altijd buiten staan.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Re: altijd buiten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:14

Hier (lees: de paarden die ik verzorg) staan ze in de zomer 24/7 op het land (behalve de hengst ) in de winter staan sommige s'nachts op stal de rest in de paddock met beschutting. Dus kan denk ik prima, iets van een beschutting is wel fijn maar niet noodzakelijk, voor de winter wel als het bv hagelt...

danielle80

Re: altijd buiten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:57

Dat kan best hoor, mjin 2 verzorgshetlanders staan ook dag en nacht buiten+schuilstalletje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:01

Als het erg zou zijn, zou het paard allang zijn uitgestorven :) maar ze hebben zich aangepast om dat gewoon te kunnen. Gezond paard kan prima lekker buiten staan :)

Wij hebben nu ook geen schuilstal, bomen geven wel wat schaduw. In de winter staan ze wel bij de schuilstal.

KyraX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:57

Dag en nacht buiten is perfect! Alleen is het wel goed als er een schuilstal is waar ze zelf in en uit lopen dat is ideaal! :j

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:46

Mijn paardjes staan dag en nacht buiten, sinds anderhalf jaar met een mooie grote schuilstal. Ze kunnen hier zelf kiezen, binnen buiten droog of nat staan. Hiervoor stonden ze op een stal met een blubber paddock en een zeer kleine schuilstal, hier konden ze nooit droog staan, ze gingen ook de kleine schuilstal niet in. Voor een training hebben mijn paardjes wel eens in een stal gestaan, dit vonden ze niet fijn toen waren ze echt heel erg druk. Ze zijn echt blij wanneer ze buiten staan.