Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:00

En dat lijkt dus nu weer te gaan gebeuren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:47

Ik ben bij haar op bezoek geweest om te kijken voor een plekje voor die van mij. Niets dan lof. Fijn mens en de paarden stonden er geweldig bij. Allemaal!
Aan alles kon je zien dat er prima voor gezorgd werd, en dat de dieren ook dol op haar zijn ( ze komen allemaal even gedag zeggen als ze door de weilanden loopt) . Ze keek elk paard even na, hoe die er bijstond etc etc.
Ik heb ook al meerdere mensen gesproken die daar al meer dan tien jaar met zoveel plezier staan.

Essie_Haas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:03

Ik heb de reacties hier gelezen. Jullie hebben geen idee hoe het er daar aan toe gaat. Er was een vrouw uit Guernsey die een paard bij Jane had staan, Jane had haar gebeld dat haar paard moest worden ingeslapen. ze heeft de dierenartskosten en kadaverdienst betaald, een tijdje later wordt de vrouw uit Guernsey gebeld door een meisje die het paard had gekocht bij Jane, het meisje wilde meer informatie over het paard en had via het chipnummer de oude eigenaar achterhaalt, dit is een rechtszaak geweest en Jane moest een schadevergoeding betalen.

Er was ook een eigenaar die op visite bij haar paard kwam en haar merrie was drachtig zonder dat zij het wist, merrie was totaal uitgemergeld en veulen was er na de geboorte slecht aan toe. Ik heb foto’s en berichten uit eerste hand van mensen die daar gestaan hebben. Vorige jaar stonden er meerdere jaarlingen compleet vermagerd met schurft en dan niet een beetje maar uitgemergeld. Stuur me maar een pb als je de foto’s denkt aan te kunnen.

Ga ook eens in de winter naar je paard kijken.
Jane heeft 3 boerderijen, de paarden die er slecht aan toe zijn krijg je met een normaal bezoek niet te zien.
Er zijn al diverse controles geweest en Jane heeft al meerdere boetes gekregen.
De dierenarts wil niet komen omdat ze de rekeningen niet of slecht betaald.

Ga onverwachts op bezoek.
Als je eerlijke informatie wil stuur me dan een pb
Als je je paard een fijne oude dag wilt geven zoek dan iets anders en doe niet zo naïef

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:08

Jij denkt dat je nieuws vertelt?

Dat hele gedoe speelde jaren geleden en beide verhalen hadden meerdere kanten. De dame uit Guernsey bijvoorbeeld had al negen maanden geen stalgeld betaald en het was haar eigen man die dat verhaal ophing om er vanaf te zijn.

Er is destijds een hele groep Nederlandse eigenaren geweest die de zaak hebben uitgezocht en ook de boel daar opnieuw mee op poten hebben gezet. Die groep heeft nog steeds een chatgroep en diversen van hen lopen geregeld een weekje mee bij Jane.

Als je daadwerkelijk nieuwe informatie hebt in plaats van deze verhalen uit 2017 of 2018, schakel dan de lokale autoriteiten in.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:24

Essie_Haas schreef:
Ik heb de reacties hier gelezen. Jullie hebben geen idee hoe het er daar aan toe gaat.

Wat wil je bereiken met het delen van deze verhalen. Het lijkt of je iets deelt dat van horen zeggen is of is dit je eigen ervaring?

Als dit van horen zeggen is zou ik uitkijken met laster want wat je doet is strafbaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:28

Ze blijft mij in elk geval pb's sturen. Klaar mee. Heb wel andere dingen aan mijn hoofd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:36

MoniqueT schreef:
Ze blijft mij in elk geval pb's sturen. Klaar mee. Heb wel andere dingen aan mijn hoofd.

Gelijk heb je. Verhalen van horen zeggen kun je ook niets mee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:39

En met een vage foto evenmin.

Essie_Haas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:14

Verhalen….? Het gaat hier om levende dieren.
Laster is als je dingen verteld die niet waar zijn en dit zijn harde feiten.
Als je Jane ergens naar vraagt dan is het nooit haar schuld, ze heeft altijd excuses.
Als eigenaar zoek je de beste plek voor je paard en dat is dit dus niet, willen jullie het niet horen of zijn jullie gewoon blind en kan het niet schelen hoe je paard daar weg teert

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:39

dus nogmaals, staat je paard daar?
Mijne niet maar wel in Frankrijk en ik ben bij Jane geweest en alles was daar piekfijn in orde. Ook zeker
5 mensen gesproken die daar staan, en iedereen is tevreden.

Alleen van jou hoor ik slechte verhalen, maar je vertelt niet of je er met je paard staat of stond . Je komt met een verhaal dat volgens mij heel oud is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:43

Eleeke schreef:
Mijne niet maar wel in Frankrijk en ik ben bij Jane geweest en alles was daar piekfijn in orde. Ook zeker

Alleen van jou hoor ik slechte verhalen, maar je vertelt niet of je er met je paard staat of stond . Je komt met een verhaal dat volgens mij heel oud is.

Maar dan zijn jouw ervaringen ook niet uit de eerste hand, toch? Want jouw paard staat daar (ook) niet.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:44

Lieser schreef:
Eleeke schreef:

Maar dan zijn jouw ervaringen ook niet uit de eerste hand, toch? Want jouw paard staat daar (ook) niet.

Ik ben er vorige maand een hele dag geweest en heb daar alle paarden bekeken, overal rond gelopen etc etc. Dat lijkt me aardig eerste hand toch.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:13

Eleeke schreef:
Ik ben er vorige maand een hele dag geweest en heb daar alle paarden bekeken, overal rond gelopen etc etc. Dat lijkt me aardig eerste hand toch.

Niet echt. Hoe vaak lees je hier op bokt niet dat stallen anders blijken te zijn dan bij de rondleiding was verteld en was laten zien?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:22

Hou toch op. Ik heb nog steeds contact met een groep eigenaren uit de periode van dat gekke mens uit Guernsey. Diverse eigenaren lopen regelmatig een weekje mee en gaan er vaak naar toe. Allemaal enthousiast. Ik heb gisteren wel melding in die groep gemaakt van de pb's die ik kreeg, dus inmiddels is Jans zelf ook wel op de hoogte.

NB.: de bewuste 'dame' staat op mijn Foei-lijst. Ik kreeg een hele nare pb en ik hoef ze niet meer. Mijn energie gaat naar mijn eigen gezin met een zeer ernstig ziek kleinkind.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:10

Heel veel sterkte Monique.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:17

Dank je wel, we zullen het de komende maanden nodig hebben ...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 11:24

Ah meid, heb je vakantie en verveel je je? Als je alle berichten hebt gelezen, dan heb je ook gelezen dat er zeer betrokken paardeneigenaren zijn die met regelmaat hun paard onaangekondigd en ook in de winter bezoeken. Hou alsjeblieft op met ‘waarschuwen’. Het slaat weer op als een tang op een varken.

Monique, veel sterkte.. vreselijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:36

Dank je, Willeke!!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:55

Er staan inderdaad magere paarden, maar die zijn 30 +, krijgen dekens op en worden individueel bijgevoerd, en eventueel snachts op stal gezet. Er staan regelmatig videos op Instagram van alle groepen paarden, zodat de eigenaren kunnen zien hoe het met hun paarden gaan.

Jane houdt echt van "haar" paarden, toen mijn paarden overleden was ze zelf erg verdrietig aan de telefoon.