Vrijgezel, huis en een paard Is dat financieel te doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Vrijgezel, huis en een paard Is dat financieel te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:59

Inderdaad, het hangt van zoooooveel dingen af!

Ik heb een koophuis midden in de randstad, wat een stukkie duurder is dan een huis in bijv. het Noorden. Daarbij was mijn stalling 350 euro per maand (niet bijzonder: stal, buitenbak en land, maar wél bijzonder voor deze regio gezien land heeeel schaars is :j). Was te doen, maar op een gegeven moment werd het door omstandigheden gewoon echt niet meer te doen en toen heb ik poown weggegeven aan mijn toenmalige bijrijdster.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:00

Bambi1995 schreef:
Ze heeft een vast contract

dan is de toekomst qua werk vrij zeker(veel zekerder ga je t niet krijgen)..
als ze per maand een paar honderd euro over houdt, of een leuke kennis/familie heeft met een stuk land dan is het zeker een optie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:21

Sinds een paar maanden op mijzelf, met een paard en pony, huurhuis, fulltime baan (die straks wel stopt... *grote slik*). En het is enorm pittig en valt tegen vind ik.... Qua kosten dan.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:28

De vaste lasten zijn te berekenen, maar ga er vanuit dat je een behoorlijk bedrag nodig hebt voor boodschappen, huishoudelijke artikelen (schoonmaakmiddel, wasmiddel, tandpasta enz), kleding. Voordat je op jezelf gaat wonen zijn die kosten moeilijk in te schatten.

Meestal moet je wel erg inleveren, omdat ouders vrij veel kopen voor het normale huishouden.

Het is zeker te doen, maar alleen als je echt geld 'over' hebt. Dat kan je anders besteden aan een vakantie en uitgaan, nu gaat dat in de paarden zitten. Tenzij je een hele goed verdienende baan hebt natuurlijk :D Maar dat is het verschil tussen bijv. fulltime productiewerk of fulltime advocaat :+

grifpif4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:27

hangt idd van heel veel factoren af. goed alles op een rijtje zetten.