Wat moet ik nou met haar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happybeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:52

Ik vindt het een hele erge zielige situatie voor jullie Het is maar voor 4,5 maand .ik heb wel een oplossing maar dan moet ze misschien wel verhuizen want wij wonen niet in de buurt van Schijndel.
Je legt goed uit wat er met haar is en ik wil met me vader kome kijken dan zaterdag waar moeten we dan naartoe?

wendy_92

Re: Wat moet ik nou met haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:00

Heb je echt geen recht op een uitkering? & idd zittend werk bij een callcenter? Dat verdient ook nog eens goed! Ik hoop dat je een oplossing kan vinden, heel veel succes ermee!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:19

Ik snap dat het emotioneel erg gevoelig ligt, maar zoals ik het lees gaat dit een moeilijk verhaal worden.

Je woont bij vrienden in huis (ik neem aan voor weinig?) en je hebt tm december gewerkt. Nu, na slechts 2 maanden werkeloos kan je je paard niet betalen en je loopt achter met rekeningen betalen. Vanwege medische redenen kan je niet werken en hebt dus geen inkomen. Ook ben je van plan om een eigen woning te zoeken.

Tenzij jouw spaargeld genoeg is om van te rentenieren, ben ik bang dat jouw plan om je paard 4,5 maanden door een ander te laten onderhouden en dan weer terug te nemen slechts uitstel van executie is.
Van je stufi ga je alles niet kunnen betalen, dus zal je maandelijks je kosten voor een groot deel van je spaarcenten moeten financieren. Ook zal je dit waarschijnlijk moeten aanspreken om je betalingsachterstanden weg te werken.

Wat als blijkt dat het vocht in de benen van je paard een ernstigere onderliggende oorzaak heeft? Is je spaarpot dan leeg?

Zijn de redenen waarom je niet werkt van zeer tijdelijke aard? Een baan zou in deze natuurlijk een hoop verschil maken.
Horeca is erg belastend voor je lichaam, kan je niet iets anders verzinnen om te doen? Ga desnoods in een callcenter werken ofzo.

Het lijkt mij dat als je echt niet meer kan werken en je spaargeld is geen enorm bedrag, dat je toch een andere oplossing voor je paard moet zoeken, hoe zuur dat ook is....

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:41

als jij nog minderjarig bent en niet meer thuis woont zo ik maar eens aan pappie vragen waar die kinderbijslag heen gaat?!

happybeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:23

Heb je het paard nog?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:02

Het weideseizoen staat voor de deur. Kun je ze niet op een weide zetten ? In de zomer kosten de paarden mij dus niets. Ze eten gras a volonté en krijgen grondwater. Dan zou je ze wel best van de ijzers halen. Niet alleen voor de prijs, maar ook om blessures te voorkomen.
Misschien kun je eens vragen in je buurt of er geen weide is waar je paard op mag. Ik mag soms een naastliggende wei gratis gebruiken, ik veronderstel dat als je rondvraagt je dit misschien ook in je buurt kunt vinden.
Veel andere mogelijkheden zie ik niet tenzij als fokmerrie verkopen of inslapen.

Irus94: We weten niet waarom ze niet meer thuis kan wonen en hoevel geld ze van haar vader kreeg. Ook haar spaargeld zullen haar ouders wel deels voorzien hebben al dan niet op een directe manier dan is het behoorlijk lomp om achter kindergeld te gaan vragen. Vooral om dat dat meestal een verwaarloosbaar bedrag is. Daar betaal je in ieder geval geen paard van en heeft ts dus helemaal niets aan.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 21:09

Wat een super lieve reacties van jullie.. Ik kan mijn meisje gelukkig houden. *\o/*
Ik heb een stel geweldig lieve vrienden om mij heen die mij hierbij helpen.
Ze is in bruikleen bij een hele lieve vriendin van me, maar ze blijft gewoon staan waar ze nu staat
en kan naar haar toe wanneer ik wil <3
Qua stalling betalen na deze 4,5 maand hoef ik me geen zorgen te maken, dat kan prima gelukkig.
Ben echt heel erg opgelucht dat ik haar voor zo'n korte tijd niet op hoef te geven.
Dankjewel voor de lieve berichtjes in ieder geval!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:15

Dat is fijn!
Geniet ervan en koester je vrienden :+:

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:21

Wat een opluchting. Hopelijk vind je snel een job zodat je terug op eigen benen verder kunt met je leven. Je kunt misschien nu al een plek zoeken. Ik weet niet hoe lang je werkongeschikt bent, maar als dat binnen bvb 2-3 maand in orde komt kun je misschien nu al een plek zoeken. Vind het wel erg dat het zo uit de hand is gelopen bij je thuis. Kun je geen beroep doen op bepaalde instanties ? Het lijkt me niet gebruikelijk dat een minderjarige zomaar dakloos kan worden. Er zal toch wel ergens een mogelijkheid zijn om je een vast en veilig onderkomen te vinden. Gelukkig dat je zo een fijne vrienden hebt, maar denk dat je zelf wel weet dat je daar niet eeuwig beroep op kunt doen. Ik wens je veel goede moed in ieder geval. Je komt er wel ;)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 01:51

Ik ben nu volop aan het solliciteren als telefoniste inderdaad. Helaas kunnen instanties niet zoveel voor mij doen... Zijn er mee bezig maar dat is helaas niet zo goed geregeld in Nederland en een erg lang proces..

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:11

betadine schreef:
Irus94: We weten niet waarom ze niet meer thuis kan wonen en hoevel geld ze van haar vader kreeg. Ook haar spaargeld zullen haar ouders wel deels voorzien hebben al dan niet op een directe manier dan is het behoorlijk lomp om achter kindergeld te gaan vragen. Vooral om dat dat meestal een verwaarloosbaar bedrag is. Daar betaal je in ieder geval geen paard van en heeft ts dus helemaal niets aan.

volgens mij helpen alle beetjes, zo lomp is dat niet want het geld is niet bedoeld voor de ouders zelf.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:15

Iruss94 schreef:
als jij nog minderjarig bent en niet meer thuis woont zo ik maar eens aan pappie vragen waar die kinderbijslag heen gaat?!

idd dit dus en je weet ook dat je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je zijn?

als mijn ouders mij zo zouden behandelen,konden ze zeker wat terug verwachten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:19

Ik zie dat je een oplossing hebt gevonden maar eerlijk gezegd sta ik er wat harder in :o
Als je niet goed voor je dier kunt zorgen moet je zorgen dat het bij iemand terecht komt die er wel voor kan zorgen.
Je bent nu 'even' uit de problemen maar als haar nu wat overkomt heb je ook geen centjes.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 14:07

Ojajoh schreef:
Iruss94 schreef:

idd dit dus en je weet ook dat je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je zijn?

Ze kunnen ook zeker wat terug verwachten, daar zijn we mee bezig :o

Kriel schreef:
Ik zie dat je een oplossing hebt gevonden maar eerlijk gezegd sta ik er wat harder in :o
Als je niet goed voor je dier kunt zorgen moet je zorgen dat het bij iemand terecht komt die er wel voor kan zorgen.
Je bent nu 'even' uit de problemen maar als haar nu wat overkomt heb je ook geen centjes.

Als haar iets overkomt heb ik een overeenkomst met de bank dat ik bij een deel van het geld kan.
Dat is dus geregeld :j Al ga ik er niet vanuit dat er in deze 4 maanden iets gebeurt, but you never know.
En ze is verzekerd.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 14:10

betadine schreef:

Mijn ouders hebben niks voorzien qua spaargeld, in geen enkel opzicht.
Spaargeld is zelf verdient, heb altijd sponsoren gehad en een paar paarden erg goed verkocht.
Daar staan ''papa & mama'' volledig buiten gelukkig.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:46

DearDarling schreef:
betadine schreef:

Mijn ouders hebben niks voorzien qua spaargeld, in geen enkel opzicht.
Spaargeld is zelf verdient, heb altijd sponsoren gehad en een paar paarden erg goed verkocht.
Daar staan ''papa & mama'' volledig buiten gelukkig.

snap ik volledig maar jou ouders krijgen maandelijks een bedrag dat bedoeld is voor jou.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:55

Ojajoh schreef:
Iruss94 schreef:

Met alle respect, ik moest luid lachen om deze strijdvaardige posts.
Heel schattig, maar noch de kinderbijslag, noch de financiele verantwoording van ouders tot het eenentwintigste levensjaar hebben iets te maken met het bekostigen van peperdure hobbies van je kroost.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:14

Kuggur schreef:
Heel schattig, maar noch de kinderbijslag, noch de financiele verantwoording van ouders tot het eenentwintigste levensjaar hebben iets te maken met het bekostigen van peperdure hobbies van je kroost.

klopt, maar de rest van haar leven wel.......

en ik begreep dat TS het momenteel op alles vlakken niet echt ruim had
dat paard staan de ouders buiten en heeft TS voor haar geluk bij vrienden onder kunnen brengen
maar indien er andere levensbehoeftes zijn moeten de ouders deze zeker wel aan bij dragen. Het geld wat zij ontvangen is namelijk NIET voor hun levensbehoeftes maar voor die van TS.
En blijkbaar steekt haar vader het geld dus wel in eigen zak

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:31

Ojajoh schreef:
Kuggur schreef:

klopt, maar de rest van haar leven wel.......

en ik begreep dat TS het momenteel op alles vlakken niet echt ruim had
dat paard staan de ouders buiten en heeft TS voor haar geluk bij vrienden onder kunnen brengen
maar indien er andere levensbehoeftes zijn moeten de ouders deze zeker wel aan bij dragen. Het geld wat zij ontvangen is namelijk NIET voor hun levensbehoeftes maar voor die van TS.
En blijkbaar steekt haar vader het geld dus wel in eigen zak

Klopt, ik krijg niks van mijn moeder of vader qua kinderbijslag-/alimentatie etc.

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:46

sorry, maar als jij niet meer thuis woont heb jij toch recht op de kinderbijslag of zie ik dat nou verkeerd?