Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:hoe kun je nu een bit door de mond heen trekken?Dan moet je toch echt aan een teugel flink trekken om dat voor elkaar te krijgen?
geerke schreef:Dus als jij naar rechts of naar links wil trek je het bit door de mond?Heb je een neusriem?
Heb je les?

Basilicium schreef:Ik denk dat ik je hoofstel niet helemaal begrijp. Zit het bit nu alleen vast aan de teugels? Er hoort toch een riempje van het hoofdstel zelf naar het bit te lopen aan beide kanten? Ben de naam even kwijt. Het lijkt me dat zulke riempjes het bit sowieso al meer op zijn bedoelde plaats houden. Op deze manier zijn linkerteugel, bit en rechterteugel net één koord dat je inderdaad van links naar rechts door zijn mond zou kunnen trekken.
idylle schreef:Eerst met respect je topic gelezen (pagina 1) hierin vertel je dat ze moeilijk te pakken is en dat je al 2 jaar aan het oefenen bent. Ik ga vol spanning naar pagina 2 en lees dat iemand haar aan het inrijden is en ineens ligt er een sjabrak (vastgebonden met halstertouw) op en heeft ze een hoofdstel en in gaat bij het sturen het bit ook door de mond ( de laatste zin maak ik uit op dat je er al op rijd? !) Vindt het al met al een vreemd verhaal. Bij laatste bericht zie ik dat het vandaag geplaatst is dus denk ohh misschien staat het topic er al een aantal weken... kijk naar je OP en zie de datum van 3! Dagen terug?! Hmmm......