Probleem met verzorgstertjes, gaan ze te ver?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:27

minikatje schreef:
Dan maar bakarrest.
Ze mogen niet meer met de pony's naar buiten en alleen nog longeren.
Je hebt ze gewaarschuwd en nu de consequenties.

Ik zou zoals, eerder geopperd door iemand anders, nog even met ze in gesprek gaan over waarom je het zo belangrijk vindt voor jouw pony's zodat zij weten wat de gedachtengang erachter is.
Ook het bovenstaande kun je toepassen en dan niet persé voor altijd maar wel voor enkele weken. Pas als ze zich daar aan kunnen houden weer op laten bouwen met rijden, maar duidelijk maken dat als ze dan nog een keer 'betrapt' worden met rijden op de dagen dat 't niet mag.. dat het dan ook echt geen rijden meer wordt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:27

Het gaat er niet om of ze goed rijden of paarden het wel of niet aankunnen, waar het om gaat is dat ze blijkbaar lak hebben aan jouw regels. En als je dat toelaat, gaan ze steeds meer dingen verzinnen. Ze mogen pas het 'bos' in als het van jou mag, niet omdat zij dat bepalen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:29

Zeggen dat er consequenties zullen zijn als je er achterkomt dat ze dit blijven doen? En ook uitleggen waarom het niet goed is (slechte rug)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:44

VSW -> VP

jitskenienke

Re: Probleem met verzorgstertjes, gaan ze te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:46

ik zou idd met ze gaan praten en dan maar voor een paar weken bak arrest geven zoals er gezecht werd!
en mischien vragen op stal of ze een oogje willen houden op ze en als ze weer lak aan je regels hebben dat de mensen het zeggen tegen de kiendjes?

nina_HORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 23:55

Ik heb bedacht dat ze een weekje grondarrest+bakarrest krijgen, dus niet erop en niet het erf af! (Ik vraag idd of mensen dit voor me willen controleren)
En daarna nog n weekje bakarrest. Goed idee! Nieuw lijstje met regels sws, en de volgende overtreding wordt ergere consequenties. (Dit gaat heeeel erg tegen mijn zachtaardige karakter in, maarja)
Ga het morgen aan ze voorleggen (op een aardige mmanier)
Bedankt allemaal!

nina_HORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 18:08

Hi,
Door een onverwachte vrije middag ben ik net al even geweest. Heb de meisjes 'longerend' (rijdend) aangetroffen.
Was eigenlijk wel mooi, had ik meteen een bruggetje naar het gesprek. Ging heel goed, meisjes snapten het en schrokken enorm toen ik vertelde wat voor nare gevolgen dit kan hebben voor de pony's. Heb ze de 'straf' voorgelegd en ook dit begrepen ze wel. We hebben nieuwe
afspraken gemaakt. Bedankt voor de tips allemaal, omdat ik er alle vertrouwen in heb gaat hier een slotje op. Wil je me echt
nog iets melden, stuur ff een pb ;)

Groetjes!

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:37

Gelukkig nou heel veel suces!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:46

Je kan een topic niet (zelf) op slot zetten :) veel succes er verder nog mee