Manege biessum, ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loveyourself

Re: Manege biessum, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:12

Even andere vraagjes. Hoe vaak word er gevoerd, goede bakken, druk etc?

germie

Re: Manege biessum, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:34

De bak voor pensionklanten is met wedstrijden altijd knoeterhard, dus niet fijn als je altijd met zo'n bodem te maken hebt. Ik vind het er altijd erg vol, overal stallen als je er rondloopt. En dan maar 1 bakje zeg maar. De andere binnenbak is voor de manegelessen meestal. De bak bij de kantine is wel mooi. Buitenbak is in de winter niet te gebruiken.
Ik hecht heel veel waarde aan elke dag buiten en dat kan daar niet. Hoe ze er voeren e.d. weet ik niet. Het is een mooie accomodatie verder.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:45

Voeren; brok 2x en hooi ook 2x per dag, tussen het hooi en brok zit wel wat tijd.
We moesten eerst alle paarden brok voeren en als we op het eind waren konden we op het begin beginnen met hooi. Maar ik zou niet weten hoe het nu gaat.

De bak bij de kantine werdt ook heel veel gesproeid en gesleept, die in de loods werdt wel gesleept (af en toe), maar nooit gesproeid. Dus toen we daar stonden te kijken hoe er 1tje werdt losgegooid, voor het zadelmak maken, was het er 1 stof boel.
En de bak achter de stro'opslag' lag er toen ook niet heel geweldig bij..

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:10

Manege heeft twee binnenbakken. De "manegebak" en de "pensionbak". Manegebak zie je vanuit de kantine, de andere steek je het erf voor over. De pensionbak is lang moeilijk geweest met onderhoud. Gaten/te nat/te droog, maar is de laatste tijd prima. Manegebak is altijd goed geweest.

Buiten hebben we 3 bakken. Sommige delen zijn gauw nat (geen speciale bakken ofzo), maar mag je als pensionklant wel rijden hoor als hij gewoon te doen is (droog, niet te sompig).

Voeren ben ik eigenlijk nooit bij, maar heb ik wel een keer gezien zoals Froukje het zegt.

Drukte ligt er helemaal aan, welk tijdstip, vakantie etc. In de pensionbak rijden er gemiddeld een stuk of 2 's avonds? Zoiets? Manegebak is tijdens de lessen niet te gebruiken door pensionklanten, anders wel.