Doorverkoop paarden bij slager

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:59

lolotjeh schreef:
er zitten ook goede paarden tussen waarvan de vorige eigenaars er van af moesten door problemen.
ik ken ook iemand die een paard heeft dat ook naar de slacht zou gaan en was er verschikkelijk aan toe.
als je nu naar dat beest kijkt is het zeker een wauw paard en ook nog een supper lief karakter.
ik eet daarom ook bewust geen paarden vlees je weet nooit wat voor leven zo'n beest heeft gehad en wat voor middelen dan ook dat gevaarlijk voor ons kunnen zijn.

Dat komt ook voor helaas.

En nee ik vertrouw paardenvlees ook niet zo, maar dat geldt net zo goed voor kip/ rundvee en vissen.

Teveel groeihormonen, plastic etc. in de zee en zo in de vis komt, antibiotica en noem maar op.

Zie genoeg dingen om te weten dat je nooit 100% zeker van kunt zijn dat het 100% veilig en vrij zijn van de medicijnen en of het dier wel gezond was en geen wrakkig ziek dier.....

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:00

Als je je paard naar de slager brengt vind ik dat het wel net zo eerlijk naar het dier toe is om er bij te blijven tot net voor het schot..Zit je ook niet met het probleem dat je paard evt doorverkocht is of je niet zeker weet of het paard wel echt dood is..Vind het zowiezo al best erg dat mensen hun paard op laten halen door de slager zodat hij/zij in een vreemde omgeving soms een paar dagen nog moet wachten op de dood..
Laatst bijgewerkt door pleiada op 28-01-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Doorverkoop paarden bij slager

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:19

En dat is dus precies wat ik bedoel ;)

Overigens ben ik het wel op één punt met je eens en ben ik dus inderdaad bij mijn paard gebleven tot het eind. En ik blijf erbij dat het één van de beste beslissingen is die ik ooit heb genomen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:26

Ik moet er echt niet aan denken, dat ik mn paarden naar de slacht breng en er later achter zou komen dat ze doorverkocht zijn.... Ik zeg altijd dat ik mijn paarden het liefst naar de slager breng, veel sneller dan een spuitje. Tenzij ze niet meer op de trailer kunnen, dan probeer ik thuisslachting en als dat niet mogelijk is wordt het pas inslapen.
Maar zoals iedereen hier al zegt: je wil ze niet doorverkocht zien omdat je ze niet voor de lol erheen brengt. Je wil dat ze een einde krijgen en niet dat ze de handel in gaan en dat je geen idee meer hebt waar ze zijn en hoe het met ze gaat.
Laatst bijgewerkt door MaritB op 30-01-15 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic uit bericht verwijderd

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:43

Ik zou sowieso voor slachten kiezen, en dan het liefst voor thuisslachting. Ik zou denk ik zelf te gestrest raken bij de slager en dat neemt mijn paard over. Dan maar wat meer betalen! Hij verdiend het dubbel en dwars om in rust te overlijden.

En wat betreft doorverkopen: menig mens zal geen gezond paard naar de slager brengen. Een goede slager ziet dit in en verkoopt die dieren niet zo maar. &Wanneer er een volledig gezond dier of een paard dat geen last heeft van zijn afwijking/probleem naar de slager gebracht wordt, zegt dat naar mijn mening iets over de eigenaar..

Voor voorlopig hoop ik dat ik hier nog heeeel lang overna kan denken, en nog uitgebreid kan genieten van dat 4 jarig mannetje. :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:09

Ik heb meerdere berichten getemd, het leest echt niet fijn en mensen moeten zich eens volwassen gedragen :D
Zo :) Ik hoorde laatst ook van iemand die het paard wilde laten slachten. Handelaar kwam om afspraken te maken en toen wou hij het paard zien lopen?! Dan weet je dus al genoeg. Als mijn paard niet meer kan dan zou ik haar naar Nijkerk brengen. Daar alleen maar goede ervaringen van gehoord. Wat betreft erbij blijven denk dat ik dat wel zou doen. Heb vaker koeien geslacht zien worden en het gaat zo enorm snel!
Laatst bijgewerkt door MaritB op 30-01-15 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic uit bericht verwijderd

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:20

Moderatoropmerking:
Wij hebben een groot aantal offtopic reacties verwijderd. Al eerder is er een verzoek geweest om het ontopic te houden en de discussie wel of niet laten slachten ergens anders te voeren. Wij willen jullie benadrukken dat het negeren van een moderatoropmerking niet is toegestaan. Offtopic berichten zullen direct verwijderd worden. Alvast bedankt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:18

MaritB schreef:
Wij hebben een groot aantal offtopic reacties verwijderd. Al eerder is er een verzoek geweest om het ontopic te houden en de discussie wel of niet laten slachten ergens anders te voeren. Wij willen jullie benadrukken dat het negeren van een moderatoropmerking niet is toegestaan. Offtopic berichten zullen direct verwijderd worden. Alvast bedankt.

Sluit dan dit topic aangezien deze rondom de hele kwestie 'wel of niet slachten' draait. TS geeft haar mening, hier kan niet op gereageerd worden als je het er niet mee eens bent want dan wordt het een discussie.
Dan ben ik wel benieuwd welke berichten wél zijn toegestaan?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:06

Ik mag het misschien niet zeggen masr ook ik ben daar benieuwd naar. Vond de 1e groen3 balk al overbodig aangezien er zoveel topics op bokt staan waar er op een gegeven moment een andere discussie ontstaat terwijl het mi WEL met het topic te maken heeft.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:38

Zou het dan beter zijn om je paard in te laten slapen? Dan kan er niks meer mee gebeuren. Of gaat dit om gevallen waar een dierenarts niet meewerkt? ( paard in zijn ogen nog te goed)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:38

Daar hadden we het uitgebreid over gehad. Maar dat was offtopic. Het gaat over het doorverkopen van paarden bij de slager. Niet over wel of niet slachten..

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:01

Ow sorry haha :Y) ik vond het wel ontopic omdat het doorverkopen voorkomt.

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:45

een slager mag een paard nooit door verkopen is mijn mening. nou weet ik dat er ook vaak goede paarden bij de slacht staan. denk bijvoorbeeld eens aan het paard van Lambertus Huckriede jaren geleden heeft hij bij de slacht een paard zien staan die op het punt stond geslacht te worden Lambertus heeft dit paard toen gekocht. hij noemde het paard Just in time. hij is nu heel succesvol met dit paard heeft meerdere grote prijzen op zijn naam door dit paard. het is natuurlijk super dat een jong paardje zo terecht komt.

maar....
Ik heb zelf 2 jaar geleden de moeilijke beslissing moeten maken om mijn schat van een paard naar de slacht te brengen. hij had een zenuw bekneld achter een ruggenwervel. dit was zo niet aan hem te zien. alleen dat het paard steeds dunner werd. omdat hij zen hoofd niet meer kon laten zakken. hij had veel pijn alleen kon je dat niet zien. ik heb het slachthuis opgebelt en hij zou zondag avond worden opgehaald om maandag ochtend te worden geslacht. ik vroeg of ik hem zelf kon brengen maar daar deden ze niet aan. dus het paard op laten halen ik heb gevraagd hoelaat hij geslacht zou worden. ik kreeg het antwoord tegen 10 uur. 9 uur stond ik bij het slachthuis op de stoep. half 11 is hij geslacht ik mocht buiten wachten en toen het gebeurt was ben ik naar binnen gegaan. ik vond het moeilijk om te zien. maar ik weet zeker dat men maatje nu rust heeft. hij had ook door verkocht kunnen worden omdat hij alleen dun was verder zag je er niks aan maar aangezien hij zen hoofd niet kon laten zakken om te eten zou hij wel gestorven zijn aan uithongering. en ik ben heel blij dat dit niet nodig is geweest. omdat ik 100% zeker ben dat hij er niet meer is.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:07

Heike schreef:
Stel je paard is kreupel en de verzekering neemt hem over...die paarden worden volgens mij veel vaker weer doorverkocht.

Dat klopt... wij hebben een paard bij ons thuis dat was als jong veulen doorverkocht door de verzekering terwijl ze had eigenlijk ingeslapen moeten zijn.

Op 2 en 1/2 jaar leeftijd is ze gered van de handel.. wij hebben haar uitgebreid laten onderzoeken door de kliniek, foto's en scans en met het advies om aan te kijken voor de komende 6mdn met in ons achterhoofd het besluit dat als ze niet verbeterd dat ze wel ingeslapen zou worden.

Nu wordt ze 9 dit jaar en leeft al die jaren gelukkig als gezelschap en grasmaaier. Wel is het zo dat ze haar hele leven zo lang het goed gaat bij ons blijft en nooit meer weggaat mits dat het naar de eeuwig groene weides wordt.