Schuldig voelen naar paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Re: Schuldig voelen naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:41

Ik meld mij :+
Heb dit echt enorm, zeker nu ik een aantal dagen ziek ben en dan niet ga of even snel langswip. Maar wij staat nu 24/7 op de wei en ik denk dat ie dat liever doet als werken nu :')
Maar toch moet k om de 2 dagen hem even een aai geven anders word ie boos en gaat ie me negeren voor de rest van de week en dan moet k t goedmaken met hem .. (Dit is geen grap ... :'))

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:43

Ik voel me meer schuldig tegenover mezelf of mijn ouders. We betalen veel voor hun stalling, verzorging onderhoud etc. En als ik dan een keer 2 dagen niet kom voel ik me ''schuldig'' dat we dat geld aan iets uitgeven waar ik ''geen gebruik van maak''. Beetje kort door de bocht omschreven haha, maar mijn paardenvriendjes missen mij niet zo zeer als ik niet kom, die vermaken zich wel met hun vriendjes.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:45

In de zomer heb ik hier geen last van, mijn paard staat met zijn drie beste vriendjes 24/7 op een prachtige wei waar ze niks te kort komen qua verzorging en bezigheid.
In de winter voel ik me wel schuldig dan, omdat ze dan op stal staan en hij natuurlijk minder met z'n vriendjes kan kroelen.
Maar ja, ik moet ook werken dus er zijn genoeg dagen dat ik niet kan gaan(omdat ik de dag ervoor pas midden in de nacht thuis kom van werk en de dag erna weer moet enz), maar beter dat ik af en toe een dag niet kan gaan dan dat ik moet besparen gaan op dingen, dat wil ik niet. Hij heeft het recht op de beste verzorging en die krijgt hij dan ook, ook als ik een dag niet kan :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:47

Amaris schreef:
Leeuwnie schreef:
Even zwart - wit : Mijn paarden maakt het geen bal uit of ik wel of niet kom. Als ze maar voer krijgen. In hun kudde. En hun benen kunnen strekken op weiland of paddock. En groot gelijk hebben ze ;) Als ik kom, moeten ze aan het werk :D

Dat dus.

Ik snap mensen niet die zich schuldig voelen. Als je je schuldig voelt impliceer je dat de ander verwachtingen heeft. Paarden hebben 's morgens niet de verwachting 'straks komt mijn mens en dan gaan we lekker aan het werk!'

Bedankt voor die opmerking, die ga ik nog vaak lezen als ik me weer eens schuldig voel :)

Mijn ene paard hinnikt me ook na als we een periode wat minder doen. Echt een "he, nu al weg??" hinnik, klinkt ook erg hartverscheurend luid, de rotzak :') en nee dat verbeeld ik me niet, en ja hij staat 24/7 op het land met inloopstal en kudde. Het is een geval apart want mijn oudje vindt het wel best zo, gras en vrienden en die is gelukkig.

TS: herkenbaar dus, zeker met zo'n paard dat je een schuldgevoel aanhinnikt :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:51

Solleke_Noah schreef:
Amaris schreef:
Dat dus.

Ik snap mensen niet die zich schuldig voelen. Als je je schuldig voelt impliceer je dat de ander verwachtingen heeft. Paarden hebben 's morgens niet de verwachting 'straks komt mijn mens en dan gaan we lekker aan het werk!'

Bedankt voor die opmerking, die ga ik nog vaak lezen als ik me weer eens schuldig voel :)

Mijn ene paard hinnikt me ook na als we een periode wat minder doen. Echt een "he, nu al weg??" hinnik, klinkt ook erg hartverscheurend luid, de rotzak :') en nee dat verbeeld ik me niet, en ja hij staat 24/7 op het land met inloopstal en kudde. Het is een geval apart want mijn oudje vindt het wel best zo, gras en vrienden en die is gelukkig.

TS: herkenbaar dus, zeker met zo'n paard dat je een schuldgevoel aanhinnikt :')

Hahahahha dat is idd een rotzak actie. Had me gelijk omgedraaid en gaan knuffelen

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:54

Haha ik herken dit echt heel erg goed.
Nu pas mijn paard ook vanaf dag 1 een medisch zorgenkind met ontstekingen en het onverklaarbaar schraal blijven, maar ik voelde me echt heel rot als ik zelf niet kon gaan.
Ik stuurde dan eigenlijk altijd mijn vriend die me een gedetailleerde beschrijving moest geven van wat hij gezien had. Ben dagen om 6uur opgestaan of pas om 23:00 het erf opgewandeld omdat ik vond dat ik nog naar mijn paard moest.

Als ik eerlijk ben denk ik dat paardlief mijn aanwezigheid wel prima vond maar dat hij niet boos was (ofzoiets) als ik niet kwam.

Ik heb me dan ook voorgenomen met mijn toekomstige paard om heel bewust af en toe een dag over te slaan in de zomer als ze toch 24/7 op wei staan. In de winter is het een ander verhaal, want dan moet ik natuurlijk gaan mesten.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:10

Het gaat mij niet om het schuldgevoel dat mijn paard boos of teleurgesteld is, want dat is hij niet (basisbehoeften zijn meer dan gedekt). Maar het schuldgevoel dat ik niet goed genoeg voor hem zorg, die zorg heb ik op me genomen toen ik hem kocht en hem 'opsloot' in zijn ernstig grote weide, maar in de natuur had hij nog meer ruimte gehad. Dat ben ik verplicht te compenseren met enorm goede zorg vind ik. En aangezien het een zorgenkindje is, moet ik nogal eens een dierenarts bellen of hem helpen met een of ander ongemak.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:15

Natuurlijk vermaakt een paard zich zelf wel als hij met soortgenoten op het land kan en op tijd zijn natje en droogje krijgt.
Maar ik dénk TS wel te snappen.

Je wilt zélf 120 % voor je dier gaan, hem in niks teleurstellen want tenslotte heb jij door de koop min of meer beloofd om dé ideale eigenaar te zijn.

Ik heb er zelf ook best wel last van.
Hou me inderdaad met vragen bezig op het gebied van mijn dieren waar andere nog niet eens wakker van liggen.
Het is al gezegd hier........dit soort zaken spelen voornamelijk in je hoofd.
Je stelt mogelijk ook hele hoge eisen aan jezelf???

Er is niks mis om een keer verstek te laten gaan, inderdaad, ook andere mensen nemen met plezier jou taken voor die dag over.
Maar ik vind het wél heel goed dat je er mee bezig bent en überhaupt aan denkt.
In mijn ogen geeft dat wel aan dat je zeer begaan bent met je paard.

Prima om er zo nu en dan aan te denken, maar laat de teugels ook regelmatig iets vieren.
Het zou zonde zijn als het je plezier bederven zou, en dat heeft ook invloed op je paard.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:31

Ik moet wel zeggen dat ik er tijdens de examens wel echt beter van word af en toe te gaan :) dat vergeet ik soms

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 19:51

Het is ook echt een mensending. Ik voel me schuldig als ik niet kom terwijl Knollie Wobbles denk ha lekker op het land met mijn vriendjes. :')
Paard zal het wel fijn vinden als ik een paar dagen niet kom, hij wordt altijd extra uitgebreid verzorgt en getrut als ik er weer ben :D :D

Mijn vorige paard kon zo gemeen zielig hinniken als je weg ging, zo van ah ga je nu alweer met van die puppy ogen erbij.

Mijn ouders merken het meer aan mij als ik een tijdje niet naar de paarden ben geweest, raak ik sneller geiriteerd dus dan wil mams ook me wat sneller met de auto brengen. :o :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:31

Bowen schreef:
Esther43 schreef:
Ik ken het heel goed! Hij staat lekker met vriendjes buiten en heeft een goede bult hooi van mij gekregen maar toch voel ik me schuldig dat ik niets met hem heb gedaan. Wel een aai over zijn bol maar verder niet. Denk dat het hem geen donder uitmaakt maar dat maakt mijn schuldgevoel blijkbaar niet uit :+

Als ik wel tijd met mijn paard heb doorgebracht voel ik me helemaal niet schuldig tegenover mezelf of paard.
Een paard vindt het heerlijk als je er alleen maar bent, niets vraagt. Dat is een heerlijke en welkome afwisseling voor het paard.

Als ik maar weinig tijd heb mag ik graag gewoon even bij de paarden zijn, dan doen we niets, maar toch iets wat van onschatbare waarde is. Undemanding time.

Mijn schuldgevoel zegt dat, je had hem op z'n minst even kunnen poetsen (het is een shetlander). Vooral als ik wel mijn bijrijpaard heb gereden

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:45

Ik heb het heel erg!

Als ik 1 dagje niet ben geweest voel ik het al. 1 dag niet geweest zijn is mijn limiet ;)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:31

ik ken het ook. Vooral als ik ziek ben zoals de laatste paar dagen en nu nog steeds..
Maar ik heb dan een shetlander en die vind het vast niet erg om zolang alleen maar lekker in de wei te staan :o

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:12

Citaat:
Ik heb hier inderdaad ook last van. Ondanks dat ponylief dag en nacht op de wei staat en het daar prima naar zn zin heeft :) Maar ergens mist hij me toch, want hij hinnikt twee keer zo hard als ik een dagje niet geweest ben <3

Staat ie wel met soortgenoten?
Ik maak me juist zorgen als mn paard me zo graag ziet :') verveeld ie zich dan ofzo, of komt ie iets tekort. De mijne staat zo op haar plek in de kudde, het maakt haar weinig uit of ik wel of niet kom denk ik. Al moet ik zeggen dat ze zich bij blessure wel stierlijk begon te vervelen, dus opzich werkt ze wel graag. Maar dat was echt na 3 weken

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 01:05

Ik merk dat die van mij altijd wel hinnikt als ik kom en ze staat in een kudde met zat te doen. Denk dat ze wel blij zijn dat er bent op een manier.
Ze gaan je in ieder geval herkennen, hoefde bij mijn oude paard de deur niet eens open te doen van stal en dan wist hij aan de auto al dat ik het was, of mijn voetstappen herkende hij ook.