Groep meiden in de weide aangetroffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:54

Mallow schreef:
Ik heb t 1 keer meegemaakt met m'n 2 jarige merrie toen nog. Ik kwam bij de wei aan en dr zat een kind bovenop dr rug, beest had nog nooit iemand op dr rug gehad. Heb t kind bij dr vlecht gepakt en naar beneden getrokken :o Ik was zó kwaad. Stond niet voor mijzelf in.
Ik snap je reactie helemaal en je hebt heel netjes gehandeld. Is het niet mogelijk iets van een slot te maken dat ze er niet meer in kunnen?

Oei dat is ook niet bepaald leuk!

Er zijn 2 weilanden. Een soort van 3 hoek. Eentje waar je binnenkomt daar staan niks. Dan heb je 2 mogelijkheden, links of rechts. Rechts is Floris met de ezel en links zijn 2 andere paarden. Waarschijnlijk gaan we die 2 paarden in het eerste weiland zetten. Hun zijn namelijk erg dominant en gemeen tegen mensen die hun niet kennen. Zo wordt het moeilijk. Gelukkig kennen ze mij wel en is het daardoor geen probleem. Maar in sommige situaties is het onhandig. Daarom is het nog niet zeker.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:56

Het betreden van de weide zonder toestemming is sowieso not done, houd dat in je achterhoofd voor de volgende keer. :) Stel er gebeurt iets, dus stel bijvoorbeeld dat een van die meiden van jouw verzorgpony was afgevallen, dan is de eigenaresse verantwoordelijk. Het is heel stom, maar het is echt zo.
Je moet niet terug denken van 'goh wat stom dat ik ze niet de wei uit heb gestuurd die eerste keer'. Veel meer paardeneigenaren hebben wel eens zoiets meegemaakt, en het blijft moeilijk wat je nou precies moet doen. Het enige wat je ermee kunt doen is het meenemen voor een volgende keer.
Overigens, je weet op welk vakantiepark ze staan toch? Een mogelijkheid voor de eigenaresse om eens even een goed praatje met de ouders te gaan maken.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:59

Heel goed van je dat je meteen naar de eigenaresse bent gegaan, ik vind dat je goed hebt gehandeld! :j
Overigens vind ik het verhaal van hun kant een beetje raar, ze rijden op de pony omdat jij daar zogenaamd toestemming voor gegeven zou hebben, maar jij hebt niets over de pony te zeggen want hij is niet van jou :?

Ik persoonlijk had ze aan hun haren van de pony afgesleurt, zijn ze nou helemaal besodemieterd.

_SnowBall

Re: Groep meiden in de weide aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 16:04

Bedankt voor jullie reacties en tips! Het zijn toch wel van die meiden die een beetje eigendunk hebben. Ze zijn ook al ouder en dat maakt toch wel indruk op me. Ik weet dat het verkeerd is maar goed het is zo. Ik had het wel gedurfd op een of andere manier bij jongere kinderen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:25

Ook ik vind dat je goed hebt gehandeld.

Ik heb nog een paar tips:

Zeker als je de dominante paarden naar voren zet, zou ik een bordje ophangen met verboden toegang. Stel dat ze toch de wei betreden en gebeten/getrapt worden, staan jullie/ de eigenaresse sterker.

Ook zou ik voor de zekerheid even geen touw bij de wei laten hangen,zodat ze Floris moeilijker kunnen pakken.

Verder hoop ik voor je dat Floris snel weer vrolijker wordt en geen last van zijn rug er aan overhoud.
Ik heb medelijden met hem.

Mocht je ze ooit weer betrappen, eerst gauw even filmen, dan heb je bewijs.

En wat iemand anders ook al aangaf,de ouders opzoeken en inlichten. (Evt. Door de eigenaresse).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:37

meid, je reactie snap ik helemaal! En ook al zijn ze ouder, dat maakt niets uit! Jij bent weliswaar niet de eigenaar, maar jij hebt van de eigenaar wel toestemming. Zij hebben dat niet en mogen dan niet zomaar andermans eigendom betreden. Dat alleen al is bij wet verboden, dan heb ik het nog niet eens over dat ze zomaar op andermans pony stappen!!

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:40

"Nou dames, kom dan maar even met mij me naar de eigenaar" want die eigenaar was er ook niet blij mee en zij is een volwassene die hen flink op hun plaats kan zetten.

Ook zou je kunnen zeggen: Waar zijn jullie ouders? Ik wil graag een artig woordje met hun praten.

Want tja jij bent jonger daar luisteren ze echt niet na, maar als je een x op hun plek zijn gezet door volwassenen dat er iets zwaait als ze het nog een x doen weegt altijd zwaarder

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:40

Ik zou inderdaad alles wat op een halster/touw/(poets)spullen lijkt opbergen zodat het ze heel lastig gemaakt wordt. Kans dat ze opgeven is dan al wat groter, zeker als ze ook langs die gemene (nou ja, territoriale) paarden moeten. Als ze moeten zoeken naar spullen wordt het ook al minder leuk.

En jouw reactie snap ik zeker wel hoor. Ik denk ook dat ik in alle staten zou zijn als ik zoiets zou aantreffen. En als jij een volmacht hebt van de eigenaar om iedereen weg te sturen die er niets te zoeken heeft hebben ze daar maar mooi naar te luisteren. En hoezo hebben ze bedacht dat 1,78 wel op een shet kan? Dat kan toch zelfs een paardenleek wel bedenken dat dat niet kan?

AnneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:26

Wat erg!! Hoe halen ze het toch in hun hoofd.... Ik vind dat je supergoed hebt gereageerd! Je bent duidelijk een stuk volwassener dan al die meiden bij elkaar, die ook nog eens ouder zijn dan jij. Heel knap dat je voor je (verzorg)pony bent opgekomen en het meteen hebt gemeld bij de eigenaar. Ik weet zeker dat Floris je dankbaar is ;)

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:45

Zo hey, wat een brutale krengen. :\ Jij hebt niet fel gereageerd hoor, wees niet bang! Je had nog veel feller mogen zijn, ze moeten van je Floris afblijven! Tjonge, goed hoor dat je het aan de boerin hebt vertelt. Hopelijk blijven ze nu weg of worden ze door iemand gesnapt die ze de wei letterlijk uit trapt. Verwen je pony maar lekker, hopelijk is ie ondertussen van de schrik bekomen... :(:)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 06:23

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu zowat elke dag bij hem en met deze lekkere temperatuur zijn we uren aan het wandelen. Vaak rusten natuurlijk maar door de natuur heen wandelen vinden we allebei heerlijk! En eens ff wat anders natuurlijk. En verder duizende knuffels geven hè ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:01

Ik vind je reactie netjes, je hebt goed gehandeld. Hopelijk komen ze niet meer terug, maar anders idd filmen en politie bellen. Zonder ze te waarschuwen hihi. Arme pony.

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:34

als ik dit lees word ik zo ontzettend kwaat! hoe brutaal kun je zijn om zomaar bij iemand in de wei te gaan! -:(-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:34

Dat je jonger bent maakt je niet minder in je waarde :+

Ik had ze helemaal verrot gescholden en zowat het land uitgetrapt. (Ik raad je aan dit niet te doen maar ik zou zo WOEDEND(!!!) zijn :()

Ik ben 1.70 en ga ook echt niet op een shet rijden.
Waarom die pubers nou zo dom zijn weet ik niet, laat ik maar niet vooroordelen;)

0101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:03

Ik vind dat je het goed gedaan hebt, je wilde heel lief je verzorgshet met hun delen en daar maakte hun misbruik van..

Een tip als je het weer ziet gebeuren haal dan eerst de eigenaar erbij en ga en dan op af dan sta je wat sterker. En laat de eigenaar dan met ouders van meiden praten en dan misschien als nog de politie erbij halen.

In iedergeval ga gewoon weer lekker verder trainen met hem en laat je niet kleineren door een stel van die meiden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:19

Alles consequent op slot, hang bordje verboden toegang art. ... wetboek v. strafrecht op (ivm aansprakelijkheid eigenaar als ze er af vallen) en liefst ook nog zo'n waarschuwingsbord met wacht u voor het paard. Die zijn voor waakhonden verplicht, maar in dit geval wel zo handig als je inderdaad die andere paarden in de wei er voor zet.

Betrap je ze nog een keer kan je ook 112 bellen aangezien het gedrag van de shet overduidelijk maakt dat wat ze doen pijnlijk is en dus mishandeling is.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 06:50

Bedankt voor jullie tips, ondertussen is dit al niet meer voorgekomen. Maar je weet maar nooit! Ik was, toen ik de meiden zag, ook ontzettend woedend maar ik hou me altijd erg in omdat ik bang ben dat ik uit me slof schiet :o Dat heb ik een keer gehad op school en dat is niet echt goed gekomen... En ik wil dat niet nog een keer meemaken. Maar achteraf gezien kon ik inderdaad wel wat feller zijn :j