_Zsazsa_ schreef:Jonge paarden moet opgevoed worden in een kudde en niet door mensen. Als jij een brave merrie hebt, zal die haar dus blijkbaar niet altijd op haar plek zetten. Flessenveulens zijn bijv ook vaak lastiger omdat die Moeders opvoeding gemist hebben. Jonge paarden moet kunnen ravotten met leeftijdsgenootjes en opgevoed worden door hoger in rang staande dieren. Beter breng je haar dus naar een opfok. Ze heeft was teveel energie en is daarom lastig naar jullie.
ik weet bijna zeker dat het hier niet aan ligt. Met brave merrie bedoel ik naar ons toe zij heeft netjes geleerd dat die dingen niet mogen maar geloof mij naar mijn veulentje toe stampt, bijt ze om dr op haar plek te zetten. En te veel energie? niet echt. We gaan enorm vaak buitenwandelen met hun beiden en dan mag mijn veulentje altijd los mee crossen over velden. Ook hier bij ons crossen en spelen ze enorm veel zeker omdat mijn merrie zelf zo graag speelt.
Wegbrengen is ook geen optie. Ze is bij ons gekomen omdat mijn merrie anders alleen stond en zo krijgt ze mooi de tijd om op te groeien. Ook is ze niet ZO super energiek, tis altijd een nogal rustige geweest.
Al is naar een kudde brengen veel beter, het is geen optie dusja