Mijn paard is 100% betrouwbaar....denk je...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:36

er wordt toch gezegd dat met de braafste paarden veel ongelukken gebeuren omdat men net niet voldoende oplet;hij doet nooit iets

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:43

Hier ook al meegemaakt, mijn ruin van 14 jaar (ik ken hem 6 jaar) heeft ook NOOIT iets verkeerd gedaan, je kan tussen zijn poten kruipen en gewoon achter zijn kont doorlopen.
En toch heb ik er een tijdje geleden bijna een trap van gehad, doordat hij eigenlijk naar zijn weidemaatje wou trappen. Ik stond gewoon toevallig in de weg. Dat scheelde ook niet veel, maar misschien is dit wel een goed effect (als je niet echt geraakt bent natuurlijk) om weer even met de voetjes op de grond gezet te worden en eraan herinnerd te worden dat het uiteindelijk dieren (en dus onvoorspelbaar) blijven.

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Mijn paard is 100% betrouwbaar....denk je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:12

Je hebt dit paard dus al 21 jaar en krijgt nu opeens een fikse schop (en je vader ook)? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je paard pijn had of vlak daarvoor iets naars heeft mee gemaakt. Je had het al over jagers.. Kan ze geraakt zijn op haar bil?

Ik loop eigenlijk ook achter mijn paard langs zonder erbij na te denken. Waarschuw mijn zoontje wel altijd.
Niet achter een paard langs lopen! Ook niet achter Maxx!

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:19

Rianne_Tuck schreef:
En wat is het doel van dit topic? :?

Al denk je dat je paard 100% betrouwbaar is, je weet nooit wat het doet. Ook al heb je het paard al sinds zijn geboorte, al ken je het dier al zo lang, het is en blijft een dier. Ze probeert te waarschuwen dat je niet alles met je paard kan doen en dat je op moet passen, want het is en blijft een dier :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:21

Essie73 schreef:
Je hebt dit paard dus al 21 jaar en krijgt nu opeens een fikse schop (en je vader ook)? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je paard pijn had of vlak daarvoor iets naars heeft mee gemaakt. Je had het al over jagers.. Kan ze geraakt zijn op haar bil?

Ik loop eigenlijk ook achter mijn paard langs zonder erbij na te denken. Waarschuw mijn zoontje wel altijd.
Niet achter een paard langs lopen! Ook niet achter Maxx!

Dat was ook mijn idee toen ik de openingspost las. Vooral omdat hij later nog een keer uithaalt. Als het niet in zijn karakter zit, zal er een reden zijn en is pijn de meest voor de hand liggende reden imo.

Mioux

@delphi dit is toch wel al algemeen bekend?:) Een dier is een dier, kan schrikken van dingen ook al is die normaal erg kalm.

Anoniem

@Delphi2003, blijkbaar was er een misverstand, vandaar de eerste reacties in dit topic :)

denk dat iedereen het nu wel begrijpt.

Verder geef ik TS uiteraard gelijk!

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:23

Mioux schreef:
@delphi dit is toch wel al algemeen bekend?:) Een dier is een dier, kan schrikken van dingen ook al is die normaal erg kalm.

Dat is volgens mij ook algemeen bekend ja :) Alleen vroeg diegene wat het nut van het topic was, nou ja, dat TS uitlegde dat je paard nooit 100% betrouwbaar is. Ik zei het er alleen nog even extra bij, een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:31

Jammer genoeg kan ik hier ook van meespreken, na meer dan 10jaar geen 'ongeval' met een paard gehad te hebben, heb ik vorig jaar april een stamp gekregen van mijn 13jarige merrie die ik van geboorte ken. Ik stond dan zelfs nog aan haar voorbenen.
Heb nog steeds en zal altijd last blijven hebben van het voorval.

Ik ben heel wat voorzichtiger geworden en toch heb ik eind 2015 een stamp gekregen van 1 van mijn andere paarden, die een gekke bui kreeg terwijl ik hem aan de koord had en me vol op mijn heup stampte. Gelukkig heeft dat minder zware gevolgen gehad.

Toch blijft het in mijn hoofd hangen. Naast een paard ben ik veel minder zeker dan erop. :+

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:44

Delphi2003 schreef:
Rianne_Tuck schreef:
En wat is het doel van dit topic? :?

Al denk je dat je paard 100% betrouwbaar is, je weet nooit wat het doet. Ook al heb je het paard al sinds zijn geboorte, al ken je het dier al zo lang, het is en blijft een dier. Ze probeert te waarschuwen dat je niet alles met je paard kan doen en dat je op moet passen, want het is en blijft een dier :)

TS had the snel gepost, het verhaal stond er dus niet compleet. Iedereen had dus zoiets van "whut?" ;)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:47

Finliox schreef:
Delphi2003 schreef:

TS had the snel gepost, het verhaal stond er dus niet compleet. Iedereen had dus zoiets van "whut?" ;)

Ooh haha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:54

billionache schreef:
Zoals al eerder gezegd, geen enkel dier is 100% betrouwbaar. Het zijn en blijven vluchtdieren :-)

Mee eens! Ik roep dat ook altijd.

Altijd, hoe dan ook opletten, geldt voor elk dier.

Je weet niet altijd wanneer het pijn heeft/ ergens bang voor was en of geschrokken, je bent er niet continu bij, er zijn zoveel redenen en ze kunnen niet met ons praten......

Ik vind het vervelend als iemand dat zei over hun dier "doet ie nooit", altijd als er wat is gebeurd en dan kijken ze ervan op en roepen dan "doet ie nooit".

Ik vind het niet raar, een dier reageert zoals het reageert op een situatie en of vanuit een instinct, gewoon altijd ermee rekening houden. Ga het niet teveel vermenselijken en of zien als een levenloze pop.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:56

Laj1 schreef:
er wordt toch gezegd dat met de braafste paarden veel ongelukken gebeuren omdat men net niet voldoende oplet;hij doet nooit iets

Precies, dan wordt er niet meer opgelet en wordt men te laks/ te makkelijk/ te blind .....en dan BAM er gebeurt wat............

Dat maakt het zo gevaarlijk.