Lolacabana schreef:Wel gefeliciteerd met het halen van de proef! Hoop dat ze vooral heeft genoten, dat is het belangrijkste.
Ze heeft zeker genoten en Royal ook, die is gek op wedstrijden! Hier een foto:
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anouska schreef:Kleine toevoeging op mijn post: ik ben blijkbaar een dinosaurus want mijn laatste wedstrijd was een jaar of 10 geleden. En ik heb geleerd op de korte diagonaal pasje doorzitten paardlengte voor de eindletter, op de lange diagonaal in arbeidsdraf onder X en op de lange diagonaal in middendraaf inderdaad weer een paardlengte voor de eindletter om je tact te behouden. In arbeidsdraf is dat m.i. niet van toepassing, je brengt je paard niet uit balans door in arbeidsdraf een pasje doorzitten, zou niet goed zijn. Daarnaast is het in mijn hoofd gewoon logischer onder de X. Je verandert van hand en vanaf de X ben je op die andere hand, ook al heb je geen stelling. Je 'vertelt' je paard dat je stelling gaat wijzigen. Ik heb juist het idee dat je hem in zo'n geval eerder uit balans brengt als je dat vlak voor de bocht doet. Maar misschien moet ik dat van de week zelf eens gaan doen met rijden. Ik voel me wel oud nu! Hahaha!
Anoeska schreef:Volgens mij Is dat nog uit de tijd dat slangenvoltes echt met slingers gereden werden.
. Dat is voor mij meer een serie overstekingen ipv een oefening in stelling en buiging. Ik zal een slangenvolte ook nooit anders rijden. En heb dus ook geleerd om op x door te zitten. karuna schreef:Weer iets geleerd, maar ja ik stam ook uit de tijd van de peervormige slangenvolte. Wat voor mij ook logischer is omdat je de buiging en stelling dan goed moet uitvoeren en ik nog nooit een hoekige slang heb gezien. Dat is voor mij meer een serie overstekingen ipv een oefening in stelling en buiging. Ik zal een slangenvolte ook nooit anders rijden. En heb dus ook geleerd om op x door te zitten.
Maar ik snap je
felicity schreef:Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ook even binnen kom gevallen met een vraag.
Schoot me te binnen na het lezen van dit topic.
Staat er ook nog ergens beschreven hoe je van been moet verwisselen?
Mijn paard heeft een hele tijd met de rem erop gelopen. En vond het lastig om haar achterhand en rug goed te gebruiken.
Door veel in verlichte zit en staan staan zit te doen. Is dit zoveel verbeterd.
Maar nu is het bij mij automatistisch geworden om in plaats van zit zit te doen staan staan te doen om op het goed been licht te rijden.
karuna schreef:Dan is de oefening tegenwoordig voor een ander doel. Destijds oefende je daarmee soepelheid van je paard en buiging. Nu dus kennelijk een oefening in rechtuit gaan, als ik dat wil oefenen ga ik wel van A naar C door het midden.

Maar klopt het dan wel dat ik op die plaatsen omstel?