Verder moet en doet ze s'morgens de pony's naar buiten (als het weer het toe laat ivm school), s'middags weer naar binnen, voeren, verdere verzorging etc.. en zorgen dat de juiste deken op haar pony ligt als deze naar buiten gaat. (ze wordt uiteraard wel begeleid)
Daarnaast heeft ze te letten op het water op de weide (of dat voldoende is) zal ze mee moeten om te kijken of de afrastering nog wel goed is.
Zadel, hoofdstel zelf controleren en schoonmaken (wel met hulp) aangeven als halsters en touwen vervangen dienen te worden enz...
In het begin moest ik haar daar om vragen/sturen, nu doet ze het uit zichzelf...
Zou zij nu over een tijdje om wat voor reden een verzogpony moeten zoeken heeft ze heel wat te vertellen....wat nog niet zeggen wil dat ze beter kan rijden....maar ze weet wel waar ze op moet letten en wat ze moet doen qua verzorging...en ik denk dat iemand die een verzorgster/bijrijdster (m/v) zoekt liever iemand heeft die weet waar hij/zij over praat qua verzorging/onderhoud dan iemand die "alleen maar" 2 jaar op een manege heeft gereden en een x-aantal jaar tussen paarden heeft gelopen... (tenminste ik wel
)dat "alleen maar" is absoluut niet neerbuigend bedoeld, maar er is een duidelijk verschil tussen (prive)lessen met een (verzorg)paard of lessen op een manege.
. Maar als wij erop stappen, en hij niet reageert en we een nog niet al te harde tik geven, begint hij abnormaal te bokken, echt omdat hij weet dat wij meer van hem gaan vragen als hij actief loopt. Maar na even een echt harde tik, weet hij alweer dat hij toch best wel even doorloopt
. Daar heb ik wel andere ideeën bij!