Elastiekjes hergebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Elastiekjes hergebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:28

VSW -> YRT

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:24

Ik doe het liever ook niet ze knappen sneller helaas dat daar nou nog geen uitvinding op is verzonnen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:07

anoniem_girl schreef:
Ik doe het liever ook niet ze knappen sneller helaas dat daar nou nog geen uitvinding op is verzonnen

Jawel
Nieuwe elastiekjes :+

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:45

ik gebruik meestal ook gewoon nieuwe, soms heb ik nog een oude in mijn zak zitten en dan gebruik ik die gewoon

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:57

Ik hergebruik ze, ik vind het zonde om ze weg te gooien. Geld een beetje, maar vooral het milieu.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:00

's Zomers leeft mijn merrie in vlechtjes dus ik gebruik veel stiekjes, maar herbruiken doe ik alleen als het een bijzondere kleur is waar ik moeilijk aan kan komen. Ze kosten niks en als je ze opnieuw gebruikt knappen ze snel.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:03

Ik heb van die gewone steekjes , die gaan gelijk weg.
ook van die extra stevige shetstiekjes die je kan hergebruiken , en dat doe ik dus ook

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:14

Nee, ik hergebruik ze niet. Ik pak liever steeds nieuwe.
Die dingen koop je voor een klein prijsje weer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:18

Ik pak ook telkens nieuwe, er zit echt "wear and tear" op die elastiekjes, ze zijn zó goedkoop ook, waarom niet gewoon nieuwe gekocht? hergebruik werkt knappen en loslaten in de hand, juist omdat ze zo goedkoop zijn.

Wat wel werkt is als je 'een vlecht hebt (of bijv. een (deel van ) de staart hebt ingevlochten) daar niet zo'n dunnig paardenelastiekje in te doen, maar zo'n stoffen elastiek die meiden ook in hun haar gebruiken voor een paardenstaart. Die gaan véél langer mee, en zijn bij Kruisvat, Action e.d. in een rol te verkrijgen.
Is natuurlijk niet geschikt voor knotjes e.d.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 20-03-15 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:28

Doe ook aan hergebruiken. Waarom niet doe je bij je andere spullen toch ook. Heb nu in 5 jaar nog geen nieuwe elastiekjes hoeven te kopen.
Knappen ze jammer pak ik een ander. Knappen ze niet dan is dat mooi meegenomen. Meeste van mijn elastiekjes kan ik dan ook 2x en soms wel 3x gebruiken voordat ze kapot gaan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:07

terpentijn schreef:
Ik pak ook telkens nieuwe, er zit echt "wear and tear" op die elastiekjes, ze zijn zó goedkoop ook, waarom niet gewoon nieuwe gekocht? hergebruik werkt knappen en loslaten in de hand, juist omdat ze zo goedkoop zijn.

Wat wel werkt is als je 'een vlecht hebt (of bijv. een (deel van ) de staart hebt ingevlochten) daar niet zo'n dunnig paardenelastiekje in te doen, maar zo'n stoffen elastiek die meiden ook in hun haar gebruiken voor een paardenstaart. Die gaan véél langer mee, en zijn bij Kruisvat, Action e.d. in een rol te verkrijgen.
Is natuurlijk niet geschikt voor knotjes e.d.

Hé dat klinkt handig :D Ik heb 1000e door het huis heen zwerven haha, ook voor de paardenstaart. Maar glijden die niet uit? Ik merk dat de staart van bijv. Eclair heel erg glad is en dat het gewone elastiekje er al uit glijdt. Of ligt dit aan mij?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:11

Glijdt er bij mij nooit uit, hoor, vlecht weleens de helft van mijn paard z'n enórme staart in (helemaal gaat niet in één vlecht, dan krijg ik gevlochten worst, hahaha), en dan zo'n meiden-paardenstaarten elastiek van Kruidvat erin. Blijft ook dágen er in zitten (paard loopt 24/7 op de wei). Wel beter om het meteen of na een dag er af te halen, vanwege vrij gebruik héle staart natuurlijk.
Werkt ook bij een hengsten-of merrievlecht, je moet het elastiek dan wel genoeg keer aandraaien natuurlijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:14

Ik ga het proberen, nu ben ik benieuwd :D