Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:Hihi Bram is zo leuk!
Het Is dat ik mijn eigen knollies heb, anders Had ik het wel geweten. En ik zou je graag helpen met beweging geven, maarja er zitten maar zoveel uren in een dag
Lease houd imo in dat je voor nop een paard krijgt waar je alleen de kosten voor draagte voorwaarde Is dat de rechtmatige eigenaar het paard weer kan ophalen als zij dat wil.
Dan heb je dus een eigen paard... Niet een dier waar je af en toe een hobbeltje op mag maken.
En het paard hoeft niet getraind te worden, naar doordat het dier goed aan de hulpen staat, zoekt ze een ruiter die daar mee om kan gaan en op zn minst het die op niveau kan houden. Niet verder trainen. Dat Is wat ik uit de advertentie lees...
Peelie schreef:Lease houd imo in dat je voor nop een paard krijgt waar je alleen de kosten voor draagte
rien10 schreef:Er is volgens mij een spraak verwarring. Ik ben nogal van de schematjes: dus ... komt ie:
TS zoekt iemand die: Het paard in de dagelijkse verzorging overneemt. Alle kosten er voor betaalt.
TS vraagt hiervoor : Geen vergoeding
Ruiter zal: alle kosten dragen, dus het kost de ruiter geld.
Gruis schreef:Peelie schreef:Lease houd imo in dat je voor nop een paard krijgt waar je alleen de kosten voor draagte
Niet voor nop dus. En TS krijgt er dus wel indirect voor betaalt want zij hoeft de kosten voor het paard niet meer te dragen. Het gaat erom dat ruiters van een redelijk niveau simpelweg niet gaan betalen om andermans paard te rijden.![]()
TS, je hoeft je verder niet te verdedigen, ik bedoel het ook totaal niet als aanval, maar ik denk wel dat dit een rol speelt in waarom je niet de leasers krijgt van het niveau dat jij graag wil.
Maartje1990 schreef:Kan je anders niet gaan voor een iets makkelijkere ruiter die wel verplicht op les moet?
Ikzelf ben geen m dressuurruiter maar zou juist heel graag op een hoger niveau komen en zou graag geld steken in goede (prive)lessen. Heb alleen momenteel geen paard om op te rijden (ik heb te klein en te jong) maar (als ik de tijd zou hebben) zou dat ideaal zijn en zou ik dus echt wel op hoger niveau willen geraken. Vraag is of "zo'n iemand" voldoende voor jou zou zijn?
Peelie schreef:Gruis, dan hebben wij een ander idee over lease. En voor nop, daar bedoel ik mee dat je de aanschafkosten niet betaald. En lease houd in dat de stallingskosten voor de leaser worden.
rien10 schreef:Tja, ik denk dat er nog een probleem speelt. Heel eerlijk, als ik goed met dit paard zou kunnen omgaan, qua niveau, dan zou ik hem na een jaar niet willen teruggeven. Ik zou sowieso geen geld (best veel) willen uitgeven per maand voor een paard wat niet van mij is. Verkopen toch geen optie?
LenaBaars schreef:rien10 schreef:Tja, ik denk dat er nog een probleem speelt. Heel eerlijk, als ik goed met dit paard zou kunnen omgaan, qua niveau, dan zou ik hem na een jaar niet willen teruggeven. Ik zou sowieso geen geld (best veel) willen uitgeven per maand voor een paard wat niet van mij is. Verkopen toch geen optie?
Dat begrijp ik volkomen! Maar je krijgt er wel een paard voor terug, waar veel mensen toch wat jaartjes voor moeten sparen..
rien10 schreef:Echt, met alle respect TS. Jij bent duidelijk dol op dit paard en het is je heel wat waard om de deur naar de toekomst samen met jou open te houden. Dat snap ik volkomen. Maar .... echt, ik bedoel het niet rot, maar zal het wel rechtstreeks zeggen. Wat heeft een ander voor een jaar aan jouw paard? Er zijn zoveel leuke M niveau, sensibele paarden op de wereld. Waarom zou ik nou E 400,-- p/m uitgeven aan een leuk paard die niet van mij zal worden, die ik wellicht na een jaar kwijt ben, als ik er een kan kopen? Veel meer vissen in de zee dan jouw paard.
Ja, ik heb het zelf een keer gedaan. Was langdurig lichamelijk uitgeschakeld, heb mijn paard te leen gegeven aan mensen die wilden weten wat het was om een eigen paard te hebben. Op hun manege was er niet de gelegenheid om een manege paard te leasen. Via een zakenrelatie kwam ik met hun in aanraking. Paard uitgeleend voor een jaar. Ik was kostenvrij (had ook geen inkomen toen) en heb duidelijk gezegd dat ik haar na een jaar terug wilde. Het kan dus wel. Maar dit was geen sensibel M niveau dier. Ik stelde maar een eis: wees goed voor haar. En dat hebben ze gedaan.