hoe leer ik het mezelf af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:20

Meisje, kies voor jezelf. Zo te lezen zou je het kunnen bekostigen, ook als de gratis stalling weg valt. Je werkt er hard voor, dus je verdient het.
Ik heb zelf in een relatie gezeten waarbij mij ook van alles verboden werd, dus ik begrijp hoe lastig het voor je is. Maar als een eigen paard jou gelukkig maakt, wie is je vriend dan om dat voor jou te verbieden? Ik neem aan dat hij jou graag gelukkig ziet.

Lindaonline

Re: hoe leer ik het mezelf af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:23

Ik begrijp heel goed dat jullie een gezamelijke rekening hebben, en samen beslissen over grote uitgaven. Maar je komt nu veel te afhankelijk over.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:24

Het probleem is dat hij wel heeft toegezegd maar dat ik nog moet wachten. Terwijl ik alweer een paard naar mijn eisen heb gezien gehad die helaas ook alweer van de markt af is. Ik kan er echt boos om worden, vooral op mezelf omdat ik dit mezelf aandoe.

Volgende maand trek ik ook terug van de belastingen en met dat bedrag mag ik tevens doen wat ik wil zei mijn vriend. Dit mag vanalles zijn. Maar een paard ermee kopen zit er niet in. Hoewel het bedrag groot genoeg is daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-14 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:24

Sorry, maar ik schrik er van dat je vriend jullie geldzaken doet en hij betaald waar jij je geld aan uitgeeft.

In de OP spreek je over zijn paarden, maar het zijn dus zijn verzorgpaarden? Of paarden van zijn kennissen die jij mag verzorgen? Want daar kun je in het laatste geval gewoon mee stoppen lijkt me.

Ik neem aan dat jij gewoon fulltime werkt!? Gaat dit geld dat op een gezamenlijke rekening waar hij alleen toegang toe heeft?
Even helemaal los van een eigen paard ...... stel dat het uitgaat met je vriend, waar is je geld dan? Dit geeft mij een heel raar onderbuikgevoel!

Natuurlijk deel je samen de vaste lasten, boodschappen e.d. maar ik vind dat je zelf de controle moet hebben over je eigen verdiende geld. Zelf beide een eigen rekening en dan maandelijks een bedrag op de vaste rekening zetten, waar jullie beide toegang toe hebben.

Zolang jij zelf met je eigen verdiende geld een paard kan kopen en onderhouden moet jij die mogelijkheid gewoon hebben. Natuurlijk moet dit in overleg, maar als jij je vaste lasten kan betalen én een paard moet je dit toch zelf kunnen bepalen!? Net als manegeles e.d.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:25

je bepaalt toch zelf wel wat je met je geld doet en niet je vriend.. uiteraard moet je het wel allemaal kunnen betalen en reserve potje hebben voor da kosten..je moet jezelf f goed bij elkaar rapen en meer voor jezelf op komen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:29

MaricoGraphy schreef:
Volgende maand trek ik ook terug van de belastingen en met dat bedrag mag ik tevens doen wat ik wil zei mijn vriend. Dit mag vanalles zijn.

Je beslist toch samen wat je met dit geld doet. Je vriend is toch niet de gene die toestemming geeft naar wie het geld gaat en wat je ermee mag doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:33

Ik schrik daar ook van Beb-bokt ook! Dus van je eigen verdiende centjes krijg je leefgeld >;) Alleen je belastingteruggave over het door jou verdiende geld mag je vrij besteden...

Ik zou me momenteel geen zorgen maken over een eigen paard, maar meer over je eigen financiele onafhankelijkheid.
Ik vind het niet normaal dat jouw vriend jouw eigen verdiende geld beheert en bepaald wanneer en waaraan je het uit mag geven

Ik weet niet hoe alles op papier is geregeld, maar kijk alsjeblieft uit dat hij straks niet als jouw geld heeft mocht het onverhoopt uit gaan.
Nogmaals ik krijg van hetgeen je hier verteld een heel vreemd onderbuikgevoel!!

Wat vinden jouw ouders hier van?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-10-14 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:33

Wauw :wow:

Ik zou zeggen dikke doei tegen die vriend is hij helemaal van de pot gerukt joh. Daar kan je toch niet mee samen zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:36

Tja vriend is een stuk ouder dan mij en heeft zelf sinds zijn 16e alles alleen moeten doen. Hij kent de wereld beter ivm geldzaken. Maar heb alles grondig uitgerekend en met mijn loon kan bet best om een paard te bekostigen.

Met mijn ouders heb ik geen contact omdat ik thuis ben weggelopen. Kon de stress niet meer aan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:37

Dat hij al langer zelfstandig is betekent niet dat hij het voor jou moet gaan bepalen

Edit: misschien dat je het niet openbaar wilt delen, eventueel pb, wat heb je te besteden?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:38

Meid ten eerste even een :(:) ik weet hoe het voelt om al zo lang zó graag een eigen paard te willen. Met het ene verschil dat ik het niet kan betalen.

Dan nu, ik schrik best wel van je verhaal. Je vriend beheert de bankzaken, beslist of jij wel of niet een paard mag kopen en eerlijk gezegd klinkt dit niet heel gezond.

Is je vriend zo dominant met alle dingen in jullie leven/relatie? Of is het puur het geld (en daarmee dus de aanschaf van een paard)? Want misschien is je vriend gewoon bang voor een financiële tegenvaller waardoor jullie in nood komen als je toch een eigen paard koopt. Mocht hij het met alles doen dan zou ik je adviseren om eens goed te kijken naar de gelijkwaardigheid in jullie relatie. Naar mijn mening heb je zeggenschap over je eigen verdiende geld, of tenminste dat deel wat er van over blijft nadat je de gezamenlijke kosten (huur of hypotheek, boodschappen, etc) hebt meebetaald.

Zolang jij de gezamenlijke kosten kan betalen, een paard kan onderhouden en genoeg kan sparen voor eventuele (financiële) tegenvallers zie ik het probleem niet. :n

Weten andere mensen (goede vriendin, tante, nichtje, klasgenoot) van je probleem? Zo ja, is het dan een optie om een keer met elkaar om de tafel te gaan zitten om te praten? Op die manier vind je het misschien makkelijker om te praten over wat je graag wilt en waarom zonder dat je gelijk dichtklapt tegenover je vriend.

In ieder geval heel veel sterkte. Iets heel graag willen en tegen gehouden worden is nooit leuk, maar je niet durven uitspreken over wat je graag wilt lijkt mij ook heel moeilijk. :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:42

MaricoGraphy schreef:
Tja vriend is een stuk ouder dan mij en heeft zelf sinds zijn 16e alles alleen moeten doen. Hij kent de wereld beter ivm geldzaken. Maar heb alles grondig uitgerekend en met mijn loon kan bet best om een paard te bekostigen.

Met mijn ouders heb ik geen contact omdat ik thuis ben weggelopen. Kon de stress niet meer aan.

Dat is vervelend dat je daar geen contact meer mee hebt :(:)

Ik denk dat al deze reacties hier genoeg zeggen.
Ik heb net een PB gehad en terug gereageerd. Echt .... dit is niet oké meid.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:43

Wat jammer voor je dat het contact met je ouders zo is gelopen. Maar op jouw leeftijd mag je een stukje zelfstandigheid eisen. Dit betekent niet dat je alles kunt kopen wat los en vast zit, maar ik ga er maar even vanuit dat je geen gat in je hand hebt en hij daarom je financiën doet. Jij kunt dus gewoon vertrouwen op je eigen beoordelingsvermogen. Dat hij eens stuk ouder is en al langer zelfstandig is dan jij, komt goed uit want dan kan hij jou dat allemaal leren.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 25-10-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:43

Een paard kost meer dan alleen een zak voer en wat hooi.. Denk aan de aanschaf, entingen, hoefsmid, evt tandarts, fysio etc. Ook spullen zijn niet goedkoop en mocht er een dierenarts moeten komen ben je vaak niet met een paar tientjes klaar.

Ik vind het een beetje vreemd dat jou vriend de bankzaken regelt en dus maar bepaald dat jij nu (nog) geen paard mag aanschaffen. Een paard koop je natuurlijk niet even, maar hier zouden jullie iniedergeval over kunnen praten zonder ruzie te krijgen lijkt mij. Het is immers jullie geld en niet alleen zijn geld, ookal regelt hij de bankzaken en is hij al langer zelfstandig. Ik vind het een beetje vaag allemaal..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:45

Ik ben met de TS aan het pb'en en de situatie is echt wat minder leuk als dat wij hier allemaal inschatten. Lijkt me verstandig als iedereen hier even een beetje oplet met de verwijten die worden gegooid als " zo'n vent had ik er al lang uitgezet "
Zo simpel is deze kwestie helaas niet en kunnen ook heel kwetsend overkomen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:46

Giolli schreef:
Ik ben met de TS aan het pb'en en de situatie is echt wat minder leuk als dat wij hier allemaal inschatten. Lijkt me verstandig als iedereen hier even een beetje oplet met de verwijten die worden gegooid als " zo'n vent had ik er al lang uitgezet "
Zo simpel is deze kwestie helaas niet en kunnen ook heel kwetsend overkomen.

Zal niet de bedoeling zijn geweest van iedereen inclusief mij, maar dat kunnen wij natuurlijk ook niet weten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:48

Zeker niet, daarom laat ik het even weten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:49

Delphi schreef:
MaricoGraphy schreef:

Dat is vervelend dat je daar geen contact meer mee hebt :(:)

Ik denk dat al deze reacties hier genoeg zeggen.
Ik heb net een PB gehad en terug gereageerd. Echt .... dit is niet oké meid.

ik denk het ook :(:) wat een trubbels..... klinkt idd niet oké :o

Ik heb al meer (vreemde) topics/reacties gelezen van TS en daar is volgens mij wel wat meer aan de hand.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:55

Ik denk dat jouw vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat je geen paard moet gaan kopen.
Naar aanleiding van al jouw topics zou ik het je ook sterk afraden. Volgens mij heb je namelijk geen idee wat er allemaal komt kijken bij goed paarden houden. Bij een goede manege een poosje gaan lessen lijkt me veel beter voor jou. Daarnaast als je zo in de knoop zit met jezelf, is het ook niet het juiste moment.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:58

xSogno schreef:
Ik denk dat jouw vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat je geen paard moet gaan kopen.
Naar aanleiding van al jouw topics zou ik het je ook sterk afraden. Volgens mij heb je namelijk geen idee wat er allemaal komt kijken bij goed paard houden. Bij een goede manege een poosje gaan les nemen lijkt me veel beter voor jou. Daarnaast als je zo in de knoop zit met jezelf, is het ook niet het juiste moment.

Dat is de grootste onzin ooit. Een paard kan je juist heel goed helpen met persoonlijke problemen, juist de zorg die je er aan geeft, de tijd en de liefde kunnen een mens veel goed doen in alle negatieve dagelijkse rotzooi.

Uitzondering op financiële problemen natuurlijk.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:02

als ze dat tegen mij zouden zeggen :') ja dat loopt niet goed voor hem af

zou gewoon doen hoor jou inkomen jou beslissingen simpel als dat
en wat zijn redens ook mogen zijn .. jou hart gaat er toch naar uit zo houdt hij jou ongelukkig

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:03

Ieuw, ik word bijna bang van je vriend.

Als jij een paard wil moet je dat gewoon doen hoor, jammer dan als hij het niet wil! Het is niet zijn geld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:04

Arc_En_Ciel schreef:

Als jij een paard wil moet je dat gewoon doen hoor, jammer dan als hij het niet wil! Het is niet zijn geld.

En dat weet je dus niet.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:08

En ik vind dat niet de taak van een paard. Er zit natuurlijk een verschil in af en toe eens een dipje hebben en heel onstabiel leven hebben. Ik vind TS erg wispelturig, naïef en jong overkomen hier op bokt....
Lijkt mij geen goede basis voor een eigen paard. Op de manege kun je ook knuffelen met paarden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:09

Giolli schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

En dat weet je dus niet.

MaricoGraphy schreef:
Maar heb alles grondig uitgerekend en met mijn loon kan bet best om een paard te bekostigen.

Hieruit maak ik uit op dat het dus TS haar eigen geld is waarmee ze een paard wil bekostigen.