Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:03

Ehm een hindernis waarvan je de balken op afstand omhoog en omlaag kan doen.

Een goedkope camera waardoor je door de neus van het paard in de mond kan kijken of het bit goed past

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:06

HippoLogic schreef:
NatasjavE schreef:
Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.

Daar weet ik wel iets voor. Ik zal binnenkort een YT video maken. Heel handig! :Y)

ohh,..heeeel graag :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:07

Myrthe2003 schreef:

Met afstandsbediening. Die in je zak dan per ongeluk op "omhoog gaat" net :')

Oh sorry,..ik denk inderdaad wel heel handig.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:13

guusje_h schreef:
misschien een soort stijgbeugel waardoor je tenen automatisch rechtvooruit staan. ik heb namelijk het probleem dat mijn tenen naar buiten staan en ze echt met geen mogelijkheid normaal krijg (zonder pijn). ik krijg hier dan ook altijd opmerkingen over en dat begint heel irritant te worden.

het hele punt is ook niet je tenen naar binnen draaien, dat doet inderdaad zeer en je forceert je enkels er mee. Til je bovenbeen op vanuit je heup, draai je bovenbeen naar binnen vanuit je heup.
Je bovenbeen licht nu platter tegen het paard aan, een eventuele stoelzit verdwijnt EN.... je tenen staan netjes naar voren zonder ze te pijndigen.

Myrthe2003 schreef:
bestaat al :D
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 18-04-15 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:15

Weet niet of het al gezegd is...

Maar een systeem dat de balken zelf terug legt op de hindernis zodat je zelf niet steeds af hoeft stappen als je paard eens een keer een balk raakt... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:16

Dat bestaat al, het hindernissysteem wat zelf de balken terug op de hindernis legt, heb het jaren terug volgens mij eens zien langskomen...

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:19

Naskapower schreef:
guusje_h schreef:
misschien een soort stijgbeugel waardoor je tenen automatisch rechtvooruit staan. ik heb namelijk het probleem dat mijn tenen naar buiten staan en ze echt met geen mogelijkheid normaal krijg (zonder pijn). ik krijg hier dan ook altijd opmerkingen over en dat begint heel irritant te worden.

het hele punt is ook niet je tenen naar binnen draaien, dat doet inderdaad zeer en je forceert je enkels er mee. Til je bovenbeen op vanuit je heup, draai je bovenbeen naar binnen vanuit je heup.
Je bovenbeen licht nu platter tegen het paard aan, een eventuele stoelzit verdwijnt EN.... je tenen staan netjes naar voren zonder ze te pijndigen.

Myrthe2003 schreef:
bestaat al :D

Ook voor niet miljonairs :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:26

WildWings schreef:
Dat bestaat al, het hindernissysteem wat zelf de balken terug op de hindernis legt, heb het jaren terug volgens mij eens zien langskomen...

Serieus?

Ook betaalbaar voor de middenstander?

Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien :+

Ook fijn... staanders die heel licht zijn om te tillen, maar niet bij de minste tik omknoeperen :+.

En, misschien heel apart gedacht, maar b.v. een eb en vloed bak bestaat al, maar zou er ook zo'n systeem gemaakt kunnen worden die het zand van de bak filtert?
Zodat alle mest, eventueel verloren ijzers, zwepen etc of ook steentjes en bladeren etc uit het zand gefilterd worden en het zand weer schoon en netjes in de bak ligt... :o

Anoniem

Re: Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:31

Betaalbaar vast niet per se vrees ik haha, maar ik weet ook niet of dat mogelijk is, net als dat je bij wijs van spreke een op maat gemaakt zadel wilt voor een duppie, of een tractor voor een tientje :+ Zal even kijken of ik het nog kan vinden, volgens mij was er een nieuwsartikel over omdat het een innovation award won ofzo, dat hindernissysteem!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:34

WildWings schreef:
Betaalbaar vast niet per se vrees ik haha, maar ik weet ook niet of dat mogelijk is, net als dat je bij wijs van spreke een op maat gemaakt zadel wilt voor een duppie, of een tractor voor een tientje :+ Zal even kijken of ik het nog kan vinden, volgens mij was er een nieuwsartikel over omdat het een innovation award won ofzo, dat hindernissysteem!

Zou wel echt super handig zijn hoor, had er ook nog nooit over nagedacht hoor, maar dat was mijn irritatiepunt altijd met de jonge paarden of de herafrichters.
Altijd moeten wachten tot er iemand bij is zodat je kan springen omdat je anders steeds moet af stappen...

En oké, met iemand er bij is het natuurlijk wel veiliger :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:11

Vet cool!
En deze is inderdaad ook in hoogte verstelbaar... hendig!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:14

Naskapower schreef:
guusje_h schreef:

bedankt! *D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:15

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:18

hindernis staanders en balken die zelf de bak in wandelen en op de juiste plek gaan liggen..

dat sjouwen is zwaar en tijdrovend lol..

misschien dat je gewoon je 'parcours' op een pc kunt zetten, druk op een knop en de hele bende van ellende gaat aan de wandel voor je. drink je bakje koffie op ga de bak in, leg de balken op de lepels (ze hoeven niet alles voor je te doen) en klim op je paard.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:19

heel heel heeeeeeel duur denk ik #)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:23

elenaMM77 schreef:
hindernis staanders en balken die zelf de bak in wandelen en op de juiste plek gaan liggen..

misschien dat je gewoon je 'parcours' op een pc kunt zetten, druk op een knop en de hele bende van ellende gaat aan de wandel voor je. drink je bakje koffie op ga de bak in, leg de balken op de lepels (ze hoeven niet alles voor je te doen) en klim op je paard.

Dat bestaat ook! Het heet personeel :')

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:28

Ik test het wel even uit <<)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:30

@kala, ik ben deze app nog niet tegen gekomen, alleen voor België, maar daar heb ik niets aan.
Waar heb jij hem gevonden?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:35

Nicje87 schreef:
elenaMM77 schreef:

Dat bestaat ook! Het heet personeel :')

shoot, dan doe ik echt iets fout, ik ben mijn eigen personeel :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:43

Mijn paard heeft personeel...
Maar ik? Ik ben op mijzelf aangewezen :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:34

een systeem dat de balken die eraf gesprongen worden weer op de lepels legt (A) zodat ik niet telkens af hoef te stappen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:35

RoyceMack schreef:
een systeem dat de balken die eraf gesprongen worden weer op de lepels legt (A) zodat ik niet telkens af hoef te stappen.

Is al genoemd, en dat bestaat zelfs al :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:49

M_D_H schreef:
RoyceMack schreef:

dat meen je niet! ze bellen mij ook helemaal nergens meer voor!
Waar kan ik dat kopen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:15

RoyceMack schreef:
M_D_H schreef:

dat meen je niet! ze bellen mij ook helemaal nergens meer voor!
Waar kan ik dat kopen?

Mij ook niet hoor :')
Het leek mij ook wel handig...

WildWings schreef:

Ik gok alleen wel dat het niet voor de gemiddelde middenstander is :') :+