Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)
Misschien wil je wel graag weer fanatiek rijden, misschien niet. Ook goed! Heel veel succes! InekeN schreef:Na veel wijntjes, terrasjes, bioscoopjes en etentjes genoot ik enorm van de vrijheid en het wegvallen van de druk. Ik wou niet eens meer naar een ander paard gaan kijken. Ik keek ook niet meer op Bokt...Tot vrienden en familie begonnen te klagen over mijn humeur. En dat ik teveel binnen zat, het steeds koud had, mopperde. Ik zat idd passief op de bank te hangen. De dip is nu over, er is weer een paard.Kennelijk functioneer ik daar toch beter mee.
*jaloers*
Ik hou tijd over... maar ik denk dat goed plannen en afspraken maken met jezelf en anderen het belangrijkste is.
maar dat is een ander verhaal) Basilicium schreef:Helemaal mee eens dat het neerkomt op prioriteren en plannen, maar wat me óók belangrijk lijkt, is hoe je de tijd op stal ervaart. Is het een extra belasting op een al heel druk schema, of kom je er juist tot rust en pak je daar je ontspanning? Ik denk dat bij TS dat laatste ver te zoeken was. Zelfs al plan je de paarden netjes in en vind je hen het belangrijkste onder de zon, als je door alle andere zaken in je leven niet meer kan genieten van je hobby/sport dan wordt het de zoveelste taak op je to do lijst. Ik denk zelfs dat iemand die goed plant en plichtsgetrouw die planning netjes volgt er pas heel laat achter kan komen dat het plezier en de ontspanning eigenlijk al lang ver te zoeken zijn.
je hiervan bewust zijn kan al een verschil maken. Bij mij was dit ook het geval en ik heb het aantal verplichtingen bij mn paarden gedownsized (niet meer en dressuur onder het zadel en dressuur aan de hand en bosritten en gewoon grondwerk en bekappen), maar ook bewust meer ruimte in mn leven gebracht. Niet meer en 2 paarden en de hond en sporten en een druk sociaal leven en overal bij de familie bij zijn en het huishouden en meer dan fulltime werken. Nieuwe prioriteiten: iets minder werken ("gewoon" fulltime nu) en de hond en paarden op 1. Dit maakt dat mijn plezier en genieten weer helemaal terug is 
Basilicium schreef:Helemaal mee eens dat het neerkomt op prioriteren en plannen, maar wat me óók belangrijk lijkt, is hoe je de tijd op stal ervaart. Is het een extra belasting op een al heel druk schema, of kom je er juist tot rust en pak je daar je ontspanning? Ik denk dat bij TS dat laatste ver te zoeken was. Zelfs al plan je de paarden netjes in en vind je hen het belangrijkste onder de zon, als je door alle andere zaken in je leven niet meer kan genieten van je hobby/sport dan wordt het de zoveelste taak op je to do lijst. Ik denk zelfs dat iemand die goed plant en plichtsgetrouw die planning netjes volgt er pas heel laat achter kan komen dat het plezier en de ontspanning eigenlijk al lang ver te zoeken zijn.
Zeker niet met een paard dat het best opbloeit met véél aandacht en intensief werken.