Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aedema schreef:Ik heb mijn paard als eens een tik verkocht in zijn buik, niet hard natuurlijk maar wel zo onverwachts dat hij zich flink rotschrok. Moet je kijken hoe hoog je de singel dan kan krijgen.
ariatje schreef:Voorbeen optillen en dan op eerste gaatje zetten.
Daarna met tussenpozen verder aansingelen. Opletten dat er geen velletjes tussen of klem zitten. Beloon na iedere gaatje strakker ( brokje ). Loop een stukje tussen de gaatjes strakker doen.
Opblazen is een teken van zadel/ singeldwang óf geen zin hebben in de arbeid. In alle gevallen zit/ gaat er iets fout. In het opzadelen, passen van zadel, te snel of ruw zijn. Geen plezier in zijn werk. Het paard op zijn donder geven werkt averechts. Geduld en aftasten wáár het probleem nu exact zit. Succes!
Ik probeer wel eens te kriebelen onder zijn buik maar heb niet altijd de juiste plek. Bedankt voor het meedenken allemaal! Dat van het been naar voren doen heb ik nog niet van gehoord dus dat ga ik vandaag maar eens uitproberen!
) 
SindyKaya schreef:Die is er niet.. Paarden doen dit van nature en ken geen 1 paard die dit niet doet
idefix4 schreef:SindyKaya schreef:Die is er niet.. Paarden doen dit van nature en ken geen 1 paard die dit niet doet
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken er 3 die zich niet opblazen. Ze staan hier op stal. Opblazen doen ze om zich schrap te zetten. Mijn pony deed dit altijd. Hij heeft nu sinds 5 jaar een goed passend zadel en hij doet het niet meer.
Paarden doen niks zonder reden. Ze denken niet als mensen.