lolotjeh schreef:er zitten ook goede paarden tussen waarvan de vorige eigenaars er van af moesten door problemen.
ik ken ook iemand die een paard heeft dat ook naar de slacht zou gaan en was er verschikkelijk aan toe.
als je nu naar dat beest kijkt is het zeker een wauw paard en ook nog een supper lief karakter.
ik eet daarom ook bewust geen paarden vlees je weet nooit wat voor leven zo'n beest heeft gehad en wat voor middelen dan ook dat gevaarlijk voor ons kunnen zijn.
Dat komt ook voor helaas.
En nee ik vertrouw paardenvlees ook niet zo, maar dat geldt net zo goed voor kip/ rundvee en vissen.
Teveel groeihormonen, plastic etc. in de zee en zo in de vis komt, antibiotica en noem maar op.
Zie genoeg dingen om te weten dat je nooit 100% zeker van kunt zijn dat het 100% veilig en vrij zijn van de medicijnen en of het dier wel gezond was en geen wrakkig ziek dier.....

Ik hoorde laatst ook van iemand die het paard wilde laten slachten. Handelaar kwam om afspraken te maken en toen wou hij het paard zien lopen?! Dan weet je dus al genoeg. Als mijn paard niet meer kan dan zou ik haar naar Nijkerk brengen. Daar alleen maar goede ervaringen van gehoord. Wat betreft erbij blijven denk dat ik dat wel zou doen. Heb vaker koeien geslacht zien worden en het gaat zo enorm snel! 
ik vond het wel ontopic omdat het doorverkopen voorkomt.