Kan je horeca met eigen paard combineren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Re: Kan je horeca met eigen paard combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:25

Ik werk ook fulltime (+) in de horeca en het is goed te combineren. Sta nog op een doe het zelf stal ook en werk 50uur en meer per week.
Soms korte nachten maar met een gewone fulltime baan is het zeker prima te combineren!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:37

Waarom niet ik werk dan wel niet in de horeca maar heb wel 3 ploegen dienst. Heb daarnaast 2 paarde. Te onderhouden mest mijn stallen en land/paddock zelf en rij en of men daarnaast nog

Evianp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 12:11

Ik zou het liefst bij ons thuis houden, kan ik snel ernaar toe maar als ik geen tijd heb om de stal uit te mesten zou ik misschien op een stal houden niet ver in de buurt waar ik nu nog rij. Ik ben blij om dit te horen want ik dacht altijd dat je weinig tijd hebt om nog dingen te doen maar dus niet als mensen zeggen dat het juist perfect is! :D ;) _/-\o_ *D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:25

Ik heb ook veel in de horeca gewerkt voorheen, werk nu nog altijd onregelmatig en vind het ook heel fijn. Wel één belangrijk ding, het vraagt discipline. Als het 's avonds laat wordt (en dat wordt het nog weleens in de horeca) moet je wel 's ochtends gewoon op tijd je bed uit om voor je weer moet gaan werken je paard te gaan doen. Ik ken genoeg collega's die graag 's avonds werkten omdat ze dan zo lekker uit konden slapen, met die instelling is het echt niet haalbaar.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:40

Zoals iedereen al zegt, is het makkelijk haalbaar. Waar de mensen met reguliere werktijden 's avonds pas vrije tijd hebben, heb jij dit 's ochtends en begin van de middag al! Nooit in het donker hoeven rijden, voeren of uitmesten!

Ik werk als bijbaantje zo'n 2 avonden in de week bij een restaurant, hier kan ik mijn paard van betalen (woon nog wel bij mijn ouders). Degenen die bij ons fulltime werken, hebben op maandag sowieso vrij (restaurant dicht) en nog één of soms twee dagen in de week. De rest van de dagen beginnen ze om 12:00, 14:00 of 16:00, net afhankelijk van hoe druk het 's middags al wordt. Dit wordt natuurlijk ook afgewisseld met de andere fulltimers, dus je hoeft niet elke dag al om 12:00 te beginnen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:51

Ik werk al sinds vanaf ik 16 was in de horeca en dat doe ik nog steeds. Dat gaat in combinatie met mijn paard hardstikke goed, 's ochtends en begin van de middag heb ik alle tijd voor mijn paard en het huishouden. 'S middags en 's avonds ben ik dan aan het werk. Het kan ook zijn dat ik 's ochtends om 6 uur moet beginnen maar dan ben ik tussen 2 en 3 klaar. Ik vind het ideaal doordat ik niet 's avonds laat nog naar mijn paard moet. Nou heb ik sinds een paar maanden mijn paard aan huis dus elke ochtend om half 9 doe ik de dagelijkse klusjes zoals voer klaar zetten voor de volgende ochtend en de wei uitmesten, daarna werk ik nog wat met hem als ik daar zin in heb.

nathalj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:55

ik zou niet weten waarom het niet kan?
werk zelf ook deels in de horeca en dan school er nog bij maar heb er geen problemen mee.
ik begin vaak rond half 4 pas dus kan tussen school en werk naar de paarden toe

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:59

Ik werk zelf niet in de horeca maar ben wel zelfstandig en maak dus ook wel wat uurtjes. In het begin moest ik wat zoeken naar een ritme, maar eens je dat gevonden hebt en echt tijd inplant voor je paard is het zeker te doen.. 'Gaan als het past' is lastig, maar als je het doet passen, kom je er wel :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:29

Horeca pff, het lijkt net werk :P.

Tuurlijk kan het
Heb zelf jarenlang in de horeca (lunchroom, restaurant, hotel icm eetcafe) gewerkt en heb mijn paard nog steeds.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:43

ikzelf krijgt het op dit moment niet voor elkaar. ik zit 5 dagen per week op school en wil ik het paard kunnen betalen dan moet ik 3 avonden per week minimaal werken (ik verdien nu met 17 jaar 4 euro per uur, wij krijgen geen fooi want die gaat naar de baas en de koks ook krijgen wij geen toeslagen zoals bijvoorbeeld vakantie toeslag. ik het is niet helemaal zwart maar ook niet wit, we zeggen zelf altijd dat we grijs werken ;) ). als ik 3 avonden in de week werk heb ik dus nog 4 avonden over, waarbij ik ook in mn examenjaar zit dus het me niet kan permitteren om al die 4 avonden naar het paard te gaan. dan ben ik wel graag serieus bezig met mijn paard met het doel zo goed mogelijk te kunnen presteren op wedstrijd en daarnaast het paard afwisseling te bieden door af en toe een buitenrit, dat lukt dus niet met echt maximaal 3 keer per week tijd naar hem toe te gaan :S
(even voor de duidelijkheid, mijn moeder betaald nu het paard en ik werk wel die 3 dagen per week maar zet dat apart voor later en af en toe kleren te kopen want ik heb het liever niet koud :P ik heb me dit wel allemaal zelf uitgerekend al zo omdat mijn moeder dit financieel ook niet kan blijven die aangezien ik ook nog een zusje heb)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:53

:wow: sorry maar gestoord dat je daarvoor getekend hebt. Die werkgever lacht zich rot geloof ik

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:00

Altijd in de horeca gewerkt en is prima te doen. Echter zijn wedstrijden een ander verhaal omdat je in het weekend veelal werkt. Incidenteel kan maar vaak niet.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:17

Poiuytrewq schreef:
:wow: sorry maar gestoord dat je daarvoor getekend hebt. Die werkgever lacht zich rot geloof ik

had je het over mijn bericht? ik woon in een dorp waar niks te beleven valt en de "stad" (Maastricht) is 12km verderop en met de fiets en een heerlijke zuidlimburgse berg ertussen betekend dan bijna een uur fietsen. ik ben dus blij dat ik iets heb gevonden dat redelijk in de buurt is. en ja de supermarkt verdient meer maar een jaar geleden zat ik nog in het rabotalentenplan en reed ik Z2 en dan kon ik niet iedere zaterdagmiddag werken (dat was de eis van beide supermarkten hier in de buurt) + ik mag geen zware dingen tillen ivm mijn rug dus vakkenvullen valt al af.
mij hoor je niet klagen over mijn baantje, maar ik zou het financieel niet rond krijgen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:04

4 euro per uur voor een 17-jarige is anders helemaal niet zo gek hoor :) Is gewoon boven het minimumloon. Als je loon dan wel elk jaar met je leeftijd mee stijgt, verdien je straks best prima. Hier krijg je 5 of 6 euro per uur, afhankelijk van je leeftijd en soms ervaring. Vanaf 18 jaar krijg je 6, maar als je als 17-jarige al veel ervaring hebt krijg je ook 6 of 5,50. Hoger dan 6 wordt hier niet betaald, dat is nu als 19-jarige nog prima maar ik ga wel kijken of ik het over een jaar nog steeds waard vind.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:34

Ja gaat per leeftijd omhoog zodat we altijd net boven het minimum blijven.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:32

welshfan97 schreef:
ikzelf krijgt het op dit moment niet voor elkaar. ik zit 5 dagen per week op school en wil ik het paard kunnen betalen dan moet ik 3 avonden per week minimaal werken (ik verdien nu met 17 jaar 4 euro per uur, wij krijgen geen fooi want die gaat naar de baas en de koks ook krijgen wij geen toeslagen zoals bijvoorbeeld vakantie toeslag. ik het is niet helemaal zwart maar ook niet wit, we zeggen zelf altijd dat we grijs werken ;) ). als ik 3 avonden in de week werk heb ik dus nog 4 avonden over, waarbij ik ook in mn examenjaar zit dus het me niet kan permitteren om al die 4 avonden naar het paard te gaan. dan ben ik wel graag serieus bezig met mijn paard met het doel zo goed mogelijk te kunnen presteren op wedstrijd en daarnaast het paard afwisseling te bieden door af en toe een buitenrit, dat lukt dus niet met echt maximaal 3 keer per week tijd naar hem toe te gaan :S
(even voor de duidelijkheid, mijn moeder betaald nu het paard en ik werk wel die 3 dagen per week maar zet dat apart voor later en af en toe kleren te kopen want ik heb het liever niet koud :P ik heb me dit wel allemaal zelf uitgerekend al zo omdat mijn moeder dit financieel ook niet kan blijven die aangezien ik ook nog een zusje heb)

Ja maar dit is natuurlijk een hele andere situatie, je zit op school EN werkt in de horeca, dat gaat idd niet samen met een paard haast....

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:03

Ik heb jaren studies gecombineerd met 6/7 in de horeca bij werken tot een gat in de nacht en daarbij moest ik elke ochtend paardjes eten geven en buiten steken, stalletjes zelf doen, paardjes binnen zetten s avonds etc... Ik moet eerlijk zeggen, hoe ik dat allemaal voor elkaar heb gespeeld is mij een raadsel.. :o
maar het is me dus wel degelijk gelukt! :D (maar heb het toen wel met belachelijk weinig uurtjes slaap gesteld enzo, dus echt wel zotte, ongezonde toestanden.. en het was ook maar voor een jaar of 5.. ;) scheelt ook wel :) )

Nu ja, ik deed het gewoon te graag, paarden én horeca en 't was een vicieuze cirkel.. ik had de centjes nodig omdat ik m'n paard helemaal zelf moest betalen én verzorgen.. Thuis ben ik die jaren amper geweest! :')

Als het voor 'echt' vast werk is, zou ik zeggen: hangt af van je uren.. je kan horeca werken in een tea room bv en dagen doen van bv 7-17u en enkel op zaterdag bv.. maar je kan ook in een restaurant werken waar je al gauw van 8-15u werkt en dan nog eens avondshift draait van 18-22u ofzo.. (spreek uit ervaring, heb in eetcafé gewerkt tot soms wel 's ochtends vroeg maar 't was dan ook wel 'maar' s middags of late namiddag beginnen, en achteraf in restaurant waar we 's ochtends vroeg al begonnen, paar uurtjes vrij hadden in de namiddag en dan begon de avondshift ;) )
Dusja.. beetje te zien naar het aantal dagen en hoe de uren zijn.. Maar als je beide écht goed wilt doen, wordt het wel zwaar.. Maar ik kan je zeggen, elke voltijdse job die je goed wilt doen in combi met paard is beetje verdelen en af en toe je naar je paard slepen wnr je eens moe bent en het slecht weer is bv.. :+ Maar ja.. waar een wil is, is vaak een weg zeker? ;)