe je winstpunten in de b hebt kunnen rijden.

Nou dat snap ik wel. Ze zit er verder netjes op en waarschijnlijk werkt ze haar oefeningen netjes op de letter af en is ze vriendelijk tegen dr paard.
Het is maar B he... dan moet je laten zien dat je stap draf galop halthouden, harder, zachter, en links en rechts kan. En dat zonder eraf te vallen. Nou, dat kan ze toch? :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:10

Dorine92 schreef:
Loes1996 schreef:
Als ik de foto's zie dan snap ik niet hoe je winstpunten in de b hebt kunnen rijden.

Nou dat snap ik wel. Ze zit er verder netjes op en waarschijnlijk werkt ze haar oefeningen netjes op de letter af en is ze vriendelijk tegen dr paard.
Het is maar B he... dan moet je laten zien dat je stap draf galop halthouden, harder, zachter, en links en rechts kan. En dat zonder eraf te vallen. Nou, dat kan ze toch? :j

Dan moet ik je toch tegenspreken. In de b wordt toch ook wel aanleuning verwacht en wordt je (ookal zou het officieel niet mogen) toch echt afgerekend als je paard niet nageeflijk loopt. In elk geval hier in de regio. Vandaar dat ik het dus niet snap maar ieder zo zijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:17

Loes1996 schreef:

Dan moet ik je toch tegenspreken. In de b wordt toch ook wel aanleuning verwacht en wordt je (ookal zou het officieel niet mogen) toch echt afgerekend als je paard niet nageeflijk loopt. In elk geval hier in de regio. Vandaar dat ik het dus niet snap maar ieder zo zijn mening

Denk dat dat het verschil is tussen de paarden en de ponys

Loes1996

Re: Akyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:27

Is er echt zoveel verschil?
Ook apart eigenlijk maar goed daar is dir topic niet voor Hsha

ddgraaf01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:01

) jullie zien er uit als een leuke combi!

Wat de meesten hierboven even vergeten is dat nageeflijkheid in de B nog niet heel belangrijk is(ligt vaak wel beetje aan de jury ;)) hij komt niet heel erg tegen de hand en dan is het veel belangrijker om een constant en net proefje te rijden.

Met de tips van hierboven allemaal en de juiste instructeur kom je denk al een heel stuk verder en dan is het alleen maar leuk om voor de ervaring wat wedstrijden mee te pakken(en daarbij niet gelijk helemaal afgekraakt te worden omdat ie nog niet nageeflijk loopt..)!

Veel succes samen, jullie komen er wel!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 03:33

Er staat onder aanbhet protecol toch echt "in ontspanning en in aanleuning gaande paard" en dat zie ik toch echt niet op de foto's. Ik zie spanning en tegen de hand. Bij de paarden wordt je er iig op afgerekend en rij je gewoon geen winst.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 04:18

Dit lijkt mij het verschil tussen paarden en pony's.
Opbouwend punten voor de nog jonge ruiters is nog veel meer van belang dan bij de volwassenen.

De combinatie ziet er netjes uit.
Als ts niet zit te rukken en te plukken om toch perse dat krulletje te krijgen is dat veel meer winstpuntwaardig dan het tegendeel wat je helaas ook te vaak ziet.
En ik denk dat er jury's zijn die dat waarderen.

Fijn door gaan met lessen. Probeer je paard goed aan je binnenbeen te krijgen, dan heb je steeds minder je binnenhand nodig.
En zorg dat hij in het algemeen fijn voorwaarts is op je beenhulpen en dat komt die nageeflijkheid vanzelf. :)

Succes.