Buurmeisje wilt samen paardrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:14

Gewoon eerlijk zijn, dat werkt het beste. Mijn zoon is 10, bijna 11 en wil het liefst elke dag tussen de paarden zijn.

Hij zou het heel goed begrijpen wanneer je uitlegt dat een 4 jarige nog te jong en onvoorspelbaar is. Misschien dat je eraan kan toevoegen dat ze in de zomer, of als hij ouder is en aan meer dingen gewend geraakt ze een keertje mee mag.

Misschien vind ze het gewoon leuk dat ze iemand heeft die dezelfde passie heeft

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:04

Kan ze goed rijden? Zo niet, dan is het misschien wel leuk om spelenderwijs wat leuke oefeningetjes te doen. Wat ik altijd deed was tussen de lijnen op de weg te slalommen of net alsof te doen dat we in de jungle waren. Even stoppen want er steekt een olifant over, of juist wat harder lopen want er komt een krokodil achter ons aan. Rondje draaien want we moeten uitwijken voor vallende takken.
Dat soort dingetjes. Kind leerde spelenderwijs een beetje rijden. :D

Ik neem trouwens aan dat zij op je paard zit en jij er naast loopt?

Dan laat je dat doen als je aan het uitstappen bent, dan is paard vast niet zo vervelend voor kleintjes :D

Susanne

Re: Buurmeisje wilt samen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:04

Mmh, ik zou het persoonlijk een beetje afhouden. Als ze nu al zo 'opdringerig' is, grote kans dat je helemaal niet meer van haar afkomt als ze een keertje mee is geweest. Ik zou haar ook niet op je paard laten, stel dat er iets gebeurd, het is toch een jong beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:07

Als je het doet: maak het niet té leuk. Anders wil ze vaker mee. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:17

Heb best respect voor je dat je hier zo leuk mee om gaat. Ik zou daar echt niet happy om zijn. :')
Ik zou als ik jou was wel duidelijk zijn dat jouw paard gewoon niet geschikt is voor jonge kinderen. :) geen onnodige risico's nemen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:52

Mijn buurmeisje (7 jaar) wil ook het liefst dolgraag elke dag mee naar mijn net gekochte huis waar ik de pony's aan huis heb (woon ivm verbouwing dus nog in m'n ouderlijk huis). Het is een super lief kind maar ik heb haar gezegd dat het niet elke week kan. Ze kwam eerst ook bijna elke dag vragen of ze mee mocht. Ik heb uitgelegd dat ik elke dag moet werken en ik dan als ik een vrije dag heb ook weleens zelf wil rijden. Dat snapte ze heel goed. Denk dat ze nu zo'n 1x per maand meegaat. We gaan dan samen de stal/weide mesten, pony's borstelen en rijden. Maar ik heb een heel brave pony dat is toch wat anders dan jouw situatie.