Eh... even kijken en iedereen een zinnig antwoord geven. Ik heb de laatste twee posts op de vorige pagina over het hoofd gezien.
Dus:
@Punz: wat jij zegt in jouw laatste post slaat de spijker op z'n kop, het IS ook twee kanten van dezelfde medaille, zoals ik zonder jouw post gelezen te hebben in een latere post zelf al had geconcludeerd: doordat Jaopie aan kracht en energie heeft gewonnen, krijg ik nu te maken met meer (autonome) Jaopie, die zich nu sterk genoeg voelt om nu zelf de bakens te plaatsen en verplaatsen hoe hij het wil.
Uiteraard komt dit weer in balans. 't Is even puzzelen hoe, maar die weg vind ik wel.
Het feit DAT hij zich zo'n geweldenaar voelt, vind IK op mijn beurt natuurlijk wel weer geweldig, hij mag te allen tijde het paard zijn dat hij is, zolang hij het niet tegen mij/het werk gebruikt.
@joke165: nee, het was totaal geen representatieve les.. er WAS nauwelijks sprake van les, zo zaten we in de ongein-modus. Jawel, er zaten goeie stukjes tussen, dat merkte ik ook wel, dat kwam merendeels omdat Steef af en toe pogingen deed om weer serieus aan het werk te gaan, en dan iets riep van
kee, en nu weer (whatever) om die lacherige sfeer te doorbreken. Maar het feit dat hij dan weer bloedserieus met ïets wilde beginnen was voor mij al weer genoeg om te gaan lachen, waardoor het er allemaal weer niet uitkwam.
Maar goed, als je weet wat voor communicatieve problemen Steef en ik in het begin hadden (kon bij met name mij geen lachje af) snap ik wel dat het ook een beetje een ontlading was. Ook speelde wel mee dat ik hem eerder nog enthousiast had gemailed over Jaopie z'n enorme nieuwe spirit en energie, waardoor we allebei verwachtingsvol naar de les kwamen, om dan zo'n sukkelende slak te zien... dat was eigenlijk wel een soort van teleurstelling, maar tegelijk ook ZO lachwekkend, dat het nogal puberale gegiechel er het resultaat van was....
De derde beenhulp: je benen en kuiten liggen vast (maar rustig) tegen het paard aan, je beweegt alleen je hak van onder af schuin omhoog en geeft daarbij een "veegje" naar achteren. Hierbij zit je ter hoogte van de buikspier, die van cruciaal belang is, wanneer die geactiveerd is kan het paard pas de rugspieren ontspannen en in de voorwaarts-neerwaartse tendens komen.
@abacab: het doel is om het paard er aan te herinneren dat het vooral voorwaarts moet blijven denken, heeft dus geen enkel ander doel of nut dan dat.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-01-15 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt