) is ook enorm energiek en ik merk enorm veel verschil als ik regelmatig (voor het rijden) longeer. Even lekker de kop leeg maken zonder aan dat ding te denken op d'r rug
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) is ook enorm energiek en ik merk enorm veel verschil als ik regelmatig (voor het rijden) longeer. Even lekker de kop leeg maken zonder aan dat ding te denken op d'r rug
), de 'balansteugel' - en er zijn nog meer opties. Bar schreef:Oh wat herkenbaar. Dit kon over mijn merrie gaan. Ik rij haar niet zelf, mijn zoon rijdt haar.
Hij heeft al meerdere malen overwogen om het op te geven.
Maar ja, eigen fokproduct en zelfs geboren zien worden. Dat verkoop je toch niet gauw.
En ook, paard met zoveel karakter is ook niet makkelijk te verkopen.
Bij haar zit het probleem vooral in het springen. Op een goede dag springt ze alles en op een slechte dag stopt ze overal voor.
Ze is inmiddels 8 en begint wel eindelijk volwassen te worden Concentratie wordt beter en dressuurmatig gaat ze gelukkig nu goed vooruit.
Het springen laten we maar even zitten. Hij hoopt nu wat vooruit te komen in de dressuur.
Het is ook nog eens een echte merrie met heftige hengstigheden.
Een kennis van mij had ook een probleem met de merrie, maar tegenwoordig kan je je merrie laten steleriseren. Dat schijnt echt te werken
En toch zijn we gek op haar.
ik raad je vooral aan om eens lekker een tijd niet te rijden of alleen de bosseb in te gaan. Doe dan niks van de dressuur mee pakken. Anders vind je het op buitenrit meschien ook weer minder leuk. Ga lekker longeren met een hulpteugel en zorg voor ontspanning.
. Selka schreef:Maar waarom moet je dressuurmatig in de bak rijden? Is dat omdat jij het leuk vindt of moet het echt?
Kun je niet overstappen naar iets wat jullie beiden leuk vinden?
Kostolany schreef:Merel; Bijzet stiek bij gespannen paard vind ik een slechte gewoonte;) Dat is symptoom bestrijding inplaats van oplossen en je dwingt ze met spanning in een bepaalde houding..krijg je schade van in hals omdat ze met een reden gespannen zijn vaak. Dus zou dat zeker niet opvolgen!

laetitia schreef:In het begin was madame echt heel erg vervelend en gespannen. Continu willen uitbreken en afgeleid, maar op het eind liep ze dan uiteindelijk heerlijk ontspannen, zocht ze zelf mijn hand op en hadden we een stabiele aanleuning.