Ouders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:03

Ts ik zou een paar jaar wachten. Ik zit in de tweede van het VMBO. Ik probeer zoveel mogelijk huiswerk te maken in de les. Ook begin ik ruim een week van te voren met leren voor proefwerken zodat ik het op het einde van de week maar even door hoef te nemen savonds en hup naar mijn pony. Ik sta om half 7 op en ga om10 slapen. Ik doe dit ook in het weekend. Zo word ik eigelijk niet moe omdat ik dit ritme heb. Dan ga in smorgen rijden en heb ik de hele dag nog om huiswerk te maken voor maandag. Maandag is altijd mijn huiswerk dag. Dan probeer ik zo veel mogelijk voor die week en de week daarna af te hebben qua huiswerk. Ik sta er goed voor. Ik zou een verzorg pony zoeken

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:07

Is een verzorgpony geen optie?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:12

Kun je niet een van die paardjes van je vriendin als verzorgpaardje doen. Nu heb je misschien wel tijd maar bij een vervolgopleiding heb je echt minder tijd en een paard hebben kost tijd en veel geld. De aanschaf valt wel mee maar dan de rest. Ik zou het niet doen maar genieten van de paarden van je vriendin /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:25

Sannexxnovv schreef:
Ik wil er zooooooo graag een alleen ik moet eigenlijk 1 ding hebben wat ze helemaal overtuigt om er een te kopen. Kunnen jullie mij advies geven wat ik moet doen?

Een bijbaantje.
Leer de waarde van geld kennen; want dat jouw ouders 4.000 euro aanschaf , voor een pony waar je dalijk misschien 3x in de week naar omkijkt bij mooi weer, wel erg veel geld vinden kan ik me helemaal in vinden. Het is nogal een verantwoordelijkheid, en nog los daarvan ook gewoon een hoop geld. Heb je broertjes of zusjes? Wat denk je dat die willen op het moment dat jij een pony krijgt? ;)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:37

Wat voor pony zoek je dan als ik vragen mag?
Er zijn genoeg leuke pony's die minder dan 4000 euro kosten.
Denk er ook aan de 400 euro is alleen nog maar dan de pony, dan komt stalling, zadel, hoofstel etc er ook nog bij. dan ben je zo ook weer paar honder euro verder.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:39

Er zijn enorm veel topics van dit onderwerp... Ouders hebben t voor t zeggen dus helaas, zal je moeten wachten tot je volwassen bent en dan kijken voor een paardje.

in tussentijd gewoon lekker op zoek naar een verzorgpony, of mogelijk lease als je ouders er mee in akkoord gaan

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:53

Ik zou gewoon lekker doorgaan met het paardrijden dat je nu doet, goed je best doen op school en zodra het kan een bijbaantje nemen. Werken voor je eigen geld en dan als je volwassen bent en je hebt er genoeg tijd voor, kun je een eigen paardje kopen. Misschien kun je wel vaker helpen op de manege waar je rijd? Of op zoek naar een verzorgpony/paard, daar leer je ook heel veel van!

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:57

Er zijn genoeg goedkopere paarden/pony's hoor.
Je zegt zelf dat je niet zoveel tijd hebt, dan is het toch niet verstandig? Je kan denk ik het beste een verzorgpony zoeken of gewoon op de manege gaan rijden. :)

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:17

Ik kreeg mijn pony op 11 jaar uit het niets, mijn moeder was verliefd op het koppie geworden en voor haar maakte de prijs al niet meer uit :o Ik denk dat als je heel graag een eigen pony wilt alle voor- en nadelen goed op een rijtje moet zetten en de tijd uitrekenen die je denkt kwijt te zijn. Zelf zit ik nu in 2 gymnasium en ga ik in het weekend en 2x doordeweeks. Heb een goede bijrijder gevonden! Het huiswerk in de 1ste was voor mij wel zwaar omdat ik nog niet kon plannen. Ik zou daarom nog een jaartje wachten en kijken hoe school gaat :) Tenzij je iemand kan vinden die je pony kan bijrijden natuurlijk :j