Ruiterkampen, daar gaan we weer....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Re: Ruiterkampen, daar gaan we weer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:13

De Hazelhorst in Den Ham, onwijs leuke ruiterkampen. Een hele week met iedere dag een spring/dressuur les én een buitenrit. En ook 1 dag een dag tocht, omgeving is daar echt super mooi.
Paarden en pony's worden tot in de puntjes perfect verzorgd, komen niets tekort.
Eveneens is de instructie die je daar krijgt van hele goede kwaliteit. Het is zeker niet zomaar paard hobbelen, als je na een weekje daar weg bent heb je echt wat geleerd. Je kan eventueel ook je eigen paard meenemen.
Ik ben daar heel mijn jeugd/tienerjaren geweest en heb het onwijs naar mijn zin gehad, accommodatie is ook onwijs goed verzorgd, eten en drinken ook.

www.hazelhorst.nl

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:13

Reelaer is idd echt een aanrader en voldoet aan jouw eisen. Waarom leek het je niet leuk?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:17

Ini slot in Wittelte.
Op de site is vrij weinig te vinden helaas. Hier op bokt meerdere verslagen.

De paarden worden goed verzorgt, lessen zijn serieus. Je komt je les niet in als je paard/ pony niet schoon is. Tuig is prima onderhouden, net als de stallen. Je kan voorkeur opgeven voor springen, buiten of dressuur, daar wordt dan ook rekening mee gehouden.

Ik heb hele goede herinneringen aan dit kamp, 2x geweest en toen helaas echt te oud geworden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:18

Ik ben jaren geleden bij Ini Slot in Dalen geweest.
Ik ben zelf nou nooit echt een goede ruiter geweest, erg onzeker. Dus vanuit mij kan ik niet echt een objectief beeld vormen. Maar ik zag altijd bij mijn kampgenoten dat ze daar aan hun trekken kwamen. Goede paarden, goede begeleiding en als je uitdaging zoekt, dan vindt je die daar zeker. Veel paarden hebben ook jaren lang wedstrijden gelopen, en als je een goede ruiter bent, kan je daar zeker wat uithalen!

Ik ben ook bij Poelenburgh geweest, de strandritten en buitenritten zijn daar erg tof! Klein Oever is ook leuk, al was dat mijn eerste ponykamp. Instructie bij beide kampen zijn prima en uitdagend.

shelly343

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:35

Beste Bokkers,
ik heb een vraagje. In de zomervakantie wil ik bij manege Poelenburgh naar jeugdkamp. Maar had gehoord dat het echt voor kleine kinderen is. Is dat waar en zijn er ervaringen? :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:01

ik ben daar geweest, vond t daar absoluut nie leuk, en idd heel veel jonge kinderen k was toen 14 (bijna 15), de meeste waren 10/11 jaar

shelly343

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:04

Ow, oke. Wil wel graag op kamp bij poelenburgh, omdat ik daar ook vast rijd. Heeft er iemand ervaring met instructieweek?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:07

Manege Gerner in Dalfsen blijft mijn absolute favoriet. Wat een geweldige tijden heb ik daar gehad! Als ik nog de ponykamp leeftijd had gehad had ik het wel geweten!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:08

Ik ben ook op de boschhoeve geweest tig jaren geleden, dat was mn beste kamp ooit! Super tof in het bos gereden, gezwommen en ook gesprongen!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:11

Het lamoen is ook erg leuk! Daar ga ik dit jaar ook weer heen :) Ook hebben ze daar een trektocht, alleen heb ik daar geen ervaring mee :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:22

Een instructie week bij PMO in drachten? Persoonlijk heb ik daar meer ervaring met het mennen maar ik denk dat het wel aan een boel van je eisen voldoet, er wordt serieus gelest/gereden, ze hebben leuke paarden en de gemiddelde leeftijd is wat hoger :) . Het is alleen wel iets minder een kamp denk ik dan veel van de andere opties...

shelly343

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:37

heeft er iemand ervaring met de pwn rit bij poelenburgh??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:46

Boaschoeve is erg leuk! Ik ben er in 2013 met mn eigen paardje geweest aardige leiding en je kan kiezen tussen ponykamp (tot 14j) en ruiterkamp (vanaf 14j)!!

xloveedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:59

manege van loon in loon op zand? wij hebben afgelopen jaar niet gesprongen maar een vriendin van mij die de week daarna was heeft wel gesprongen dus dat is geluk hebben :D verder voldoet het aan al je eisen volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:56

Kijk eens op http://www.ervemeenderinkboer.nl/ , is dat niet wat voor je?
Indeling op leeftijd en niveau en er wordt niet kinderachtig gereden, de paarden mogen op rit ook lekker de benen strekken. Lekker zwembad aanwezig, goed eten, en paardenwelzijn daar hoef je bij ons ook niet om wakker te liggen; goed tuig en heel veel weidegang in kuddeverband.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:04

Bloso de rhille in België. Is van de staat dus alles netjes voor mekaar. Paarden komen dagelijks in de wei of in de paddock. Goede bodems. Nette stallen. Nette paarden. Tuigage ook prima. Buiten de vakantie werken de paarden weinig muv een paar uurtjes in de week. Vroeger altijd met plezier heengegaan. Ook altijd gediplomeerde monitoren.

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:09

Les cheveaux is een super leuk kamp!
Ben er 2 keer geweest en ga dit jaar waarschijnlijk weer :D

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:34

Ik raad ook het Reelaer aan. Enorm veel variatie qua paarden. Ze zitten goed in hun vel, en dat zie je ook. Elk paard heeft passend tuig. De trektocht is vanaf 14 jaar. De buitenritten gaan ook een versnelling hoger en je springt ook regelmatig. En niet geheel onbelangrijk, de sfeer daar is super. Ik ben er zelf de afgelopen 2 jaar geweest (1x eigen paard, 1x paard van daar) en ik raad het iedereen aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:47

Wil je persé les en springen? Anders zijn De Zingende Huifkar (Drenthe) en Domaine Du Menil (België, in de Ardennen) ook echt een aanrader :j Dit zijn dus trektochten en niet echt een ponykamp. Hierbij zit je vooral veel uren in het zadel in de natuur. Bij de Zingende Huifkar gaat er een tweespan welshjes mee met bagage dus echt heel hard ga je niet, maar bij Domaine maak je wel echt regelmatig een galopje en daar is galop ook echt lekker stevig doorgalopperen :D en de Ardennen zijn ook echt heel mooi en weer een heel ander landschap dan we in Nederland hebben :)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:07

Bedankt voor alle suggesties, maar ik heb me inmiddels al ingeschreven bij de Boschhoeve :)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:10

Ik meld me nu ook , ik zoek een ruiterkamp in de buurt van provincie Groningen( mag ook verder ) in de eerste 3 weken van de zomervakantie. Iemand voorstellen voor een echt leuk kamp ? :D

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:11

Als dit je eisen zijn

-Goede lessen, niet alleen maar knolhobbelen.
-Springen, en dan een beetje de hoogte of breedte in. Ik zou graag hoger dan 40 cm willen springen :+
-Voltige, is erg leuk, maar hoeft niet.
-Buitenrijden, en dan wel echt rijden, niet alleen maar stappen
-Vanaf 12/13 jaar. Ik prefereer een groep vanaf 14/15 jaar.
-Goed tuigage, goed verzorgd. Ik kan er niet tegen als een paard bijvoorbeeld staakt vanwege een slecht zadel, en ik hem maar de bak moet doodschoppen.. Dan stap ik af... Mijn plezier gaat niet boven de gezondheid van het paard...
-Geen suffe paarden.
-Nederland of België

Dan zeg ik echt EEKWAL te Emmen!!!!!
Ik rij er al 14 jaar en de PK's zijn altijd zeer leuk om te zien en het is niet saai!!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:12

Welke week ga je TS? Ik ben enkele weken leiding bij de Boschhoeve dit jaar :)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:13

SummerLess schreef:
Als dit je eisen zijn

-Springen, en dan een beetje de hoogte of breedte in. Ik zou graag hoger dan 40 cm willen springen :+
-Goed tuigage, goed verzorgd. Ik kan er niet tegen als een paard bijvoorbeeld staakt vanwege een slecht zadel, en ik hem maar de bak moet doodschoppen.. Dan stap ik af... Mijn plezier gaat niet boven de gezondheid van het paard...
-Geen suffe paarden.
-Nederland of België

Ik rij er al 14 jaar en de PK's zijn altijd zeer leuk om te zien en het is niet saai!!

Ik ga is kijken , want dit is indd wel een beetje wat ik zoek!

Edit: ziet er leuk uit , week 1 is nog vrij, ik zeg doen!

Spoiler:
Eerst nog eventjes goed overleggen met mijn ouders :')

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:16

SummerLess schreef:
Als dit je eisen zijn

-Geen suffe paarden.
-Nederland of België

Dit is mijn eerste ruiterkamp geweest en heb er absoluut geen goede ervaring mee.

xTammyy schreef:
Welke week ga je TS? Ik ben enkele weken leiding bij de Boschhoeve dit jaar :)

2e week. Zie het Boschhoeve topic, jij hoort bij de leiding in mijn week :)