Nog meer bokkers "amerigo" op stal staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:33

PaulinBijoux schreef:
Ik heb een blauwschimmel die steeds witter wordt. Een meisje op stal heeft bedacht dat dat altijd zo is, want dan zijn ze in training. (paard is net 4 jaar). Als ze wit is dan is de training volbracht en mag het echt americo genoemd worden. Nu noemt ze mijn paard stug "americo in training".

Dat is de meest briljante uitleg ooit!!
Ik had een Americo staan en zeker toen we op de manege stonden kregen we dat genoeg te horen. Ze zou ook nog geschikt zijn ook, braver kwamen ze niet.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:15

Bambolina schreef:
pluisje88 schreef:
Hij draagt die bijnaam wel ja ;)
[ Afbeelding ]

Ik gebruik eigenlijk nooit rood omdat ik dan helemaal de opmerkingen naar mn hoofd geslingerd krijg :')

Haha echt he :D Daarom komt er hier ook geen rood op. Zelfs in hartje zomer niet :=

Ik heb een rood dekje gekregen van iemand maar die is verbannen naar de vliering. Ik was met spoed op zoek naar een uitrijdeken en had weinig te besteden maar kon van iemand voor een super mooi prijsje er 1 overnemen. Je raadt het;) rood ;( Heb er nu een donker blauwe bij en jullie mogen raden waar die rode is gebleven.....

Als ik ooit een andere kleur paard heb mogen ze weer tevoorschijn komen. best zonde want is een mooie deken :P

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:24

Afbeelding

lease Americo

Orthos

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:28

Superleuke foto Istjar! Echt heel leuk zo met die 2 pieten op zn rug :D

Mijn ouwe poown deed ook mee, moest dan 100 meter lopen met pieten om zich heen en sint erop voor een verzorgingstehuis. Daar hadden ze altijd een hele stal gemaakt, snoepjes, koekjes, taarten, alles voor poown. Kids konden lekker knuffelen, was echt altijd een leuke dag :j. Heb ook echt superleuke foto's <3.

Kon nu alleen deze vinden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 28-11-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:29

Mijn Bolleke solliciteert nadrukkelijk NIET voor Americo :+ :D . Wit is geen kleur dus daar moet je lekker wat aan doen :j *\o/*

AfbeeldingUntitled by judith.pim88, on Flickr

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:02

Normaal een recreatie/spring/cross paard
Afbeelding

En in december Amerigo

Afbeelding

Afbeelding

Kan nu trouwens niet fatsoenlijk een bosrit maken zonder ergens nageroepen te worden.

Zondag ga ik als zwarte piet op amerigo naar een rijvereninging.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:59

NM -> PP

Anoniem

Re: Nog meer bokkers "amerigo" op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:05

Ja hier ook 1. Een Spanjaard ook nog en haar roepnaam is mo dus ik maak er altijd amerimo, zusje van, van. :D vinden kids vaak errug leuk!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 01:43

Wat schattig haha. Mij wordt meestal niet gevraagd of het amerigo is oid. Ze gaan er gewoon van uit.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:07

Ik vind het meestal irritant... Vooral bij volwassenen of pubers natuurlijk, doet een peuter/kleuter het, dan vind ik het wel schattig.

Maar hier ook geen rode spullen op mijn paard. Ben toch sinterklaas niet ;)

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:12

Ik ook :D Ik doe express een rood dekje op, vind ik leuk :')
Afbeelding

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:19

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:28

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:30

Heb zelf een schimmel arabje gereden, altijd met buitenrijden tijdens de winterperiode had je wel enthousiaste kinderen die het niet konden weerstaan hem te aaien (en expres natuurlijk in rood setje de straat op gegaan 8-) ) En dan maar uitleggen dat sinterklaas te druk was om hem iedere dag te rijden en ik het dus mocht doen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:23

Hier ook een Amerigo! De opmerkingen begonnen in oktober al door vaders die mijn paard Amerigo noemden, dacht dat het vooral kwam doordat ik een roze hoofdstel had die misschien voor rood werd aangezien. Maar ik rij sinds een maandje weer met een gewone zwarte en alsnog heel veel opmerkingen, nu vooral ook de kinderen zelf die zeggen "Hé kijk daar is Amerigo!" "Oh ja inderdaad dat is hem echt!!!!", in plaats van de opmerkingen van volwassenen waarvan ik dacht dat ze het altijd een beetje spottend bedoelden.

De meeste kinderen gaan er gewoon vanuit dat mijn paard Amerigo is en stellen er geen vragen over, maar vorige week kwam een groep kinderen aangerend die mij vroegen of dit Amerigo was. Maar wat zeggen jullie daar dan op, als ze echt nog in de leeftijd zijn dat ze geloven? Is het niet heel verwarrend als ze steeds andere witte paarden tegenkomen die allemaal Amerigo zijn? :D Hier in de buurt zijn er best een aantal.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 15:25

Ik geloof echt niet dat kleine kindjes goed genoeg naar een paard gaan kijken of goed genoeg een 'amerigo' onthouden, zodat ze bij de volgende verschillen zien. Anders kun je nog altijd zeggen "Ik ben een van de ruiters van amerigo. Daarmee is er dus geen verwarring als ze tien mensen met 'amerigo' zien lopen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:31

Leuk al die Amerigo's!

Mijn dochtertje is nu 3, en helemaal in de ban van Amerigo. Op de manege is er wel een stal van Amerigo, maar Amerigo zelf is altijd weg/ op pad net zoals sinterklaas bij je thuis komt maar je hem nooit ziet.. Wel jammer, anders had ik haar graag mee genomen om een bezoekje aan Amerigo te brengen haha!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 15:37

Leukleukleuk allemaal! Is wel jammer ja, is het dan bewust gewoon een lege stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:43

Ja inderdaad, een lege stal met de naam van Amerigo er op, en dat Amerigo 1000 pepernoten als voer-hoeveelheid krijgt. Meestal is de stal echter gevuld met een fries van de manege omdat het zijn stal is haha :+ Maar op de echte kinderlessen is de stal leeg zoal ik begrepen heb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-14 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:44

Hier wordt ik ook altijd aangesproken als ik over straat rijd. Zou dat het paard van sinterklaas zijn? waarom loopt hij niet op het dak? en ga zo maar door.

Volgens mij maakt het in deze tijd niet uit welke kleur het paard is, elk paard is het paard van sinterklaas

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 15:45

Oh god, als de pennymeisjes op stal maar geen pepernoten aan de paarden gaan voeren dan... Eentje zal wel kunnen maar gezond lijkt het me niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:47

Ik geef mijn paarden ook wel eens pepernootjes hoor, vinden de paarden heerlijk! :D
Niet te veel inderdaad en ook niet te vaak, maar zo'n 2 a 3 keer per jaar krijgen ze wel eens een paar pepernootjes. Maar ik geef ze wel meer gekke dingen haha :+

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:49

hier ook amerigo !
ik wil zo ff op buitenrit ik ben benieuwd wat voor reacties ik krijg :+

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:50

Ik heb ook een "Sinterklazen Paard".

Toevallig van de week nog op Facebook gezet dat het paard van Sinterklaas in de zomer bij mij in training staat en dat we op dit moment nog druk zijn met daktraining ivm de toename van zonnepanelen. :D

Buverla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:54

Zoontje van staleigenaar noemde de moeder van mijn paard altijd 'Het paard van Sinterklaas', omdat die echt spierwit was. De mijne had grijze appeltjes. Maar inderdaad; Rond Sinterklaas op buitenrit is altijd: Heeeee... Het paard van Sinterklaas! En dan heb ik ook nog een zwarte cap op, rode ski-jas, zwarte schoenen en chaps.. Ik ben wat dat betreft ook bijna een Zwarte piet! :o

Al ben ik ook eens langs de kroeg gekomen (daar moest ik altijd langs) met mijn bruine joekel rond Sinterklaas op zaterdag, en toen kwam Sint en zijn Pieten net uit de kroeg zetten (daar kleden ze zich om). Mijn paard boeide het niet, want ze kreeg een pepernoot van Piet! :') :Y)