Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Inmiddels is ze ook 22 en nog steeds een jonge god(in).
. 
Focussed schreef:En mijn oma van 80 die al 60 jaar rookt en nog geen longkanker heeft, is ook geen garantie voor de rest van de bevolking
Onderzoek heeft allang uitgewezen dat 1 op de 3 paarden boven de 15 jaar oud Cushing krijgt. Dan zit je al meteen met een flinke kostenpost (medicatie, voer, supplementen etc.). Dan moeten ze nog geen andere problemen krijgen (tandproblemen of diastema's, slechtere hoeven etc.).

Cowgirl schreef:Ik heb er een van 24. Nog helemaal gezond maar zodra er serieuze gezondheids problemen komen met flinke kosten dan houd het toch echt op.
Dan zorg ik voor een eerlijk einde en als het verdriet een plekje heeft ga ik trots wezen dat hij ruim 21 jaar mijn maatje was.
geerke schreef:22 jaar valt inderdaad nog mee,het word pas serieus bij 25/26 jaar....toen merkte ik ook dat mijn paard oud werd.30 jaar is redelijk oud voor een paard,niet veel paarden redden dat.Maar als je er van uitgaat dat de pony 30 jaar word heb je er dus nog 8 jaar plezier van.En dat gaat heel snel om.
Maar je doet wel een hele goede daad vind ik.

love_animals schreef:Ik ben ook bang dat 8 jaar zo snel voorbij is maar ik vind het ook erg als ze omwille van zijn leeftijd geen nieuw thuis meer kan vinden en als hij veder gezond is dat ik hem een goed laatste leven kan geven![]()
Dit is een foto van hem mischien kunnen jullie hem beter beoordelen dan ikke
Ik vind het paardje er trouwens prima uitzien.
CharlotteJay schreef:ik heb zoiets van ,,, je kan ook een jong paard kopen die de volgende dag dood in zn stal ligt heb zelf al meerdere keren afscheid moeten nemen van een paard van 7 (overleden op de operatie tafel) een paard van 14 ( hoefkatrol) een paard van 11 ( gebroken schouder) dus waarom het dilemma omwege zijn leeftijd ,,,![]()
en mij is altijd verteld dat schimmels de sterkste paarden zijn
Britta31 schreef:Maar hou je het paard ook tot zijn dood?Er zijn genoeg mensen die het paard op hoogbejaarde leeftijd nog weg doen en een nieuw paard kopen.Ik zeg nu niet dat ts dat gaat doen.