Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_PatriciaH schreef:Nou vervelen doe ik me zeker niethuishouden en boodschappen moet ook nog gebeuren... Ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan haal!
max66 schreef:ik geloof onmiddelijk dat de kosten niet zoveel uitmaken, thuis of in pension. Toch zou ik in jouw situatie idd gezocht hebben naar iemand die je, tegen betaling, kan helpen met de zware klussen.
Het kan gewoon heel gezellig zijn, iemand op je erf...
Hier lopen genoeg gepensioneerde mannen rond die graag "in" de paarden blijven en dit zouden willen doen...
joyce83 schreef:Ik denk ook echt wel dat het afhankelijk is met hoe secuur mensen het zelf willen doen. Er zijn ook mensen die doen 1 of 2 keer per week de stal of halen 1 keer per week de mest uit de wei. Dan moet je wel die dag meer doen en je doet er misschien dan iets langer over maar je hebt de andere dagen wel meer tijd om eventueel te rijden.
Als je alleen het voer moet geven en binnen/buiten zetten scheelt al een hoop. Omheining hoef je echt niet elke dag helemaal na te lopen, eventueel zorg je ervoor dat je op bepaalde plekken iets aan de draad hangt zodat je van een afstand kan zien of het door hangt.
Of de paarden op een kleiner stuk met inloopstal zetten in de avond ipv stal. Mest scheppen in paddock is minder werk dan stal schoonhouden.
Grotere waterbak dan hoef je ook niet zo vaak nieuw water bij te vullen (natuurlijk wel kijken of het schoon is).
Het meeste regelen zit in zorgen voor de voorraad hooi en stro, zorgen dat de mest afgevoerd word en zorgen dat bij afwezigheid iemand op de dieren let.
joyce83 schreef:Ik denk ook echt wel dat het afhankelijk is met hoe secuur mensen het zelf willen doen. Er zijn ook mensen die doen 1 of 2 keer per week de stal of halen 1 keer per week de mest uit de wei. Dan moet je wel die dag meer doen en je doet er misschien dan iets langer over maar je hebt de andere dagen wel meer tijd om eventueel te rijden.
Als je alleen het voer moet geven en binnen/buiten zetten scheelt al een hoop. Omheining hoef je echt niet elke dag helemaal na te lopen, eventueel zorg je ervoor dat je op bepaalde plekken iets aan de draad hangt zodat je van een afstand kan zien of het door hangt.
Of de paarden op een kleiner stuk met inloopstal zetten in de avond ipv stal. Mest scheppen in paddock is minder werk dan stal schoonhouden.
Grotere waterbak dan hoef je ook niet zo vaak nieuw water bij te vullen (natuurlijk wel kijken of het schoon is).
Het meeste regelen zit in zorgen voor de voorraad hooi en stro, zorgen dat de mest afgevoerd word en zorgen dat bij afwezigheid iemand op de dieren let.
Amaris schreef:Ik zou dan weer nooit paarden aan huis willen hebben. Niet zozeer om het werk, want als er paarden aan huis zouden komen dan zou ik het alleen doen als het qua klusjes ook haalbaar zou zijn, maar wegens het sociale aspect.
Voor mij is naar de paarden gaan ook die buitenrit maken met stalgenootjes, samen thee drinken in de kantine, hulp krijgen en geven en gewoon, nouja, onder de mensen zijn. Aanspraak.
Ik zou er niet aan moeten denken om alles alleen te moeten doen.
Wendy schreef:Amaris schreef:Ik zou dan weer nooit paarden aan huis willen hebben. Niet zozeer om het werk, want als er paarden aan huis zouden komen dan zou ik het alleen doen als het qua klusjes ook haalbaar zou zijn, maar wegens het sociale aspect.
Voor mij is naar de paarden gaan ook die buitenrit maken met stalgenootjes, samen thee drinken in de kantine, hulp krijgen en geven en gewoon, nouja, onder de mensen zijn. Aanspraak.
Ik zou er niet aan moeten denken om alles alleen te moeten doen.
Voorheen had ik op de pensionstal een paar goede vriendinnen die hun paarden daar ook had staan. Die mis ik nu wel
Maar verder mis ik het juist helemaal niet om alleen met de paarden bezig te zijn, ik geniet juist van de rustik zit de hele dag al tussen de mensen. Ik ging naar mijn paard voor hem, niet voor de mensen (alhoewel de mensen echt wel leuk waren).