Hoe koop je nu een paard...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Hoe koop je nu een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:21

Pas op, ik zeg nergens dat de verkopers van deze pony oneerlijk is geweest. Het verhaal klopt volgens mij van alle kanten, en ben daarna ook op de hoogte gehouden (enige onenigheid in het thuisfront daar). Maar ze zijn altijd eerlijk geweest. Daar twijfel ik niet aan.
Ik maak dus ook niemand zwart. Ik leg alleen mijn situatie uit :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoe koop je nu een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:25

Keuren, en via mail of sms afspreken dat als ie afgekeurd is de kosten voor de verkoper zijn. Dat is het meest verstandige wat je kunt doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:47

quartel schreef:
Caily schreef:

Nou, daar zou ik al verkoper dus even mooi niet aan meewerken. Alles wat hier uit gaat, gaat met een eerlijk verhaal, wil een koper dat niet geloven, dan zijn kosten om mij te controleren ahw toch echt voor degene zelf. Elk paard kan wat (gaan) mankeren vroeg of laat, risico van het vak. Kopers doen vaak net of gros van de verkopers niet te vertrouwen is. Dat is bullshit, de meeste verkopers willen voor hun paard een goede plek waar mensen ermee om gaan naar de behoefte van het dier, dus wat voor baat hebben zij erbij om dingen te beliegen/verzwijgen? Bij een handelaar is dat natuurlijk anders, maar ik denk dat het grootste gedeelte van de paarden op de boktmarkt bijvoorbeeld er beslist niet op staan om de eigenaar een vette portemonnee te bezorgen.

Dan ben je zelf dus niet overtuigd van hun gezondheid.......anders zou het toch geen probleem moeten zijn? Peerd word goed gekeurd dus heb jij er geen kosten aan.

Of zeg ik echt iets heel raars?

Er zijn best een boel paarden die niet door de buigproeven komen maar nooit ergens last van hebben gehad/krijgen. Andersom weet ik ook, wel door de buigproeven gekomen terwijl ze toch echt niet helemaal O.K. zijn... Het is en blijft een momentopname die de betreffende DA !!!onbewust!!! (of bewust :+ ) ook nog beïnvloedt...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:38

Shanna schreef:
In het algemeen is in de handelwereld het zo ''afgekeurd is kosten voor verkoper, goedgekeurd kosten voor de koper''.....

PAARDEN-handel. Wellicht nog voor de betere sportponies in D-maat.
Maar voor Shetjeshandel kun je deze richtlijn echt vergeten.