Zadel manegepony ligt niet goed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Zadel manegepony ligt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:14

Vraag eerst eens of de manegehouder kan uitleggen hoe het zadel ligt en of het goed past.
Niet gaan dreigen met Bokt. Daar schiet je niets mee op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:14

Als het paardje witte haren krijgt duidt dat sowieso op drukplekken, dus ik zou echt kijken of je iemand kan vinden die er iets aan wil doen :)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:27

Oke, even voor de duidelijkheid. Ik zou héél graag een eigen paard hebben, en niet om het 'eigen' idee, maar omdat ik dan in ieder geval weet dat het allemaal goed is en ligt. Ik zou daar ook willen stoppen met rijden, maar stel dat het zadel wél goed ligt? En dat ik het inderdaad verkeerd zie en eigenlijk voor niets stop? Ik heb het daar verder ontzettend gezellig. En, dit gaat heel penny klinken, maar dit is het eerste paard waar ik een klik mee heb. Ik rijd nu acht jaar op verschillende maneges, en dit is het eerste paard waarvan ik denk: 'wauw, wij werken samen'. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Het enige dat ik wil is dat dat paard een beter zadel krijgt, en dat ga ik niet bereiken wanneer ik daar stop met rijden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:30

Daarom moet je niet gaan beschuldigen, maar gaan vragen of ze je het één en ander willen uitleggen. Daar bereik je meer mee.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:31

Ga ik ook zeker doen! Ik ga er gewoon normaal om vragen en zeggen dat ik twijfel of het zadel helemaal goed ligt, en of ze me uit willen leggen waarom dat wel/niet goed ligt.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:40

Zoals eerder al gezegt hier, vragen om een les over hoe hoofdstellen en zadels horen te liggen en de verschillen tussen hoofdstellen en zadels. Vanaf hier kan niemand zeggen of iets goed ligt en je leert er zoveel van.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:46

demug schreef:
Zoals eerder al gezegt hier, vragen om een les over hoe hoofdstellen en zadels horen te liggen en de verschillen tussen hoofdstellen en zadels. Vanaf hier kan niemand zeggen of iets goed ligt en je leert er zoveel van.

Lees even mijn reactie hierboven :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:49

LOLLYYwood schreef:
Agh... Ik kan me geen manege bedenken waar de zadels goed liggen op de manege pony's... :=

Dat je je schuldig voelt, snap ik best, maar veel kan je er niet aan doen, helaas

Dan ken jij echt verkeerde maneges.
Ik kom best veel op maneges, en ook veel verschillende, en gelukkig zijn niet alle maneges zo dat het niet uit hoe een paard of pony loopt, als die maar loopt.
En zijn gelukkig ook maneges die echt om hun paarden geven, dus ik vind het jammer dat je hier alle maneges zo over 1 kam scheert.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:51

Sorry gemist :D

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:53

demug schreef:
Sorry gemist :D

Ik vergeef je :P

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:55

Dank Y;(

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:32

HAR -> MA

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:03

xPabloBokt schreef:
Als het paardje witte haren krijgt duidt dat sowieso op drukplekken, dus ik zou echt kijken of je iemand kan vinden die er iets aan wil doen :)

Nee hoor, witte haren kunnen ze ook krijgen omdat ze op een bepaald dekje reageren, of als er een dekje constant langs de huid schuurt.

Kun je eens een paar foto's maken van hoe het zadel op het dier ligt, en het hier neerzetten? Wellicht kun je met een onderlegger wel wat.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 14:43

Geryon schreef:
xPabloBokt schreef:

Nee hoor, witte haren kunnen ze ook krijgen omdat ze op een bepaald dekje reageren, of als er een dekje constant langs de huid schuurt.

Kun je eens een paar foto's maken van hoe het zadel op het dier ligt, en het hier neerzetten? Wellicht kun je met een onderlegger wel wat.

Is goed, ik zal morgen foto's maken en plaatsen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:10

Heb je al fotos'? :)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:14

Hierbij de foto's, duidelijk genoeg of te donker? Ik heb op het dekje even het logo weggehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:29

Ik moet zeggen dat ik ergere zadels gezien heb. Maar hij ligt zeker niet goed. Nauwelijks kussen en hij lijkt op de voorkant te drukken.

Ben helaas wel bang dat je er niets aan doet TS. Zo gaat het nou eenmaal op manege's (uitzonderingen daargelaten)...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:30

Is het al een oud paardje? Vind m er erg schraal uitzien..

Zadel ligt duidelijk niet goed !

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:36

Ja ze is inderdaad wat schraal aan t worden. Ze zijn haar wel aan het bijvoeren om haar weer op gewicht te krijgen.
Ze is acht/negen dus zeker niet oud.
Ik heb dus inderdaad vorige week gevraagd of ze even naar het zadel wilden kijken, en deze week geïnformeerd of ik me had vergist en het toch goed lag, en ik kreeg een nogal vertwijfelde ja. Alsof ze er eigenlijk niet naar gekeken hadden. Voel me erg schuldig naar het paard toe... Denk er nu toch over om te gaan stoppen daar. Dacht altijd dat ze eerlijk waren en de paarden goed verzorgt werden.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:39

Echt vervelend zulke dingen. Ik ben zo blij dat onze manege hier super goed op let!

Wil je helemaal stoppen daar? Zijn er nog veel meer paarden die er zo bij lopen met hun zadeltje?

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:41

Tja, ik ben er geen kenner in, maar er zijn er inderdaad meer waarvan ik weleens twijfel.
En ja, ik ben van plan te stoppen daar. Ik heb namelijk toch het idee dat ik er meer baat bij zou hebben om een bijrijdpaardje te vinden.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:50

Inderdaad super dat je dit topic opent! +:)+
Verder ga ik eigenlijk mee met alle reacties hierboven & vind ik ook dat je daarop super reageert. En verder, op bijna iedere manege hebben ze toch wel gelpads? Misschien kun je vragen of je er eentje onder het zadel mag doen tijdens het rijden. Ik weet dat het niets helpt tegen het niet passende zadel, maar het vangt wel wat meerdere 'schokken' op van het bewegen van de ruiter. Misschien dat als je daar wel weggaat, je kunt vragen of er een gelpad onder mag :) . Omdat het zadel al niet past zullen de bewegingen van de ruiter nog eens extra versterkt worden.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:53

Gelpad helpt wel iets.. maar het is toch van der zotte dat klanten zelf spullen moeten aanschaffen om het paard het beter te laten hebben tijdens de les ? :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:04

Jeetje wat een zadel zeg! Ik denk dat dit zadel niet goed passend is te maken. Het hangt laag op de schoft, maar lijkt niet te wijd (eerder te krap vanwege de witte haren?). De kussens zijn helemaal niets, maar ookal zou je die opvullen of iets eronder leggen, lijkt de boom me alsnog te rond voor de rechte rug van deze pony.

Ik zou er niet meer op gaan rijden in ieder geval..

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 22:08

Ik heb besloten morgen de discussie aan te gaan met de manege-eigenaar, en ga zeggen dat ik wéét dat het zadel niet goed ligt, en of ze even mee wil kijken zodat ik zeg maar mijn commantaar kan uiten. Als ze dan zegt dat het goed ligt, weet ik dat ik daar niet meer wil rijden, en als ze beloven er iets aan te doen, ga ik zeggen dat ik dat graag binnen een week zou willen zien, en anders stop ik alsnog. Voel me echt heel erg schuldig nu.