waar heb jij jou pony weg??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Re: waar heb jij jou pony weg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:47

Correctie paard. Op de privémanege waar ik heb gereden als beginner. Diallo kende ik dus al 2 jaar op voorhand, wanneer hij te koop stond was ik de gelukkige en mocht hem van mijn ouders. Aangezien hij toen 6 jaar was en het toch een paard is met een goede stamboom kostte hij 6000 euro. Maar na 6 jaar stopt ons verhaal (meer te lezen op profiel). Mijn hart is gebroken, dat kan ik je verzekeren.

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:14

mijn pony heb ik via , via gekocht. Heeft tijdje geleden met mijn nicht 2 x EK gereden :o

nu rij ik op hem :P

prijs zeg ik liever niet

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:18

Heb mijn IJslander via via gevonden. Ze was 9 toen we haar kochten (nu 16). Welke klasse ze toen deed in de ijslander wedstrijden weet ik niet. Ze heeft in elk geval wel wedstrijden gelopen, ik rij allen recreatief. Prijs vind ik niet nodig om te vertellen. Ik zou haar ook voor geen goud kwijt willen!

Mijn shet hebben we van een kennis van mijn oma die shetlanders fokt. De shet was niet de mooiste van de groep veulens en moest dus weg. Voor volgens mij 100 euro hebben we haar kunnen overkopen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:31

Mijn eerste pony van een manege die sloot en waarvan alle paarden dus verkocht werden. Mijn huidig paard komt van een particulier.

Vaaltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 11:26

xTitanic schreef:
Correctie paard. Op de privémanege waar ik heb gereden als beginner. Diallo kende ik dus al 2 jaar op voorhand, wanneer hij te koop stond was ik de gelukkige en mocht hem van mijn ouders. Aangezien hij toen 6 jaar was en het toch een paard is met een goede stamboom kostte hij 6000 euro. Maar na 6 jaar stopt ons verhaal (meer te lezen op profiel). Mijn hart is gebroken, dat kan ik je verzekeren.

ik las je verhaal sterkte ;(

zoni65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:33

ik heb mijn paard van marktplaats koste toen 1500 was toen pas een weekje onder het zadel is nu zeker meer waard :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:41

Mijn eerste pony via een handelsstal.
Mijn tweede pony via het netwerk van dezelfde handelsstal.
Mijn eerste paard via dezelfde handelsstal.
Mijn tweede paard via een zoek advertentie op Bokt :).
En mijn huidige paard via een oplettend vriendinnetje ook op Bokt gevonden.
Mijn ene Shetlander ook via een zoekopdracht op Bokt en mijn andere verwaarloosd van een boertje over gekocht.

Prijzen variëren van €20,- tot -/+€7.000.

Heb alleen mijn eerste paard verkocht i.v.m. geen klik met elkaar en mijn eerste pony omdat ik te groot voor haar werd. Dit is al zoveel jaar geleden dat ik niet weet voor wat voor bedrag ze zijn aangekocht en verkocht.
Mijn tweede pony en tweede paard heb ik helaas laten inslapen :(:).

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:44

Mijn paard is gefokt op de stal waar ik stond met mijn vorige paard.
Als veulen was ik al helemaal weg van hem, en toen hij 4 was en verkocht zou worden omdat hij 'levensgevaarlijk' zou zijn onder het zadel, ben ik begonnen met hem verder te beleren, en heb hem toen na ong. 5 maanden zelf gekocht :)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:03

Ik heb mijn paard gekregen van een bekende, ik heb een paar verschrikkelijke jaren achter de rug en de persoon waar ik haar van gekregen heb vond dat ik ook wel weer wat geluk verdiende :(:)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:07

via contacten :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:15

Mijn paard heb ik via melody stable te tjerkwerd Frieslanden als ik er ooit nog een koop komt ook die daar vandaan.
Prijs geef ik niet maar ze is eerste premie met stamboom en zou nu voor ster gaan. Gezien het feit dat wij haar geen veulen laten krojgen doen we daar niets meer mee. Wel heeft ons paard 1 kindje gekregen op dezelfde stal. Ook zij is prachtig.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:20

Mijn pony heb ik van een manege gekocht (manege Vledder). Ze hadden een advertentie op marktplaats staan :).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:43

Pensioen pony van de manege.Ze was 28 en heeft €250 euro gekost en ik kreeg een mooi zadel er half voor niks bij.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:49

Mijn paard komt bij Hergen van Hall vandaan, die trainde haar voor haar fokker. :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:50

Ons eerste paard kochten mijn ouders als veulen via de manege waar mijn zus toen reed. Zij fokten kleinschalig in friezen en hadden een hengstje te koop. Was voor ik geboren was trouwens. Is bij ons gebleven tot hij (achter m'n rug om trouwens...) verkocht werd om met pensioen te gaan.

Mijn tweede paard hebben we van kennissen gekocht als 6-jarige. Had als jonkie wel enkele wedstrijden springen gereden, maar toen we haar kochten stond ze al ruim 2 jaar op een weide te verwilderen. Hierdoor konden wij haar voor een relatief kleine prijs overkopen. Ook zij is achter m'n rug om verkocht...

Mijn laatste pony hebben we eigenlijk voor een belachelijk hoge prijs overgekocht van verre familie (was toen B dressuur en L/M springen als 4-jarige)... Bleek niet te klikken dus na 2 jaar aanmodderen maar doorverkocht naar andere familie, een klein jongetje die er superblij mee is en regelmatig in de prijzen valt :-)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:02

Mijn eerste paardje Enzo van de manege gekocht waar ik reed.
Lola hebben we gekocht via Facebook :+

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:10

Joris heb ik gekregen van kennissen van vrienden :+
Hij was toen 20 jaar en had Z-dressuur en L-springen gelopen.

Citano heb ik van marktplaats.
Hij was 8 toen ik hem kocht en had B-gesprongen en M2-dressuur gelopen

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:33

Ik heb friet gekocht via marktplaats, hij was 1,5 jaar oud en spuuglelijk, hem toen gekocht voor 550 nu is hij 4 loopt l2 goede beweger, en zal tussen de 7.000 en 10.000 waard zijn!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:43

Ik heb mijn Ijslander gekocht in Polen bij de fokker. Ze was 9 en heeft nog geen wedstrijden gelopen, wel een paar veulens gehad.

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:00

Op marktplaats als 4-jarige. Was al helemaal weg van hem maar toen werd hij afgekeurd. Uiteindelijk tot een compromis gekomen om hem voor 1/3 van de vraagprijs over te nemen. Nu (bijna 5.5 jaar later) is hij helemaal opgeknapt en loopt hij M1 dressuur als pony tussen de paarden :).

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:02

Mijn welsh komt van de fokkerij van mijn tante in Duitsland :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:18

Mijn druktemakertje komt gewoon van mijn eigen manege, de eigenaar had 'm gekocht als 'projectje' maar hij was daar net iets te druk voor. Bij het zadelmak maken al een probleem& toen de halve manege erop had gereden mocht ik met hem de springlessen in omdat mijn verzorgpaard naar een andere stal ging.. Alle hoeken van de bak gezien maar hij was(is) echt geweldig! Zijn hoofd alleen al.. <3 Na een half jaar moest hij weg omdat 'ie onhandelbaar begon te worden. 3 dagen voordat hij naar de markt zou gaan heb ik mijn vader kunnen overtuigen! we zijn bijna 1,5 jaar verder en hij begint steeds knapper te worden!

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:52

helemaal uit Zeeland, en ik woon in Friesland. <3