zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:00

LesleyxLinn schreef:
verootjoo schreef:
Nou op zich zijn paarden geen eerste levensbehoefte dus je gaat niet dood als je geen paarden hebt :Y)

Tenzij het je werk is :+

Ja want zonder werk ga je automatisch dood...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:01

Ik zal wel de eerste zijn die volmondig ja zegt :P
Mijn laatste paard is alweer een aantal jaar dood en ik heb dus momenteel geen paarden meer. Uiteraard mis ik het gezelschap en het rijden wel, maar de zorgen, hoge kosten en in weer en wind iedere dag erheen mis ik dan weer niet. Via mijn werk ben ik alsnog met paarden bezig (hippische journalistiek) en ik vind het prima zo :) Ik ben nog steeds gek op ze, maar ook blij dat mijn hele wereld er niet meer om draait.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-12-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:06

Inmiddels zeg ik Ja. Vroeger had ik me het niet voor kunnen stellen want het was mijn hele leven. Mijn hele wereld draaide om paarden en rijden. Achteraf gezien misschien helemaal niet zo'n gezonde situatie. Maar inmiddels heb ik een heel ander leven en kan ik zeggen dat ik zeker zonder paarden kan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:08

Vast. Ik zou ze wel vreselijk missen en ik zou erg moeten wennen aan de nieuwe levensstijl, omdat ik vanaf mijn 10e doorlopend meerdere pony's/paarden aan huis heb gehad. Daarvoor hadden wij schapen, omdat mijn ouders de paarden bij mijn geboorte hadden verkocht en het zo akelig was om het weiland leeg te laten...

Met een stel paarden aan huis lijkt het het stoppen met de paarden mij ingrijpender dan wanneer je een paard in pension hebt staan. Mijn huis slaat nergens meer op als ik geen paarden houd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:11

Toen we gingen verhuizen naar Frankrijk hadden we ons ene paard tekoop staan, en zouden eigenlijk zonder paard deze kant op gaan.

Deze is uiteindelijk niet verkocht, en hebben er een bij gekocht zodat hij niet alleen zou komen te staan.

Inmiddels hebben we er 4 staan ;)

We hebben het dus wel geprobeerd maar het is iets anders gelopen.

Kwa vakantie etc dat niet kan omdat je je paarden aan huis hebt..
We hebben er ook nog kippen, konijnen, honden, katten en een papegaai bij dus er is altijd wel iets waarvoor je thuis zou kunnen blijven.
Maar toch gaan we gewoon een weekje weg bijvoorbeeld. Dan zorgen we dat er iemand is die de beesten doet.
Maar dan missen we het wel weer ;) en zijn na die week weer blij dat we weer thuis zijn.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:15

Ik heb na het overlijden van mijn paard begin dit jaar gezegd dat er geen ander paard meer komt. Maar nu begin het toch zo te kriebelen weer! Als ik uitgereist ben en een stekje gevonden heb met land, dan komt er zeker weer een paard. Of 2 of 3.

KimL86

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:31

Ik denk dat ik wel zonder zou kunnen als ik mijn verzorgpaard niet zou hebben. Maar haar verzorg ik al 12 jaar en kan ik echt niet missen.

Ik heb wel eens op het punt gestaan om te stoppen, want vaak heb ik er eigenlijk niet zo'n zin meer in.

Maar als ik er dan aan denk om Ginger niet meer te zien word ik gek.
Zou ze overlijden of verkocht worden ofzo dan weet ik niet of ik nog door zou gaan met de paarden.

Maar ja dat blijft moeilijk te zeggen, misschien ga ik het wel heel snel missen, sinds mijn 10e ben ik nog nooit zonder paarden geweest.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:46

Een deel van mijn werk later als ik ben afgestudeerd zal uit paarden gaan bestaan, dus nee in dat geval zou ik zeker niet zonder kunnen.
In perioden van veel moeten leren neem ik best gemakkelijk afstand van mijn pony en word er voor haar gezorgd, maar nee, helemaal zonder zou ik echt nooit kunnen!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:48

Nee. Ik merkte dat toen ik mijn c-pony(toenmalige enige rijpaard) had verkocht, ik me doodongelukkig voelde. Maar dat kan ook komen doordat wij een onwijze band hadden.
Nu ik een ander paard heb merk ik dat ik het grootste deel van mijn weekend besteed aan haar.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:50

Het kan.
Maar sinds mijn paard kreupel is (nu 9 maanden) ben ik niet meer echt gelukkig, wat heel jammer is. Heb ook geprobeerd andere paarden te rijden maar ik mis toch de klik die ik heb met mijn eigen paard en vooral het trainen naar de wedstrijden toe, en de wedstrijden zelf. Weet niet echt wat ik eraan kan doen. Plan nu mijn dagen maar heel vol zodat ik niet te veel zit te niksen en tijd heb om na te denken, dat helpt wel :P. Maar toch merk ik dat ik van andere dingen niet goed kan genieten, dus het kost heel wel heel veel energie om die lange dagen vol te houden. Maar heb ik eens een dag niks dan kan ik daar al helemaal niet van genieten.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:55

Jawel. Op dit moment doe ik ook niet zo veel meer in de paarden. Ik zou het wel jammer vinden, omdat ik het gewoon prachtige dieren vind, maar ik zou zeker zonder kunnen leven. :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:56

Zou me bakken met geld schelen en Had allang een dikke auto kunnen rijden maar Nee ik wil ze niet missen. Heb vooral stumpers die mijn geld op eten maar de liefde die ik ervoor terug krijg... ;)
Ik zou dood ongelukkig zijn en niet weten wat ik met de tijd moet doen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:57

Ja :)

Ik overweeg ook te stoppen met de hobby als mijn paard dood is. Ik zal in ieder geval geen paard meer willen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:00

Als het moet dan moet het. Heb er afgelopen maanden wel aan lopen denken omdat onze tinker vrij rap achteruit ging in gezondheid. Zou ik het kunnen zonder, in eerste instantie was het idee ja het zou wel gaan. Geeft meer vrijheid ivm vakanties en meer tijd en energie over omdat je geen dier extra hoeft te verzorgen. En in mijn geval scheelt het ook een flink aantal kilometers rijden. Zou vreemd zijn geweest na 42 jaar of langer opeens zonder.

Maar als je dan van de orthopeed hoort dat je beenspier achteruit gaat door het niet paardrijden, en bij de gedachte geen paard meer te kunnen knuffelen was de conclusie nee het gaat niet. Als er echt financiele nood zou zijn heb je geen keus. Dan liever geen paard dan geen honden. Maar zolang het gaat en kan blijf ik er toch mee aantutten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:02

Natuurlijk kan ik zonder paarden leven. Maar dan wordt het leven wel aanzienlijk minder mooi.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:19

In de meeste strikte zin uiteraard wel. Je kunt niet zonder de primaire basisbehoeftes.

Maar het feit dat mijn man toen mijn paard dood ging na een paar maanden een ander paard gekocht heeft voor mij geeft in mijn geval aan dat ik gelukkiger ben met paard.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:58

Ik heb in heb verleden meerdere paarden gehad niet dat ik ze verzamelde maar als je interesse hebt in meerdere rassen dan houd het bij 1 niet op.
De verzorging deed ik zelf en ging iedere dag er 2 keer naar toe hield rekening met op visite gaan en met vakanties.
Toen in een korte tijd in verband met mij ziekte had ik er niet een meer en ja wat zal ik er van zeggen.
Dood ga je er niet van maar in mijn geval werd ik somber en depressief en miste ze enorm.
En nu naar een jaar weer begonnen met rijden en merk dat ik veel beter in mijn vel zit.
Wel jammer dat ik de verzorging niet zelf kan doen want dat doe ik het liefst.
Dus nee ik kan echt niet zonder.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:05

Ik zat het me vandaag toevallig af te vragen toen ik op stal was.
Een paar jaar geleden heb ik een paardrij stop gehad van 1.5 jaar.
Ik heb me zo ontzettend ellendig gevoeld in die tijd, er miste echt iets in m'n hart.
Had toen net m'n eerste pony verkocht dus had even tijd nodig.
Nu ben ik weer volop aan het rijden! :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:10

Ik leef al geruime tijd zonder paarden, en denk dat het nog wel even zo doorgaat. Paarden zijn nooit vanzelfsprekend geweest in mijn leven en ik heb altijd hard moeten vechten voor les of het vinden van een verzorgpaard. Toen tien jaar geleden mijn favoriete verzorgpaard verkocht werd en ik ging studeren heb ik de paarden grotendeels losgelaten. In tien jaar tijd heb ik enorm veel gereisd en meegemaakt en in totaal twee jaar in het buitenland gewoond. Ook heb ik twee verschillende studies gedaan en afgerond. En hier ben ik voorlopig nog niet mee klaar.

Natuurlijk wil ik weer graag met paarden kunnen werken, maar er zijn meer dingen in het leven die ik eerst wil zien. Van het geld wat ik in totaal heb uitgegeven de afgelopen tien jaar had ik een heel mooi paard kunnen kopen natuurlijk. Maar paarden zijn er over vijf of tien jaar ook nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:16

Ja, ik rijd al 6 jaar geen paard meer en mis het ook niet.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:19

Ik heb inmiddels 16jr pony's.
Mijn twee eerste maatjes heb ik nog staan en de rest is verkocht, deze twee staan op eigen land en dat is ook de enige manier dat ik ze wil houden. Mochten deze komen te overlijden denk ik ook niet dat er op dit moment iets anders zou komen.
Op dit moment is mijn leven niet echt ingericht op paarden en ik kom er alleen maar om te voeren en water te geven en verder zijn het veredelde grasmaaiers.
Vroeger kon ik me dat niet voorstellen, had ik er zo 4 staan die alle dagen lekker aan het werk waren en bestond mijn leven naast mijn werk uit paarden, ik zie nu in dat dat zeker geen gezonde levensstijl was en weet nu hoe heerlijk een avondje thuis kan zijn met mensen die belangrijk zijn om je heen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:39

Ja, ik kan prima leven zonder paarden.
De eerste maanden na verkoop van mijn paard veel berdriet gehad.
Ik ga lichamelijk zo achteruit dat paardrijden echt geen optie meer is.
Tijd die ik over had vul ik nu met saxofoon spelen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:42

Dat zou ik wel kunnen ja :j
Maar dan wil ik wel graag een hond in huis oid.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:48

Vast wel, maar het zou me wel doodongelukkig maken. Het is voor mij echt een manier om te ontspannen naast mijn studie en werk. Bovendien ben ik erg gehecht aan mijn pony en ik moet er niet aan denken om hem kwijt te raken. Die leegte zou door niets anders opgevuld kunnen worden.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:48

Ja. Heb mijn vorige paard verkocht en er komt er nooit meer een zoals die, ben er voorlopig ook echt niet aan toe en het is wel even rustig zo. Heb het ook druk met mijn studie etc. Als ik later een goed vast inkomen en voldoende vrije tijd heb is het er misschien wel weer tijd voor.