Iritepiet1 schreef:En een Shetlander, nee nee nee, ik wil echt geen Shet als verzorgpony! Ik heb het liefst een paard waar ik op zou kunnen rijden. Ik heb genoeg nare ervaringen met Shetlanders gehad!
Liever een trekpaard dan een Shetlander!
Dus je wil een bijrijdpony, geen verzorgpony.
Om heel eerlijk te zijn, met informatie uit de penny kan je (met alle respect) niet verwachten dat mensen je zo weg laten rijden met hun paard. Op dit moment zou ik blij zijn met het aanbod wat je krijgt, ook al is dat 'maar' een shetlandpony. En je zal vast ontzettend slim en leergierig zijn, maar paardrijden leer je niet uit boekjes en paardenomgang moet je ook leren, maar bij voorkeur inderdaad wel mét ouders. Niet omdat mensen je niet zouden vertrouwen, maar omdat het nog altijd dieren blijven en een meid van 12 met een trekpaard, hoe braaf het trekpaard ook is, dat is wachten op ongelukken. Als jij héél graag wil rijden kan je (in mijn optiek) toch echt beter naar de manege gaan om daar een paar lessen te nemen.
mensen willen je alleen tips en trucs geven. Daarbij waarschuwen ze je dat praktijk en theorie ver uit elkaar liggen. Theoretische kennis is natuurlijk een prima begin maar dan heb je nog veel te leren. Als je daar voor open staat komt het vast helemaal goed!